První test Range Rover 2013 SDV8: nejlepší SUV planety

Pro čtvrtou generaci luxusního britského SUV již Audi Q7, BMW X5 či Mercedes GL nejsou konkurencí. Místo toho by se mělo bát Bentley.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

První test Range Rover 2013 SDV8: nejlepší SUV planety

12.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

První test Range Rover 2013 SDV8: nejlepší SUV planety

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pro čtvrtou generaci luxusního britského SUV již Audi Q7, BMW X5 či Mercedes GL nejsou konkurencí. Místo toho by se mělo bát Bentley.

Slabiny najde jen hnidopich

Dvaačtyřicet let po příchodu originálu tak nový Range Rover nadále dokazuje, že je králem kategorie, kterou stvořil. Jeho jízdní výkony mne nakonec i přesvědčily k tomu, abych se přestal tak kriticky dívat na jeho design. Při cestě na letiště jsem tak vařil veškeré mozkové závity, abych odhalil veškeré jeho slabiny. A dvě, respektive tři jsem našel. Tou první, poměrně zásadní, je určitá zmatenost stěračů. Při volbě automatického režimu totiž spíše než na množství vody reagují více na rychlost, jakou se pohybujete. Díky tomu budete mnohdy s páčkami pod volantem operovat častěji, než je nutné u konkurentů. Druhou vadou na kráse je pak laciná plastová imitace kovů na středové konzoli. Ve voze této cenové kategorie působí jako pěst na oko. Zvláště v případě, kdy zvolíte jemnou příplatkovou kůži značky Bridge of Weir a dřevěné obklady připomínající luxusní jachty.

Problém číslo tři je pak ryze osobního charakteru. Nový Range Rover mi prostě neříká pane. Dokážu si ho ale ve své garáži představit. A to ideálně ve společnosti některého sportovního Brita, jehož příď zdobí logo Radicalu či Caterhamu. Schopnost utáhnout 3 500 kg těžký přívěs by mne totiž hnala od jednoho závodního okruhu k druhému, přičemž po celodenním ježdění bych domů dorazil naprosto odpočatý. A namasírovaný. Možná nejen po stránce svalové...

První test Range Rover 2013 SDV8: nejlepší SUV planety - 33 - Range Rover 2013 prvni test 077První test Range Rover 2013 SDV8: nejlepší SUV planety - 34 - Range Rover 2013 prvni test 164První test Range Rover 2013 SDV8: nejlepší SUV planety - 35 - Range Rover 2013 prvni test 154

Proč ho chtít?

Jde o jeden z nejucelenějších automobilů vůbec. Místem v kabině a výbavou dokáže zahanbit i limuzíny, ve spotřebě dokáže navzdory svým tvarům a hmotnosti rovnat i větším rodinným kombíkům. Vylepšené schopnosti na silnici i mimo ni pak jen výčet pozitiv korunují. Navíc je tu neskutečná image, díky níž si můžete dovolit dorazit do opery se zcela zablácenou karoserií. Skrze prsty se na vás nebude dívat snad nikdo.

Proč ho nechtít?

Pokud pomineme odpor k SUV k jakéhokoli druhu, pak může být pádním důvodem vzhled. Ten i přes zakulacení stále není pro každého. Pokud jste ovšem někdy v minulosti po britském křižníku pošilhávali, budete se nyní muset opravdu hodně snažit, abyste si nový Range Rover nezamilovali. Jeho neduhy se rekrutují z řad drobností, po stránce jízdních vlastností a schopností míří na úplný vrchol své třídy.

Cena

Základní cena testovaného vozu (Range Rover 2013 TDV6): 2 293 680 Kč
Základní cena testovaného provedení (Range Rover 2013 SDV8): 2 757 360 Kč

Technické údaje

Motor

Vznětový, dvěma turbodmychadly přeplňovaný vidlicový osmiválec uložený vpředu podél
Objem: 4 367 ccm
Největší výkon: 250 kW (339 k) při 3 500 ot./min
Největší točivý moment: 700 Nm při 1 750 - 3 000 ot./min
Palivo: Diesel
Přenos výkonu: osmistupňová automatická převodovka, pohon všech kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 210 km/h (elektronicky omezeno)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,9 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 11,5 l
Mimo město: 7,6 l
Kombinovaná: 8,7 l
Objem palivové nádrže: 105 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 999 mm
Šířka: 1 983 mm
Výška: 1 835 mm
Rozvor náprav: 2 922 mm
Pohotovostní hmotnost (EU): 2 360 kg
Užitečná hmotnost: 840 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 550 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 2 030 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše