Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Výrobce odhalil tajemství techniky nejlevnějšího auta schopného jet 312 km/h
8.11.2019 | Petr Prokopec
Je to svým způsobem technický zázrak, neboť na světě neexistuje jediné auto, které by se poměrem schopností a ceny byť jen blížilo nejnovější generaci Chevroletu Corvette. Teď o něm konečně víme víc.
O novém Chevroletu Corvette mluví celý svět již dlouhé měsíce jen a pouze v superlativech. To není překvapivé, neboť americké automobilce se povedl malý zázrak. Zvládla přesunout motor zepředu doprostřed, přivést do hry vyšší kvalitu i exotičtější materiály a následně nabídnout vůz schopný dosáhnout nejvyšší rychlosti 312 km/h za v přepočtu pouhých 1,4 milionu korun. Něco podobného tu nikdy dříve nebylo.
I když podle prvních recenzí nejde o dokonalý vůz, Chevroletu se podle prvních informací o objednávkách z USA podařilo přesně to, potřeboval, tedy rozšířit zásah vozu. Poslední generace Corvette prodával prakticky těm samým lidem, tou novou dokáže jak oslovovat tradiční klientelu (byť jistě ne veškerou), tak zaujmout i mnohé z těch, kteří dosud o 'Vette ani neuvažovali.
Takových zřejmě jen přibude poté, co automobilka zveřejnila detailní informace o technice a jízdní dynamice. Bez dalších okolků tedy můžeme zmínit, že základní Corvette Stingray zvládá sprint na 97 km/h za rovné 3 sekundy a čtvrtmíli pokoří za 11,2 sekundy při rychlosti 198 km/h. Provedení Z51 Performance pak na první disciplínu stačí čas o jednu desetinu sekundy kratší.
Poněkud zajímavá je situace v rámci akcelerace na čtvrtmíli, kdy tu máme stejný čas, ovšem rychlost „pouze“ 195 km/h. Ukazuje se tak, že prozatímní vrcholné provedení sice disponuje vyšší jistotou v zatáčkách, ovšem v přímém směru za základní verzí zaostává. Tedy při vyšším tempu, do rychlosti 100 km/h se jeho nepatrně vyšší výkon (497 koní versus 502 koní) a točivý moment (630 Nm versus 637 Nm) projevuje právě oním desetinovým náskokem.
Chevrolet suchá čísla doprovodil vysvětlením, co za nimi stojí. Dále tedy řeč bude o novém motoru LT2, který není jen lehkou evolucí předchozí jednotky LT1, ale kompletně přepracovaným agregátem, a to navzdory shodnému 6,2litrovému objemu. Odlišné jsou hřídele upravující délku zdvihu ventilů, efektivnější je také sání a vylepšeno bylo suché mazání se třemi pumpami, stejně jako je o 25 % účinnější chlazení.
Chevrolet dodává, že zejména změny u olejového okruhu napomohly snížení těžiště, nová Corvette tak má být vůbec nejschopnější generací na okruhu. Zvládá boční přetížení až 1,25 g. I proto nakonec byla jako jediná volba nabídnuta osmistupňová automatická převodovka, která propojuje osmiválcovou jednotku s pohonem zadních kol. Chevrolet přitom šel cestou dvou spojek, jakkoliv ty doprovází poněkud vyšší hmotnost.
Automat od společnosti Tremec dostal do vínku software s pokročilým algoritmem, který má svým majitelům zaručit působivé jízdní zážitky. Převodovka by tedy při tvrdém brzdění měla změnit rychlost již na začátku samotné akce, nikoliv až v jejím průběhu. Kromě toho při vyšlápnutí plynu má zvládat držet rychlost, a aby toho nebylo málo, nahoru řadí v souladu s nárůstem podélného přetížení. To vše bez sahání na pádla.
Majitelé přitom budou moci volit ze tří jízdních režimů Tour, Sport a Track, stejně jako převodovce nechybí technologie Launch Control. Pro její aktivaci je třeba přepnout vůz do okruhového módu a následně dvakrát stisknout tlačítko trakční kontroly. Poté jen najednou sešlápnete naplno plynový a brzdový pedál, a jakmile se na palubním displeji objeví 3 500 otáček, jednoduše vyšlápnete levou nohu a letíte vstříc horizontu.
Dá se tedy předpokládat, že zveřejněním těchto detailních informací si Chevrolet opětovně nakloní i ty, kteří začali kvůli změně koncepce uvažovat o nákupu někde jinde. O to větší problémy pro automobilku představují stávky dělníků, kvůli nimž byl oznámen odsun dodávek až na počátek příštího roku. Ač tedy původně bylo oznámeno jinak, letos se nové Corvette žádný ze zákazníků bohužel nedočká.
Chevrolet blíže popsal motor a převodovku nové Corvette...
...stejně jako dal do placu data o jízdní dynamice
Zdroj: Chevrolet
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 3 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 5 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 6 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 7 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva