Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Němci zastaví vývoj spalovacích motorů do 6 let, říká šéf firmy, co jim dodává díly
7.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
BMW, Mercedes i Volkswagen prý nyní chystají úplně poslední generaci nových spalovacích jednotek. Poté má přijít doba elektromobilů a autopilotů.
Jak dlouho lze ještě počítat se spalovacími motory? To je otázka nikoliv za milion či miliardu, ale rovnou za několik trilionů. A stoprocentně reálnou odpověď nezná nikdo. Zatímco se politici snaží jejich smrt urychlit a prosazují zákaz jejich prodeje, jiní tvrdí, že spalovací jednotky většinu z nás ještě přežijí. Patří mezi ně třeba Mazda, která vdechne produkční život technologii HCCI schopné dramaticky navýšit jejich účinnost.
Právě HCCI by ale může být poslední kapitolou v historii spalovacích motorů, jak nyní naznačuje finanční šéf Continentalu Wolfgang Schäfer. Continental můžete znát hlavně jako výrobce pneumatik, tento obří konglomerát ale vyrábí mnohem více automobilových komponentů, včetně těch motorových. A protože v tomto odvětví se plánuje na dlouho dopředu, ví už nyní hodně o tom, co bude za několik dalších let.
Německé automobilky podle něj mají už zhruba za šest let přestat investovat do vývoje benzinových a dieselových motorů a místo toho budou veškeré své zdroje soustředit na vývoj elektromobilů a autonomního řízení. Neznamená to pochopitelně, že benzinové a naftové motory přestanou v roce 2023 prodávat - na trhu mohou vydržet ještě mnoho dalších let. Bez nezbytných inovací je ale jen otázkou času, než z nabídky zcela vymizí.
Jde prý o důsledek kauzy Dieselgate, která odstartovala před dvěma roky a jež zvláště okolo turbodieselů rozprostřela negativní auru. A tu se prý již nepodaří odstranit. Schäfer doslova říká, že „nová generace spalovacích motorů ještě bude vyvinuta, ale poté (okolo roku 2023) již další vývoj nebude možné ospravedlnit, neboť stále více zdrojů a práce bude přesunuto směrem k elektromobilitě“.
Jak jsme již zmínili, Schäfer musí vědět hodně o tom, co automobilky pro příští dekádu předpokládají, křišťálovou koulí ale nedisponuje ani on. Situace se může změnit a stejně tak se může změnit i strategie automobilek. A navíc, i když vývoj zcela nových spalovacích motorů nemusí probíhat, jen jejich spojení s elektromotory je může na trhu udržet klidně ještě dekády. Nakonec třeba Mercedes - alespoň veřejně - prohlašuje, že elektromotor bude v dohledné době jen pomocníkem spalovacího agregátu. A není sám.
Pokud ale Němci skutečně přestanou s vývojem nových spalovacích motorů okolo roku 2023, bude to rázný impuls k přechodu k „plně elektrickému věku”. Existují sice i jiné než německé automobilky, pakliže se ale koncerny BMW, Daimler i VW vydají tímto směrem, bude pro ostatní těžké snažit se kráčet jinou cestou...



Finanční šéf Continentalu Wolfgang Schäfer tvrdí, že velké německé automobilky skončí s vývojem spalovacích motorů už v roce 2023
Zdroj: Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
včera
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
