Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Volvo prý vyřešilo problém těžkých baterií, elektřinu uschová přímo v karoserii
17.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Díky nové koncepci mají příští švédské hybridy vážit o poznání méně než stávající modely s konvenční spalovací jednotkou.
Vypadá to, že budoucnost automobilky Volvo nebude až tak temná, jak se po oznámení čtyřválcového a tříválcového downsizingu mohlo zdát. Má se tak stát díky chytrému skladování elektrické energie, které je zatím naprosto zásadním problémem elektrické mobility. Pokud si přitom aktuálně začínáte ťukat na čelo, na chvíli vás zarazíme.
Švédové totiž do budoucna nepočítají s těžkými bateriemi, které jen ruinují jízdní vlastnosti a svým způsobem víceméně negují veškeré úspory, jakých je elektrický vůz schopen dosáhnout. Místo konvenčních způsobů uchovávání elektrické energie Volvo chystá speciální materiál, který bude tvořen karbonovými vlákny, polymerovou pryskyřicí, nanobateriemi a superkondenzátory. Z tohoto mixu pak bude moci klidně být vytvarována celá karoserie, čímž se ušetří na prostoru i hmotnosti. Automobilka přitom naznačuje, že by mohlo jít až o 15procentní váhovou redukci, díky čemuž by takové Volvo S80 vážilo 1 348 kg namísto stávajících 1 585 kg.
Švédský sedan nezmiňujeme náhodou, neboť právě ten slouží jako demonstrační vozidlo. Volvo se přitom aktuálně rozhodlo kompozitním materiálem nahradit klasické víko a podlahu zavazadelníku, stejně jako částečné zakrytování motorového prostoru. V zadní části tak dosáhlo většího prostoru, přičemž dané komponenty zvládají uschovávat a následně dodávat stejné množství energie, jaké běžně poskytuje autobaterie.
Vpředu pak kompozitní materiál s přehledem nabídne energii systému start/stop, přičemž oproti běžné baterii uspoří na 50 procent hmotnosti. Kromě toho je urychlena i samotná dodávka energie. K dobíjení nových komponentů pak dochází stejnou cestou jako u klasických hybridů - lze tedy využít regenerativní brzdění nebo vůz připojit do zásuvky.
Aktuálně je však těžké říci, kdy dané kompozity půjdou do výroby, či jaké má celé řešení další úskalí. Volvo má sice - společně s dalšími účastníky projektu financovaného EU - za sebou již tři a půl roku vývoje, očividně však stále není na konci. Nás by přitom zajímala hlavně cenová stránka věci, neboť nová karoserie nutně bude dražší než ta stávající. A úspora hmotnosti je sice hezká, ale nikoliv při zběsilé ceně.















Karoserie budoucích modelů Volva zastoupí těžké baterie. Díky kompozitním materiálům tak chystané hybridy sníží svou hmotnost pod úroveň stávajících vozů s konvenční pohonnou jednotkou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nechvalně proslulý silniční pirát znovu udeřil, po 7 letech se ve Švýcarsku znovu prohnal před radarem skoro dvojnásobnou rychlostí
před 42 minutamiNepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
13.5.2025Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nechvalně proslulý silniční pirát znovu udeřil, po 7 letech se ve Švýcarsku znovu prohnal před radarem skoro dvojnásobnou rychlostí
před 44 minutamiZnovuzrozená legenda italských sporťáků je balzám na duši staromilců, má V8, manuál a ani jeden digitální displej
před hodinouVW je nepoučitelný. Ani po fiasku Porsche s elektromobily ho nenapadne nic lepšího než elektrifikovat i auta, pro která se to vůbec nehodí
před 3 hodinamiRolls-Royce zkouší trumfnout objednávku Bentley. Jedinému zákazníkovi naráz předal 6 aut, o rekordní nákupy se stará už od roku 1970
před 4 hodinamiMoskvič začal vyrábět svůj nový vrcholný model. Silné a vybavené auto je větší než Škoda Kodiaq, vyjde ale nesrovnatelně levněji
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva