Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Subaru a základy konstrukce jeho aut pod lupou
23.7.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(5 x video) Japonská automobilka Subaru natočila pár krátkých filmů představujících nejdůležitější konstrukční konstanty jejich automobilů.
Držet se mimo mainstream, snažit se nepodléhat módním trendům, nepodbízet se a lpět na svých tradičních hodnotách, to je dnes v automobilovém průmyslu mimo segment supersportů spíše cesta do záhuby než k úspěchu a ziskům. Koncernu Fuji Heavy Industries a jeho značce Subaru se však setrvávat mimo hlavní proud stále daří a když už na nějaké kompromisy vedle svých zásad přistoupí, pořád patří k těm méně ortodoxním. Pokud se náhodou ptáte, platí to třeba pro dieselový boxer nebo také Subaru BRZ, jediný model s pohonem zadních kol v nabídce.
Majitelé klíčků od těchto vozů obvykle filozofii postavenou na originální konstrukci znají. Ve většině případů to totiž nejsou jen obyčejní konzumenti. Subaru vyhledávají cíleně a jsou ochotni odpouštět jim i některé chyby s jejich osobitostí spojené.
Abychom ale nemluvili pouze v náznacích nebo teoretické rovině, poměrně přesnou definici vozů značky Subaru a popis jejich technologií vytvořila samotná automobilka v sérii videosnímků zachytávajících oblasti, na kterých si FHI zakládá. Co člověk musí při jejich sledování překousnout, je poněkud infantilní doprovod mima v úvodu a na závěr každé kapitoly, obecně ale krátké filmy stojí za to.
Rozebírají minulé i současné motory s protiběžnými písty, symetrický pohon všech kol, nízké těžiště, jízdní vlastnosti anebo třeba koncept bezpečnostních struktur karoserie. Co bude poněkud techničtěji orientovaným čtenářům chybět, je trochu bližší rozborka jednotlivých typů pohonů 4WD, které se mezi jednotlivými vozy i v rámci jedné modelové řady mohou lišit. K tomu jsme ale již něco psali, takže se stačí podívat do našeho archivu. Jako méně náročný úvodní pohled na to, co je to vlastně Subaru, ale videa určitě poslouží, ačkoli bychom asi měli upozornit, že znalost angličtiny bude při sledování značnou výhodou.
Zdroj: Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
13.5.2025Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Autodrom Most bude hostit WorldSBK dalších pět let až do roku 2030 včera 14:00
- Yamaha Tracer 7 a Tracer 7 GT 2026: zážitkové cestování včera 13:22
- Stav šampionátu Superbike před Mostem včera 10:00
- Testy Moto3 a Moto2 v Le Mans 13.5.2025
- Honda CB125F 2026: s novým displejem 13.5.2025
Nejčtenější články
BMW odhalilo zvukový projev svých příštích aut, je to umělá trapárna nejhrubšího zrna
15.4.2025Britové stvořili sporťák rychlejší než Formule 1. Popírá gravitaci, na stropě dokáže i parkovat
15.4.2025Němci chtějí zase sypat peníze do elektromobilů. Chudí by bohatým platili i Porsche, celý program vypadá, jako by ho psal VW
15.4.2025Číňané začali prodávat luxusní pětimetrové rodinné auto se spotřebou 3,7 litru na 100 km, cena Evropanům předem zacpává ústa
15.4.2025Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva