Reklama

Proč Porsche pořád dává 911 motor dozadu, když na to ostatní dávno kašlou?

 | 31 příspěvků | 12.2.2018 Mirek Mazal
Reagovat

Nepřihlášený Kokot z hradu

Jste mimo komplet cela red.. | 12.2.2018 12:17reagovat
avatar

Jste mimo komplet cela redakce a ty mazale dvojnásob

Nepřihlášený JaRy

Stačí se podívat na fotečk.. | 12.2.2018 12:47reagovat
avatar

Stačí se podívat na fotečku červené 911 a vidíte vzadu o dva palce větší pneu, které budou navíc ještě o 2palce širší.... proč asi. Ideální stav to není, když to potřebuje tak výrazně asymetrické řešení.

Nepřihlášený a

Kombíky s motorem vzadu sa.. | 12.2.2018 14:07reagovat
avatar

Kombíky s motorem vzadu samozřejmě byly. I dodávky, ale je jasné, že budoucnost to nemělo.

Nepřihlášený Kolemjdoucí

První sporťák s motorem up.. | 12.2.2018 15:59reagovat
avatar

První sporťák s motorem uprostřed bylo Ferrari 250LM, nikoliv Miura, což je oblíbený omyl.

Nepřihlášený mijunior

Když je to tak bezvadné ře.. | 12.2.2018 17:08reagovat
avatar

Když je to tak bezvadné řešení proč Porsche s čista jasna pro šampionát WEC šouplo motor před zadní nápravu a je tak jediné které se nedrží koncepce pohonu danou seriovou verzí?

Za mě to je jednoznačně přežitek, modelů které odvezou čtyři pasažéry mají dnes v nabídce už dostatek. Designově to pořád bude kompromis daný krátkým rozvorem a dlouhými převisy.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený miro

Reakce na: Když je to tak bezvadné ře.. | 12.2.2018 17:31reagovat
avatar

Motor dali do stredu kvoli zadnemu difuzoru.

Nepřihlášený honza

Převodovka 911 je umístěna.. | 12.2.2018 17:58reagovat
avatar

Převodovka 911 je umístěna před zadní nápravou. Nevím, zda kvůli zástavbovým rozměrům či kvůli možnosti mít 4x4, ale převodovka má pro přenos výkonu na zadní nápravu o jednu hřídel (a tedy stálý převod) navíc. Takže s tou úsporností plynoucí z blízkosti motoru hnané nápravě to nebude tak žhavé. A nezazněla jedna důležitá věc - soustředění hmotnosti kolem zadní nápravy snižuje moment setrvačnosti, auto tak reaguje hbitěji na řízení (když jsou řízena jen přední kola).

Nepřihlášený Josef

Mám auto s rokem výroby 20.. | 12.2.2018 19:18reagovat
avatar

Mám auto s rokem výroby 2014, motorem vzadu, pohonem zadní nápravy a je to hatchback. Uhodnete někdo, co mám za auto? :)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený a

Reakce na: Mám auto s rokem výroby 20.. | 12.2.2018 19:59reagovat
avatar

Renault Twingo :-)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Josef

Reakce na: Renault Twingo :-) | 12.2.2018 21:40reagovat
avatar

Ne :-)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

"náš přítel Jason Fenske z.. | 12.2.2018 22:21reagovat
avatar

"náš přítel Jason Fenske z Engineering Explained" to ze nekomu vykradate videa neznamena ze je vas pritel, nejakej jason o autofuru vubec netusi

Nepřihlášený Freki

Reakce na: Ne :-) | 12.2.2018 22:23reagovat
avatar

Clio V6 už se nedělalo, Twingo jsi odmítl a zbytek o kterých vím, byli jen koncepty a závoďáky. Máš to na značkách legálně? Tak to sem napiš, pro zajímavost.

Jinak 911 má rozložení 40/60, Ferrari 458 Italia má 42/58. To už není takový rozdíl. Jen bych ještě tipnul, že motor vpředu se bude lépe chladit než uprostřed a vzadu.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Josef

Reakce na: Clio V6 už se nedělalo, Tw.. | 12.2.2018 22:25reagovat
avatar

BMW i3 ;) Pravda, byl to chyták.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: BMW i3 ;) Pravda, byl to c.. | 12.2.2018 22:37reagovat
avatar

i3 nema motor ale elektromoturek z vysavace :D

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Josef

Reakce na: i3 nema motor ale elektrom.. | 12.2.2018 22:39reagovat
avatar

Jo, s výkonem 125 kW a 250 Nm :-)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Jo, s výkonem 125 kW a 250.. | 12.2.2018 23:31reagovat
avatar

A max rychlost 100kmh

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Josef

Reakce na: A max rychlost 100kmh | 13.2.2018 00:29reagovat
avatar

150 km/h.

Nepřihlášený Ernie

Pan radaktor, mate v texte.. | 13.2.2018 09:13reagovat
avatar

Pan radaktor, mate v texte kopu chyb, citate to po sebe pred zverejnenim?!

Nepřihlášený Jenda

tohle jsem si musel několi.. | 13.2.2018 10:27reagovat
avatar

tohle jsem si musel několikrát přečíst "příliš těžká záď, která dokáže vůz učinit rychle poslat do přetáčivého a v tomto případě i obtížněji korigovatelného smyslu" než jsem pochopil, že věta nedává smysl jak větnou skladbou tak i věcnou podstatou. Nechápu proč teda soutěžáci házej auta v zatáčkách do přetáčivého smyku, když je tak děsně nekorigovatelný.

A tohle si říká server o autech.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Freki

Reakce na: tohle jsem si musel několi.. | 13.2.2018 11:51reagovat
avatar

Ta větná skladba, chybějící slova a jiné chyby, jsou vlastností tohoto serveru.

Problém může být nečitelnost a špatně regulovatelná hranice toho přetáčivého smyku, narozdíl třeba od Caymanu.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený honza

Reakce na: Ta větná skladba, chybějíc.. | 13.2.2018 13:45reagovat
avatar

Freki: Jak jsem uváděl výše, 911 má převodovku před nápravou. Cayman, pokud se nepletu, ji má za nápravou (a proto nemá 4x4). Takže ty rozdíly nejsou zas tak velké. Cayman je kratší, páč postrádá zadní sedadla. V tom bych viděl hlavní rozdíl. Moment setrvačnosti totiž roste s druhou mocninou rozměru.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Terradyn

Reakce na: Když je to tak bezvadné ře.. | 13.2.2018 14:55reagovat
avatar

bod pre Mira!

Nepřihlášený Terradyn

Reakce na: Když je to tak bezvadné ře.. | 13.2.2018 15:07reagovat
avatar

motor vzadu ma este niekolko vyhod oproti motoru v strede. Nieje tak nepredvidatelny, pretoze hmotnost je viac rozlozena dozadu. Auta s motorom v strede su nepredvidatelne a vodic oproti 911 neskor zisti ci auto chce ist do pretacaveho ci nedotacaveho smyku. Tak chybajuca vaha vpredu robi problem aj ferrari vo vyzsich rychlostiach, ale snazia sa to kompenzovat krevsky tvrdymi tlmicmi. Dalsia vec je, ze 911 je pre pokrocilich vodicov, tak ako jedysi boli BMW. Len tak si sadnut do silneho auta s motorom za prednou napravou a zadnym nahonom nebolo pre kazdeho v case, ked sme sa tu prehanali na 100konovych octaviach. Taktiez v zakrutach sa lepsie v 911 prenasa tazisko a hmotnost, kedze nieje neutralne posadena do stredu vozidla a zakruty sa daju(ak je vodic skusenejsi) ist jemne bokom co ma vyhodu pri vyjazde zo zakrut. Auta s motorom v strede su ako napoli naplnena PET flasa vodou a stale sa prehupuje dopredu a dozadu a to zrovna ziaduce nieje, hlavne ak uz ma clovek nieco odjazdene a ocakava nieco viac. Je to blbuvzdorna koncepcia narozdiel od 911, ale ako aj bezny chlapci prechadzaju z predneho pohonu na zadny, pretoze im uz nedokaze ponuknut v zakrutach to co zadny nahon aj napriek tomu, ze motor v predu a nahon na lahky zadok nedava zmysel, kedze je auto pretacave. To iste mustangy, vsetky tieto auta pre zaciatocnika mozu posobit sialene az sprosto a bude si klepat prstami na celo, tak skusenemu vodicovi to bude davat dokonali zmysel, pretoze ak vie ako narabat s autom, tak z neho dokaze vytlacit viac nez s autom z motorom v strede... To je ako dovod, preco plno soferov konci prave pri Porsche aj ked si mozu dovolit exkluzivnejsie Ferrari ci Lambo... Lebo motor vzadu ma specificke kuzlo, je hravejsie a je to aj vacsia vyzva. Porsche to ma skvelo vymyslene a neviem si 911 predstavit inak

Nepřihlášený

viděl jsem i porše s motor.. | 13.2.2018 20:36reagovat
avatar

viděl jsem i porše s motorem na silnici

Nepřihlášený Freki

Reakce na: Freki: Jak jsem uváděl výše.. | 14.2.2018 00:59reagovat
avatar

Honzo: u Caymanu je převodovka hned za motorem a ano zasahuje až za nápravu. A i to je důvod rozložení (možná lepší) hmotnosti 46:54 u Caymanu.

Zástavbu 4x4 by pravděpodobně zvládli, ale asi to není úplně rentabilní u kapesního track/week sporťáku.

Neřídil jsem na okruhu ani jedno z těchto aut, navíc nemám schopnosti je tam vodit přesně na limitu abych zhodnotil exaktně.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený honza

Reakce na: Honzo: u Caymanu je převod.. | 14.2.2018 01:38reagovat
avatar

Freki: Udělat u Caymana 4x4 při stávajícím umístění pohonné jednotky by bylo poněkud křečovité, páč by kardan(y) vycházející z převodovky musely znovu překřížit zadní nápravu, což by bylo to menší, především by musel(y) obejít motor. A boxer se bude obcházet dost těžko. Určitě by to zvládli, ale řešení si raději ani nepředstavuji. Je zjevné, že když to oproti 911 otočili o 180 st., tak 4x4 neplánovali. Rentabilní je to, co lidé chtějí a zdá se mi, že 4x4 je značně rentabilní, když ho nabízí kdejaký sporťák. O otázce rentability bych mluvil u "kapesní" Mazdy MX-5 za 0,8 mil., ne u Caymanu za 2 mil.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Freki

Reakce na: Freki: Udělat u Caymana 4x.. | 14.2.2018 09:22reagovat
avatar

Vidíš a pro mě jsou to stejná auta (svým určením, resp. typ kupujícího). Miata vs. Boxter/Cayman. Pro 4x4 právě šáhnou rovnou po dospělé 911 i přes velmi podobný rozvor. A to se právě vrací v tom rozložení hmotnosti u které to začalo. A a možnostmi natáčení zadní nápravy. Když se 911 na limitu urve, bude se to korigovat mnohem hůře než právě u toho Caymanu.

Nepřihlášený honza

Freki: Natáčení zadních ko.. | 14.2.2018 12:15reagovat
avatar

Freki: Natáčení zadních kol je silný nástroj ke zmenšení momentu setrvačnosti.

Nepřihlášený honzafi

Věčná škoda je, že vlivem.. | 15.2.2018 09:16reagovat
avatar

Věčná škoda je, že vlivem módy ekoterorismu vzalo za své chlazení vduchem. Tatrovácká koncepce všeho vzadu a chlazení vzduchem, ze které ostatně pan Porsche při návrzích Brouka vycházel (Tatra V 570, kdo nezná) měla něco do sebe a hlavně byla naprosto spolehlivá.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený honza

Reakce na: Věčná škoda je, že vlivem.. | 15.2.2018 18:46reagovat
avatar

honzafi: Příliš vysoký měrný výkon. A taky by to bylo asi hlučné.

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše