Home > Rubriky a sekce > Testy aut, Jízdní dojmy a další testy, Jízdní dojmy a další testy > Článek
První test Hyundai ix20: nošovické MPV v praxi
20.10.2010 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
Severomoravské Nošovice mají dalšího hrdého zástupce ve světě automobilů. Vedle modelu Venga od sesterské automobilky Kia se v tamní továrně bude vyrábět i její pokrevní bratr Hyundai ix20.
Rostoucí segment kompaktních MPV je díky ix20 zase o něco pestřejší a jihokorejská značka očekává na starém kontinentu prodej pětapadesáti tisíc těchto vozů ročně. Vývoj Hyundai ix20 probíhal ve výzkumném a vývojovém středisku značky v Rüsselsheimu, a proto by se mohl lépe trefit do vkusu evropského zákazníka. Vzhledem k tomu, že ix20 sdílí se sesterskou vengou maximum dílů, nejde pochopitelně o nějaký převratně nový vůz, líbivý vzhled mu ale upřít nelze. Hlavně přední a zadní část celkem 4,1 metru dlouhé novinky nemá s vengou mnoho společného, zkrátka se snaží být originální.
Tipy: Přečtěte si také podrobný test ix20 s motorem 1,4 CRDi a test sesterského modelu Kia Venga 1,4i.
Uvnitř nabízí novinka díky platformě s poměrně dlouhým rozvorem (2615 mm) překvapivě velkorysý prostor pro pět cestujících a jejich zavazadla. Model ix20 zaujme také variabilitou uspořádání zadní části interiéru. Zadní dělená sedadla lze navíc posouvat, nastavit jejich opěradla či zapustit do podlahy, takže ve spojení s mezipodlahou zavazadlového prostoru je k dispozici zcela rovná plocha. Velikost zavazadlového prostoru lze také měnit posouváním, respektive sklopením zadní lavice. Současně je „kufr“ vozu vybaven výškově nastavitelnou podlahou. Se zadní lavicí v základní pozici a podlahou nahoře máte k dispozici 440 litrů, s podlahou dole 570 litrů. Standardní výbava Hyundai ix20 Classic obsahuje mimo jiného i šestici airbagů, stabilizační systém ESP, centrální zamykání, elektrické ovládání oken vpředu a další komfortní výbavu.
Přední kola ix20 může pohánět jeden ze čtveřice čtyřválců standardně ve spojení s pětistupňovou (motor 1,4 CVVT) nebo šestistupňovou převodovkou. Všechny motory pro modelovou řadu ix20 (kromě verze 1,6 se samočinnou čtystupňovou převodovkou) se budou dodávat také v provedení zaměřeném na co nejnižší produkci CO2 (Blue Drive), najdeme u nich start/stop systém označený ISG, pneumatiky s nízkým valivým odporem a inteligentní řízení činnosti alternátoru. Standardně ale můžeme pod krátkou přední kapotu vybírat ze dvou turbodieselů nebo dvojice zážehových agregátů o objemech 1,4 a 1,6 litru, které s přehledem plní emisní normu Euro V a jejich výkonové rozpětí se pohybuje od 57 kW (77 k) do 92 kW (125 k). Bližší údaje si můžete přečíst v přiložené tabulce.
V rámci testovacích jízd jsme si nejvíce rozuměli se zážehovým čtyřválcem 1,6 litru, protože základní „čtrnáctistovka“ je na plně naložený vůz přeci jenom příliš slabá a turbodiesel 1,4 má omezený rozsah použitelných otáček. Co se týče jízdních vlastností musíme uznat, že naladění povozku ix20 je o mnoho komfortnější než je tomu u vengy. Znamená to, že novinka není tak uskákaná jako její bratr.
Vzhledem k větší porci standardní výbavy a hodnotnějšímu interiéru by cena ix20 měla na českém trhu podle všeho začínat o něco výše, než je tomu u pokrevního sourozence z Nošovic. Samozřejmostí je také pětiletá záruka. Zákazníci mají na výběr ze dvou úrovní výbavy (Classic, Comfort) a devíti barev karoserie. Konkurence v podobě již zmiňované Vengy, Citroënu C3 Picasso, Opelu Meriva nebo domácí Škody Roomster to tedy bude mít zase o něco těžší. Plán českého dovozce je prodat na našem trhu kolem dvou tíscovek těchto atraktivních aut. Základní cena Hyundai ix20 by měla být lehce nad cenou Vengy.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 6 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 7 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 8 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 10 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz