Home > Rubriky a sekce > Testy aut, Jízdní dojmy a další testy, Jízdní dojmy a další testy > Článek
První test Hyundai ix20: nošovické MPV v praxi
20.10.2010 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
Severomoravské Nošovice mají dalšího hrdého zástupce ve světě automobilů. Vedle modelu Venga od sesterské automobilky Kia se v tamní továrně bude vyrábět i její pokrevní bratr Hyundai ix20.
Rostoucí segment kompaktních MPV je díky ix20 zase o něco pestřejší a jihokorejská značka očekává na starém kontinentu prodej pětapadesáti tisíc těchto vozů ročně. Vývoj Hyundai ix20 probíhal ve výzkumném a vývojovém středisku značky v Rüsselsheimu, a proto by se mohl lépe trefit do vkusu evropského zákazníka. Vzhledem k tomu, že ix20 sdílí se sesterskou vengou maximum dílů, nejde pochopitelně o nějaký převratně nový vůz, líbivý vzhled mu ale upřít nelze. Hlavně přední a zadní část celkem 4,1 metru dlouhé novinky nemá s vengou mnoho společného, zkrátka se snaží být originální.
Tipy: Přečtěte si také podrobný test ix20 s motorem 1,4 CRDi a test sesterského modelu Kia Venga 1,4i.
Uvnitř nabízí novinka díky platformě s poměrně dlouhým rozvorem (2615 mm) překvapivě velkorysý prostor pro pět cestujících a jejich zavazadla. Model ix20 zaujme také variabilitou uspořádání zadní části interiéru. Zadní dělená sedadla lze navíc posouvat, nastavit jejich opěradla či zapustit do podlahy, takže ve spojení s mezipodlahou zavazadlového prostoru je k dispozici zcela rovná plocha. Velikost zavazadlového prostoru lze také měnit posouváním, respektive sklopením zadní lavice. Současně je „kufr“ vozu vybaven výškově nastavitelnou podlahou. Se zadní lavicí v základní pozici a podlahou nahoře máte k dispozici 440 litrů, s podlahou dole 570 litrů. Standardní výbava Hyundai ix20 Classic obsahuje mimo jiného i šestici airbagů, stabilizační systém ESP, centrální zamykání, elektrické ovládání oken vpředu a další komfortní výbavu.
Přední kola ix20 může pohánět jeden ze čtveřice čtyřválců standardně ve spojení s pětistupňovou (motor 1,4 CVVT) nebo šestistupňovou převodovkou. Všechny motory pro modelovou řadu ix20 (kromě verze 1,6 se samočinnou čtystupňovou převodovkou) se budou dodávat také v provedení zaměřeném na co nejnižší produkci CO2 (Blue Drive), najdeme u nich start/stop systém označený ISG, pneumatiky s nízkým valivým odporem a inteligentní řízení činnosti alternátoru. Standardně ale můžeme pod krátkou přední kapotu vybírat ze dvou turbodieselů nebo dvojice zážehových agregátů o objemech 1,4 a 1,6 litru, které s přehledem plní emisní normu Euro V a jejich výkonové rozpětí se pohybuje od 57 kW (77 k) do 92 kW (125 k). Bližší údaje si můžete přečíst v přiložené tabulce.
V rámci testovacích jízd jsme si nejvíce rozuměli se zážehovým čtyřválcem 1,6 litru, protože základní „čtrnáctistovka“ je na plně naložený vůz přeci jenom příliš slabá a turbodiesel 1,4 má omezený rozsah použitelných otáček. Co se týče jízdních vlastností musíme uznat, že naladění povozku ix20 je o mnoho komfortnější než je tomu u vengy. Znamená to, že novinka není tak uskákaná jako její bratr.
Vzhledem k větší porci standardní výbavy a hodnotnějšímu interiéru by cena ix20 měla na českém trhu podle všeho začínat o něco výše, než je tomu u pokrevního sourozence z Nošovic. Samozřejmostí je také pětiletá záruka. Zákazníci mají na výběr ze dvou úrovní výbavy (Classic, Comfort) a devíti barev karoserie. Konkurence v podobě již zmiňované Vengy, Citroënu C3 Picasso, Opelu Meriva nebo domácí Škody Roomster to tedy bude mít zase o něco těžší. Plán českého dovozce je prodat na našem trhu kolem dvou tíscovek těchto atraktivních aut. Základní cena Hyundai ix20 by měla být lehce nad cenou Vengy.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 14 minutami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před hodinou - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 3 hodinami - Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před 4 hodinami - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 11:12 - petr_riha
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz