Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Volkswagen přijde s novou generací motoru VR6, dostane turbo a až 450 koní
25.9.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Ne, že by to jakkoli zapadalo do dosavadní „downsizingové praxe” koncernu VW do Golfu a spol ale nová jednotka beztak nemíří, alespoň ne v rámci EU.
Nedávno jsme vás informovali o tom, že Volkswagen chce do čtyř let nabízet pouze přeplňované motory. Těžká práce to nebude, stačí se zbavit pár posledních mohykánů jako je 1,2 HTP nebo 3,6 FSI a ve Wolfsburgu si budou moci udělat další fajfku u slova „Gemacht!”.
V případě prvního zmiňovaného motoru už víme, že jeho katem bude menší tříválec 1,0 TSI, v případě toho druhého jsme ale předpokládali, že tečku za jeho životem napíše nějaké dvoulitrové turbo. Možné to nakonec je, alespoň v některých modelech by jej ale mohla nahradit poněkud důstojnější jednotka, která chce znovu použít známé komerční označení VR6.
Patrně jen naprostí automobiloví ignoranti nebudou vědět, co naznačuje, ale pro pořádek - jde o vidlicový šestiválcový motor, jehož úhel sevření válců je ale tak malý (15°), že má blízko i k motoru řadovému. Proto V (Verkürzt) a proto R (Reihenmotor) bok po boku. Smyslem této konstrukce odedávna bylo hlavně vměstnat celé pohonné ústrojí do co nejmenšího prostoru a umožnit jeho jednoduchou montáž i do aut s koncepcí „vše vpředu”, proto bude známý hlavně z aut jako Golf nebo Passat. Že by VW chtěl vrátit šestiválce (v Passatu je tedy ještě k mání, ale podle nás mu zvoní hrana) do „tak malých” modelů, je sice nepravděpodobné, kompaktní rozměry se ale zřejmě budou hodit i ve větších autech. A nakonec do nového Passatu by další VR6 mohl zamířit i tak, třebaže nejspíše ne v emisními normami zbité Evropě.
Informují o tom kolegové z amerického Autoweeku, podle nichž je nový motor VR6 ve finální fázi vývoje. Péči o tento projekt má pod palcem Fritz Eichler, který se dříve staral o vývoj motorů v Mercedes-AMG a objemnější motory mu tak dozajista nejsou cizí. Nový VR6 by měl vsadit na třílitrový objem, znovu 15° úhel rozevření válců a na rozdíl od dřívějška na dvojité přeplňování.
Jeho prototyp se prý objevil již v prototypu VW Design Vision GTI, což by potvrzovalo informaci o tom, že Volksswagen takový motor skutečně má. V extrémním Golfu pro letošní Wörthersee se ale pyšnil až 503 koňmi, což v praxi korespondovat nebude. Sériová verze se má s výkonem pohybovat mezi 340 a 450 koňmi, což by nasvědčovalo použití v autech, které dnes sází na motory od 3,6 V6 až po menší osmiválce. Tohle je ale zatím jen spekulace.
Byl by to od Volkswagenu poměrně odvážný krok, tedy pokud by opravdu udržel šestiválcové motory i pro evropské verze Passatu nebo Superbu. Jestli se to stane, nebo naopak půjde o motor nahrazující ještě větší jednotky či působící zejména v USA, ukáže teprve čas.
Nový motor se měl objevit už v konceptu VW Design Vision GTI, přes plastový kryt schopný imitovat skoro cokoli ale jeho koncepce zřejmá není
Zdroj: Autoweek.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 2 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 3 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 4 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 6 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva