První test Škoda Octavia 1,0 TSI: lze ji vůbec milovat?

 | 122 příspěvků | 11.6.2016 Pavel Janda
Reagovat

Nepřihlášený Embed

Je to překvapivě pozitivní,.. | 11.6.2016 21:29reagovat
avatar

Je to překvapivě pozitivní, ale už z toho videa bylo vidět, že to nebude průšvih. Beztak je to pro mě z těch možností nesmysl. Už 1.2 TSI byl na hraně a litr v oktávce... Nevidím důvod.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený T. Hrubeš

V panu Jandovi se zjevně b.. | 11.6.2016 21:34reagovat
avatar

V panu Jandovi se zjevně bije osobní odpor se smyslem pro realitu. Chápu to, ale je mi celkem jasné, co si o tom skutečně myslí. Na druhou stranu musím říci, že na tříválec 999 ccm to jede parádně a zjevně to nedělá ani úplně špatný dojem. To bych nečekal.

Nepřihlášený endeavour

nejsem toho fanda, ale je.. | 11.6.2016 21:41reagovat
avatar

nejsem toho fanda, ale je pěkný vidět, že to škodovka zase jednou zvládla. je třeba to brát jako úspěšný bojování s eu, že nám to auta kurví, ale úplně nezkurví. díky funkčním litrům si pak člověk může koupit třeba rs. to se na to pak kouká jinak.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Vendy T.

Vůbec jsem nevěděla, že te.. | 11.6.2016 21:45reagovat
avatar

Vůbec jsem nevěděla, že ten tlak na zmenšování motorů je tak velký. Jinak mi přišlo jako nesmysl takovou oktávku prodávat. U nás ale stejně nevěřím, že si to někdo koupí, v té Francii to může být jiná.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený MGRR

Stupidní komerční nadpis,.. | 11.6.2016 21:46reagovat
avatar

Stupidní komerční nadpis, hodný KSČ !!!

Skoda auto může milovat jen automobilový analfabet, nebo ovce... že se nestydíte.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený xpert

jeste si pockam na tu spot.. | 11.6.2016 21:47reagovat
avatar

jeste si pockam na tu spotrebu, ale na zazraky moc neverim. brat motoru valec a 20 procent objemu kvuli 7 g co2 je neco co se muze stat jen v eu 2016.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený AAl

Reakce na: jeste si pockam na tu spot.. | 11.6.2016 21:48reagovat
avatar

To já si počkám na ten EU Crash :-D Už aby to bylo :-p

Nepřihlášený Hiero

Střízlivý pohled. A velmi.. | 11.6.2016 21:52reagovat
avatar

Střízlivý pohled. A velmi detailní rozbor, to chválím. Ale připouštím: čtu to pro zajímavost. Můj zájem o O3 začíná u čtrnáctistovky a toto bych si koupil ještě méně.

Nepřihlášený P.K.M.

Test vyborny jako vzdy, al.. | 11.6.2016 21:56reagovat
avatar

Test vyborny jako vzdy, ale jde tu jeste o zivotnost. Sice si nemyslim, ze by VW udelal neco co vyslovene nevydrzi, ale vibrace + vysoka zatez nemuzou delat dobrotu. Je mi jasny, ze to tyhle testy nemuzou postihnout, ale jsem na to zvedavy. Jinak souhlas s autorem - kdyz si sectu vsechny rizika, nesel bych do toho. Je tu strasne moc nejistot pro nepatrnej stoprocentni prinos. Az trochu nechapu, ze jsou automobilky z EU posrany az za usima, nekde by mely rict DOST!

Nepřihlášený Brendon

Auto mě v podstatě nezajím.. | 11.6.2016 22:03reagovat
avatar

Auto mě v podstatě nezajímá, patřím mezi těch 95 procent nekupujících. Ale test jsem si přečetl s chutí a je super v tom, že lidem říká narovinu, proč se toto děje. Přijde mi být strašlivé, že někdo vyměňuje motory 1,2 za 1,0 kvůli takové pí*ovině jako CO2. U 7 gramů auta, když jinde toho lezou tuny.

Myslím, že většina lidí o tom nemá páru a tady se to aspoň dozví. Tak máte litrovou octavii, možná nefunguje špatně. Ale z principu je to fakt hovadina.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený XTad

Docela me zarazilo to prip.. | 11.6.2016 22:06reagovat
avatar

Docela me zarazilo to pripodobneni zvuku k mixeru. Zrovna benzinovy ctyrvalec ma ve vysokych otackach nejblize prave k tomu mixeru, zatimco trivalce zneji, jako neco mezi wartburgem a porsche. Jejich hlavni nevyhoda predstavuje v mopedovitem drnceni v nizkych otackach, kde se ctyrvalce projevuji "hladseji".

Nepřihlášený Martin Hrnčíř

Klobouk dolů před Škodovko.. | 11.6.2016 22:16reagovat
avatar

Klobouk dolů před Škodovkou, že to takhle zaonačila. Podle videa to šlape hodně nad očekávání. Ale jinak se mi z testu nejvíc líbí část

Větu: „Ten 1,2 TSI ale žere, co kdyby měl ještě tak o dvě deci a jeden válec méně?” neřekl nikdo, nikdy.

To je bohužel celá pravda. Odpovědí bez otázek je dnešní automobilový svět plný :-(

Nepřihlášený LC74

Špičkově napsané. Bez ohle.. | 11.6.2016 22:21reagovat
avatar

Špičkově napsané. Bez ohledu na soudy se to krásně četlo. Nejvíc mě ale pobavily poslední věty. Asi to vnímám jako naději :o)

Nepřihlášený Tommáš

Ta hnědka L&K je nádherná,.. | 11.6.2016 22:23reagovat
avatar

Ta hnědka L&K je nádherná, slintám. 1.8 TSI manuál DCC, paráda! Cena hádám tak 900+

Nepřihlášený Tiburon

Škodovce se povedlo něco n.. | 12.6.2016 00:06reagovat
avatar

Škodovce se povedlo něco neuvěřitelného, něco jako Daihatsu před 25 lety....

Nepřihlášený uni64

Strucne, na prd motor, na.. | 12.6.2016 00:07reagovat
avatar

Strucne, na prd motor, na prd test.

Na prd test - kopec kecov, ziadne realne merania (spotreba, pruznost, atd.)

Na prd motor - "znasilneny" trojvalec, problemy so spolahlivostou (priemerny vek aut v CZ je 15r.), problemy s ekologiou (nedokonale spalovanie voci poctivej atmosfere, velke mnozstvo pevnych castic, ktore su zdraviu skodlive)

Celkovo slepa ulicka v porovnani s hybridmi, ktore vyuzivaju energiu brzdenia (novy Prius ma 70g CO2 a polovicnu spotrebu v meste)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Pavel

Reakce na: Strucne, na prd motor, na.. | 12.6.2016 00:24reagovat
avatar

Není to standardní test, ten teprve bude (máte to v článku), toto jsou jen první dojmy.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený AudiRS6

Reakce na: Není to standardní test, t.. | 12.6.2016 00:35reagovat
avatar

z toho trotla si nic nerobte, na konkurencnom serveri vystupuje ako unicorn64 a furt tam len drista o hybridoch... :-DDD

Pekne napisane, ale zaraza ma, ze ste nespomenuli asi najpodstatnejsiu vec - rozbehy. Tam bude koncepcia R3 a turbo ladene ( podla priebehu krivky toc. momentu ) na uzsie spektrum vhodnych otacok, viac badatelna a o to neprijemnejsia.

Proste ten dlhsi nastup - väcsia turbodiera - kym sa zacne "pracovat". Do nejakych cca 1500 rpm to bude mrtva atmo-R3 s este nie moc vhodnym casovanim ventilov a zapalovania, ktore je predsalen asi optimalizovane na otacky, kedy uz funguje ako preplnovany motor.

Ano, variab. cas. ventilov pomoze, elektronicky riadene zapalovanie tiez, ale bude to trapenie, pokial teda nebude elektronika vdaka elektronicky riadenej skrtiacej klapke umelo udrzovat vyssie otacky pocas rozbehov. Preto ako spominate, prave mestske priskoky mozu byt pre uzivatela "Kalvaria" :-/

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený uni64

Reakce na: z toho trotla si nic nerob.. | 12.6.2016 01:17reagovat
avatar

Kto je "koncernovy trotl" na auto.cz?

Pocet prispevkov AudiRS6=5539

Pocet prispevkov unicorn64=185

AudiRS6, vdaka takym tipkom ako si ty, diskusie nemaju zmysel. Bye.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Nedá mě abych reagoval.Sou.. | 12.6.2016 07:35reagovat
avatar

Nedá mě abych reagoval.Soudruh Janda zde vážně urážel motor 0,900 cm Turbo 90ps použitý v Cliu 4. Když čtu dnes tento propagační test pro Mladou Boleslav je to trestuhodné.O to víc, že v takto velkém vozidle to zde soudruhu Jandovi nevadí

Nepřihlášený Lojzik

S 85kW a maximálkou 200km/.. | 12.6.2016 08:10reagovat
avatar

S 85kW a maximálkou 200km/h je to úplně dobře použitelný auto. Na to, že to je základní motor, není na co si stěžovat. Komu vadí tři válce, má tu stále 1.4TSI. Auto se základním motorem se většinou prodává lidem, který toho až tak moc nenajezdí a kteří se často ani nezajímají o to, co to má za motor. Ne každý musí trhat rekordy a testovat meze přilnavosti a předjíždět všude, kde se dá i nedá. Mám doma starou záložní Mazdu 626, která má taky 85kW a max 200 a podobnou velikost a vůbec mě neuráží s tím jezdit. Jasně, není to trhač asfaltu, ale když se člověk přeladí na klidnější styl jízdy, vůbec ničemu to nepřekáží. A že by byl člověk někde o moc dřív, když má 200kW? No to rozhodně ne.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený AudiRS6

Reakce na: Kto je "koncernovy trotl".. | 12.6.2016 09:11reagovat
avatar

Dakujem za reklamu, trtko :-DDD

Ze koncernovec, hehe. Nuz, uznavam aj mimokoncernove znacky a dokazem pochvalit kazdeho bezohladu na krajinu povodu, pokial si to to konkretne auto zasluzi.

Prius vytiahnut proti Octe 1.0 TSI - to chce ale fakt "znalca" :-DDD

Nic, zi si svoj sikmooky sen, ja ti ho neberem :-)))

Nepřihlášený JaRy

Testy pana Jandy čtu cca d.. | 12.6.2016 09:49reagovat
avatar

Testy pana Jandy čtu cca deset let a mám pocit, že to není jen novinařina to už je literatura, beletrie. Klidně bych si uměl představit souhrnné vydání.

Jinak u tohot auta bych upozornil na neskutečně nízkou pohotovostní hmotnost u tak velkého a relativně výkonného auta a navíc vyrobeného z oceli, není na něm žádný hliník...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený lol2000

No pánové spotřeba vám vyr.. | 12.6.2016 10:30reagovat
avatar

No pánové spotřeba vám vyrazí dech.Paradoxně hlavně ta dálniční .I proto si to Janda schoval na další článek. On už ví....

Nepřihlášený Evžen

Ačkoliv nemám nic proti Šk.. | 12.6.2016 11:31reagovat
avatar

Ačkoliv nemám nic proti Škodě, tohle je nerealistický chvalozpěv. A nemyslím 1.0 TSI, ten bude fungovat jako 85 kW v relativně lehkém autě, tedy slušně pro pohodáře, kteří toho moc nenajezdí. Problém je vychvalování DCC a Octávky jako celku. S DCC v Octávce jsem samozřejmě nejel, ale pan Janda je asi jediný tester, který ho v běžných verzích (mimo RS) chválí. Všude jinde čtu rozpaky. A neustálé vsuvky o tom, jak je Octávka skvělé auto, nekorespondují se skutečností. Je to sice prostornější, ale jinak horší Golf - hlučnější, uskákanější, s horším interiérem. Když pan Janda testoval předchozí generaci Superbu, dozvěděli jsme se, že je to geniální limuzína, na kterou se konkurence v podstatě nechytá. To, že byla ve srovnání s konkurencí mizerně odhlučněná, kvůli zastaralé koncepci podvozku drncala, středový panel tlačil do nohy a měla úzký interiér, byly zřejmě detaily.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený lu2

Reakce na: Stupidní komerční nadpis,.. | 12.6.2016 11:55reagovat
avatar

možné je jak vidno vše, když se v diskuzi můžou vyjadřovat i magoři jako jsi ty

Nepřihlášený Dotasss

1) Az na tom 1.0 za 4 roky.. | 12.6.2016 11:58reagovat
avatar

1) Az na tom 1.0 za 4 roky najedu 100tis, v jakem bude stavu, koupi ho ode mne nekdo?

2) No a neni jednodussi si koupit kultivovanejsi zakladni 1.2 85k a usetrit 40 tisic? Horsi dynamika, lepsi projev, to se vyrusi. Navic tu 1.2 asi neni problem chiptuningem trochu polepsit - na vykonovou uroven te zrusene silnejsi 1.2.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený zase kecy

Reakce na: Strucne, na prd motor, na.. | 12.6.2016 11:59reagovat
avatar

ano 15let je prumerny vek aut v CR, ale ne tech novych, ale dotazenych 20let starych vran s pulmilionem na hrbu...

Nepřihlášený kolemjdoucí

Reakce na: Stupidní komerční nadpis,.. | 12.6.2016 12:30reagovat
avatar

Celý ten článek je solidní nalejvárna, ale na celou Škoda Auto bych to (narozdíl od Vás) nevztahoval, jen na tento motor v tomto autě (a to zdůrazňuji; tato konkrétní realizace bude mít mnoho nepřátel, a pochybovat o jejich zarytosti a odhodlanosti je zbytečné). Dále se neztotožňuji s tvrzením, že Škoda Auto nemá jiné možnosti a manévruje jen v úzce vymezeném prostoru, toto jednoduše není pravda. Jasně, je to vydírání ze strany EU, politiků a zájmů oligarchů, ovšem přistupování na nesmyslné požadavky není řešením, jen oddalováním průšvihu. Nesmyslnost a počet těchto požadavků se sama od sebe nezmírní, o to se budou automobilky muset aktivně zasadit - ono totiž vymyslet nový zákon nebo schválit novou vyhlášku je jednodušší a rychlejší, než navrhnout, vyrobit a vyzkoušet jakékoliv technické řešení. Navíc je to jen opakování historie, už tu ten přiběh jednou byl, jen "v opačném gardu" (dokument "Kdo zabil elektromobil" rozhodně stojí za shlédnutí - ačkoliv sám nejsem příznivcem elektromobilů, tak dokument je spíše o pozadí automobilového průmyslu a je v tomto ohledu velmi poučný).

Nepřihlášený lu2

Reakce na: Ačkoliv nemám nic proti Šk.. | 12.6.2016 12:41reagovat
avatar

golf drncá v dané motorizaci 1.2tsi taky, multilink má od 1.4tsi

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený kolemjdoucí

Tímto je řečeno naprosto v.. | 12.6.2016 14:12reagovat
avatar

Tímto je řečeno naprosto vše:

"virtuální svět evropských měření normované spotřeby"

Nadále nemá smysl se to snažit nějak pochopit.

Je třeba dotyčné úředníky vyrazit z úřadu nebo s takovým spolkem dementů nebýt v jedné unii

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený pedro

Reakce na: Tímto je řečeno naprosto v.. | 12.6.2016 14:17reagovat
avatar

Úplně jsi mi připomněl jedno vyprávění V. Menšíka, který prohlásil, že ten socialismus není špatnej nápad... jen kdyby ho dělali jiní lidi. Uběhlo 50 let později a máme tady to samé s EU.

Nepřihlášený Sindy

Opravdu moc pekne napsane!.. | 12.6.2016 18:07reagovat
avatar

Opravdu moc pekne napsane! Ta politicka propojenost s obycejnym autem je zoufalstvi....

Zajimalo by me, jak dlouho byl motor ve vyvoji a co bude nasledovat. Dvouvalcova sestistovka??? He...!?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Honza M.

Reakce na: Opravdu moc pekne napsane!.. | 12.6.2016 18:27reagovat
avatar

Těžko automobilky začnou vyvíjet dvouválce. Spíše hybridy, elektromobily. Tohle ještě není extrémní downsizing, a zřejmě ten 1.0 TSI funguje skvěle. A kde jsou ti, co před pár dny v diskuzích tvrdili, jak to bude dobré leda tak na ježdění okolo komína? Asi si někde sypou popel na hlavu a stydí se.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Těžko automobilky začnou v.. | 12.6.2016 19:38reagovat
avatar

Trochu předčasné. Pravdu se dozvíme tak za 5 let.

Já se například vůbec nestydím, že jsem si nekoupil první provedení TSI.

Nepřihlášený Martin

VW už má dneska motor dvou.. | 12.6.2016 20:33reagovat
avatar

VW už má dneska motor dvouválec BIturbo.....

hlobilp

jel pan Janda uz s Peugeot.. | 12.6.2016 21:06reagovat
avatar

jel pan Janda uz s Peugeotem 1,2? To je taky trivalec a rekl bych, ze nejmin stejne tak dobry :-)

Nepřihlášený Driver

Osobně mě štve jedna věc... | 12.6.2016 21:59reagovat
avatar

Osobně mě štve jedna věc. Jako základní motor ať je třeba mixer na tužkové baterky ano. To je každému jedno. ALE! Ty řeči o emisích nad limit a pokutách nejsou přesně uvedeny. Ty čísla se průměrují na celé portfolio. Neplatí se pokuta za RS6, protože ty tříválcová Pola to dorovnají a průměr je pod limitem. Automobilka když vyrobí Supersporty, například Audi R8, Lambo nebo Veyron, tak tam měla promítat ceny za pokuty za emise a možná by to i kupci akceptovali. Jestli auto stojí 4mega bez daně nebo 5 mega s daní nebo 6 mega s emisní pokutou, kdyby to přičítali všichni, tak by to konkurenční boj nenutil přenášet na malé vozy. Jenže bohužel díky tomu, že se ty emise průměrují na vyrobené portfolio, tak čím víc oni prodají tříválců, tím víc potom mohou prodat velkých motorů bez pokut, protože ty tříválce jim vytvoří emisní manko na počet prodaných aut.... Každý kdo otevře kapotu tříválce, i analfabet, se dneska ptá, je to v pořádku? Ty vibrace, ten zvuk, kolik to najede? Někdo Vás uchlácholí, že dneska už je kvalita odzkoušená a musí to vydržet. Kecy. Nemusí. Pokud HTP mohli vrhnout na trh, tak už nevěřím ničemu. A nejde o zášť k této značce. Polo bylo to samé. Nedělám si iluze ani u Fiatu ani nikde jinde... A princip, že v Multivanu, Crafteru nebo Yeti nejsou pořádné motory ani za příplatek, jen aby ušetřili emise pro Vejrony a dneska Široně, to mě doslova štve, pokud zrovna hledám třeba Yeti 2.0TDI 171kW např nebo Multivan 3.0TDI atd atd...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený AudiRS6

az na "... pokud zrovna hl.. | 12.6.2016 22:59reagovat
avatar

az na "... pokud zrovna hledám třeba Yeti 2.0TDI 171kW např nebo Multivan 3.0TDI atd atd..."

suhlas. Tak to proste je. Vdaka tomu, ze dokazu predat tie "mixery", nebude mnou kupovana V8 patricne drahsia. Uz som to tu aj ja niekde rozoberal ( a mozno u konkurencie :-) - neviem )

Problem ale bude komkurencny boj - MB a BMW tiez predavaju Smarty a Mini, aby im zmensili flotilove em.CO2 a nemuseli tie V8 a V12-ky predavat "o moc" drahsie.

Blba situacia, z ktorej nieje cesta von. Zakaznici, ktori su zvyknuti na nejake to nacenenie by mohli totiz v pripade toho co uvadzas ( premietnuti eventualnej pokuty ku tej V8 do jej ceny ) prejst ku uplne inej konkurencii. No a to nikto nechce. :-/

Ani ja. ;-)

Jo a spominam si - pisal som to na tomto serveri nedavno. :-)

zajda

Reakce na: Osobně mě štve jedna věc... | 12.6.2016 23:06reagovat
avatar

Realitou v tom zvrhlém systému ovšem je, že dokud celkové průměrné emise výrobce jsou nad pokutovou hranicí, zajímá ho pochopitelně každý gram ušetřený na kterémkoliv modelu. Jak přesně ty pokuty rozpočítává do ceny kterého modelu těžko můžeš odhadovat.

Nepřihlášený Max

Ten motor má význam iba pr.. | 12.6.2016 23:53reagovat
avatar

Ten motor má význam iba pre automobilku, pre zákazníka je to vo všetkých ohľadoch nevýhoda.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Miroslav

Hybridy mi přijdou jako le.. | 13.6.2016 06:56reagovat
avatar

Hybridy mi přijdou jako lepší cesta. Škodavka zaspala, a tak musí vyrábět podobné odpadky. Alespoň to tedy není TDI.

Nepřihlášený V12

Mal som moznost si zajazdi.. | 13.6.2016 08:32reagovat
avatar

Mal som moznost si zajazdit vo Focuse III s motorom TiVCT 92kW, co je klasicka atmosfera s variabilnym rozvodom. To auto je total mrtvola, nejde v nizkych otackach, nejde v strede, zobudza sa nad 4000, vydrzi tak do 5000, potom koniec. Ked som pred casom okusil tiez FF III 1.0 EB 92kW, bolo to o niecom absolutne inom. Motor nadherne pruzny s ochotou zatahu uz od 2000 otacok, prijemny tocivy s konstantnym zatahom od 4000 otacok, potom pomaly pokles az do 5500, az potom citelne vadnutie gradujuce nad 6000 otackami. Aj v kombinacii s podstatne dlhsimi prevodmi ako atmosfera je s nim jazda prijemnejsia aj napriek zvuku sijaceho stroja. Keby som sa mal rozhodnut medzi 1.6 TiVCT 92kW a 1.0 EB 92 kW, rozhodne beriem ten trojhrnec. Je takmer tak dobry, ako bol moj stary 2.0i 107kW v FF II. Pruser bol, ked tento trojhrnec chcel Ford montovat do Mondea. Nastastie sa tento hokus pokus nezrealizoval, pretoze to Mondeo by bolo zalostne podmotorizovane - je skratka prilis tazke na 200 Nm krutiaku. Zviezol som sa aj s Mondeom Mk.IV vybavenym rovnakym motorom, ako som mal vo Focuse - cize atmosfericky 107 kW stvorvalec. Spicka krutiaku bola v 4500 otackach na urovni 185 Nm, co bolo pre FFII OK na prijemne jazdenie, aj ked to ziadny trhac asfaltu nebol. No v citelne tazsom stvorkovom Mondeu to uz bolo nemastne - neslane, auto nebolo ochotne velmi akcelerovat, kazde casovo obmedzene predbiehanie bolo treba riesit podradenim minimalne do stvorky, ochota drzat rychlost v dialnicnych stupaniach asi bohvie aka nebola, kedze pruzne zrychlenie 80 - 120 na patke bolo za cca 16 sekund. Simulacia agresivneho predbiehania 80 -120 z trojky bola za cca 8 sekund, co je opat docela dost, ale az tolko neprekaza, kedze Mondeo sa tvarilo ako dialnicny kriznik, co v realite nie je, nakolko ma relativne kratku patku tociacu pri 130 podla tacho toci 3500 otacok. Takze v Mondeu by som tomu trojvalcu absolutne neveril. OIII je ale svojimi 1150 kg podstatne lahsia, ako spominane Mondeo, ktore ma v technicaku 1560 kg (len pre info - to moje ale realne 1620..

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený V12

Este pridam svoju postarsi.. | 13.6.2016 08:44reagovat
avatar

Este pridam svoju postarsiu skusenost s Hyu i30 1.4CVVT 80 kW - na papieri uplne super, v realite tazsko stravitelne. To auto je napriek papierovym 80 kW zufalo slabe, snad este slabsie, ako Focus II 1.6i 74kW. A to vdaka krutiaku s maximom na 137 Nm az niekde pri 5000 otackach, normalne s tym clovek jazdi okolo 2500 otacok, kde je tych Nm iba okolo 110, co na 1.3 tony tazke auto nestaci, vdaka dost dlhej patke kazdy kopec treba riesit stvorkou. Cize aj v tomto pripade vyjde z porovnania vitazne OIII 1.0TSI. Ked urobim dalsie porovnanie spomenutej Ochcafky napr. s Mazdou III Skyactive G120 vybavenou atmosferickym 88kW dvojlitrom, papierovo opat ten piditurbo trojhrniec vyhra pre silnejsi rozsah otacok od 2000 do 3000, kde ma nad inak vynikajucim japonskym motorom vyraznu vyhodu v podobe citelne vacsieho krutiaku.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený k2

Bože zase ty kydy o emisíc.. | 13.6.2016 09:46reagovat
avatar

Bože zase ty kydy o emisích. A co třeba Hyundai se svýma 1.4/16 atmosférama, to platí pokuty 97000kč za auto a ještě je pordává levněji než VAG?

Je je možné, že H/K nemá potíže s flotilovýma emisema a VAG se musí uchýlit k litrovým tříválcům?

Hmm?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený k22

Reakce na: nejsem toho fanda, ale je.. | 13.6.2016 09:47reagovat
avatar

tgy jsi ale kecka, H/K bojue s 1.6 atmo a ne s takovýma motůrkama, které budou po 100tkm na odpis!

Nepřihlášený Lukáš Vaňura

Honba za laboratorním spln.. | 13.6.2016 10:02reagovat
avatar

Honba za laboratorním splněním nesmyslných limitů (v době, kdy námořní lodě a letadla nemají skoro žádné limity a jejich znečistění ovzduší je mnohem výraznější) mi připadá šílené, nemorální a bez jakéhokoliv přínosu), ale taková jsou v poslední době všechna rozhodnutí EU. Je to politicko-ekonomicky vyvolaná bublina, který povede jen ke zdražení aut a snížení jejich životnosti. TSI nemají v reálu nižší spotřebu, zákon zachování energie jim to neumožní. jediné řešení je přidání akumulační jednotky do automobilu a větší podpora hybridů.

Nepřihlášený Lukáš Vaňura

Reakce na: Este pridam svoju postarsi.. | 13.6.2016 10:05reagovat
avatar

To je ale přece historicky dávno známé, že důležitý je moment, ne výkon. Výkon jen říká, do kolika otáček je moment dostupný. A čím menší objem, tím menší moment. Něco se dožene turbem, ale zase než turbo zabere, je obrovská díra.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený tomino

Reakce na: To je ale přece historicky.. | 13.6.2016 11:12reagovat
avatar

odporucam dostudovat fyziku pre ZS a potom sa vyjadrovat k teme

Nepřihlášený LOL2000

Reakce na: Ačkoliv nemám nic proti Šk.. | 13.6.2016 11:28reagovat
avatar

hele Evžene, jak rozpaky.DCC bylo dříve o tom, že tam byl standartní mód a pak přitvrzený, takže spoustě lidem to nemuselo vyhovovat.Teď když na to jde Škoda "jinak", tak porušuje zažité novinařské standarty a hned je to ke kritice.Proč nemít opravdu pohodlné DCC? Vždy´t o tom to přeci také může být. Třeba DCC v Passatu žádný pohodlný mód nemá...vše je pro sposty lidí tvrdé.Tak proč nemít možnost v koncernu oboje.Za to bych taky chválil.

Nepřihlášený LOL2000

Reakce na: Bože zase ty kydy o emisíc.. | 13.6.2016 11:33reagovat
avatar

No a proč myslíš že nemají tady velké silné motory.....myslím v nabídce.Bó jde o průměr za všechny motory.Taky motory H/K jsou fakt poctivě uškrcené.Mají to nastavné elektromotorově, takže pocit že to nejede tam je, ačkoli realita není vůbec špatná, je to jen pocit.

Nepřihlášený kolo

Reakce na: Ačkoliv nemám nic proti Šk.. | 13.6.2016 11:37reagovat
avatar

Evžen je odborník

Nepřihlášený milanp11

Reakce na: Mal som moznost si zajazdi.. | 13.6.2016 11:44reagovat
avatar

Konečně smysluplný komentář. Moje zkušenosti jsou velmi podobné (O1 1.8 atm., O1 1.8T, O1 1.9 66kW nafta, O2 1.6 MPI atd.)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Driver

Reakce na: Konečně smysluplný komentář... | 13.6.2016 12:35reagovat
avatar

To je dobrý přešlap. Vy hovoříte o mrtvole s velkým objemem a o žihadle s malým objemem a přitom nevíte údaje o zrychlení, které jsou podobné. Ten rozdíl je v tom, že díky dlouhé převodovce u velkého objemu, respektive větším stálém převodu, ten velký motor netahá pocitově tak jako ten malý, ale údaje o zrychlení by Vás překvapily a to nemluvím o jízdě po dálnici ve vyšší rychlosti. Příkladem může být třeba A8L V6.0. Když v tom někoho svezu, tak řekne, že to jezdí jako šnek. Prý i Fabie TSI lépe zrychluje... No, pocit je hodně zkreslující. Když porovnáš zrychlení na papíře, je to přesně opačně, než máš pocit... A to nemluvím o zrychlení 200-250 ale o 0-100...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Driver

Reakce na: Este pridam svoju postarsi.. | 13.6.2016 12:41reagovat
avatar

Tady souhlasím, ten motor znám, měli jsme to v tehdy nové i30. Člověk by pocitově řekl, že to má 50kW, koupilo se to jen pro náklady, tak se s tím ani moc nejezdilo, ale když se s tím jelo třeba skrz republiku, tak to žralo deset. Prostě to nejelo a žralo. A podřadit moc nepomáhalo, ten motor neměl výhon skoro nikdy, jen třeba 4600-5300 ot cca. Některé motory by neměli nikdy vyrábět a tohle by byl jeden z kandidátů.

Nepřihlášený milanp11

Reakce na: To je dobrý přešlap. Vy ho.. | 13.6.2016 13:07reagovat
avatar

Omlouvám se za ne úplně jasný příspěvek, byla to souhlasná reakce na příspěvek V12. Chtěl jsem jenom reagovat na hysterii, která vznikla okolo 1.0 tsi motoru. Ta 1.8 atm byl motor v nízkých otáčkách úplně o ničem a až od cca 4000 začal pracovat. 1.8T naopak krásně táhla od cca 1500 otáček a byla na tehdejší poměry i výrazně úspornější. Je mi jasné, že technika od té doby pokročila, proto si myslím, že pro běžný provoz (ne pro "piloty F1"). může být 1.0 tsi dobrou volbou.

Nepřihlášený Jobr

V dnešní době uživatel pře.. | 13.6.2016 13:14reagovat
avatar

V dnešní době uživatel přemýšlí nad tím, zda se auto o poh. hmot. 1150/1225 kg, s případným zatížením, motorem o výkonu 85kW/ 115 k, toč. mom. 200Nm, vůbec rozjede. To je taková pitomost, že se to snad nedá ani číst. Vraťte se zpět od 20 až 25 let, kdy dvoulitrové auto s takovými parametry bylo něco nevídaného. A pane jak to jezdilo. Tady u toho, v našem malém regionu má ten motor jednu výhodu, teda pro rodinu. Tou je nízké povinné ručení, placené z objemu motoru. Jenom nevím, kdy pojišťovnám dojde a přejdou na ten západní způsob, podle výkonu a zatřídění auta.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený milanp11

Reakce na: V dnešní době uživatel pře.. | 13.6.2016 13:20reagovat
avatar

Naprostý souhlas.

Nepřihlášený honza

Reakce na: Testy pana Jandy čtu cca d.. | 13.6.2016 14:04reagovat
avatar

Nízká hmotnost dosažená s nezměněnými materiály znamená, že konstrukce byla optimalizovaná. Vzhledem k tomu, že konstrukce aut jsou díky nejen výpočetní technice optimalizovány již dávno (hliníkové motory, samonosné kastle, lisované nápravy, plno plastů), moc bych se z těch dalších úspor kilogramů neradoval. A to se sluší zmínit, že auta jsou stále větší a větší, což je rozpor. To už nejsou plechy, ale fólie.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Chytrak

Reakce na: Auto mě v podstatě nezajím.. | 13.6.2016 17:13reagovat
avatar

No kdyz si to borce spocitas, tak u rocni produkce octavie s timto motorem (ca. 20000 ks) dojde k uspore 14 000 tun Co2 behem 100000 km, ktere tyto vozy najedou ( v porovnani s1.2tsi). To je řacha co?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Chytrak

Reakce na: golf drncá v dané motoriza.. | 13.6.2016 17:19reagovat
avatar

Z vlastni zkušenosti - golf je tuhy ale nedrnca s klikou ani s multilinkem, octavia ano.

Nepřihlášený Mii

Ty politické kecy si autor.. | 14.6.2016 05:15reagovat
avatar

Ty politické kecy si autor mohl nechat od cesty. Už je to trochu nuda.

Nepřihlášený

A teď vážně. Přiznejme si.. | 14.6.2016 06:29reagovat
avatar

A teď vážně. Přiznejme si že tohle je trapas. Ano, pohybuje se to, ano, lze tím přemístit třeba psa přes půl města, můžeme (když to neřekneme a nenastartujeme) se chvíli na ulici tvářit, že máme zaparkovanýho dvoulitra. Ale proboha jak může někdo ze sebe vydat tuhle větu ? "Motor 1,0 TSI ve Škodě Octavia je nejlepší tříválec, který jsem kdy poznal."

Trvalá podpora Das Rikša je stejná jako EU nařízení.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený mmm

Reakce na: A teď vážně. Přiznejme si.. | 14.6.2016 07:08reagovat
avatar

Co je na té větě nepochopitelného? Autor napsal jen, že lepší tříválec nepoznal - tečka.

Jinak pro obdivovatele velkého objemu, co takhle 14,7 litru, 300 k a 60 l/100 km - to by bylo ono, v EU by padli do mdlob.

Nepřihlášený

Reakce na: A teď vážně. Přiznejme si.. | 14.6.2016 12:12reagovat
avatar

Přeci nakonec nemůže bezmezný propagátor a obdivovatel škodovky napsat, něco jiného. Ale fakt, to auto jedoucí s tím motorem přes 200, asi bude nakonec pěkný krám.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: No kdyz si to borce spocit.. | 14.6.2016 17:23reagovat
avatar

reaguju na "ono když si to borče spočítáš"....

takže naserou 20000 lidí, ušetří 14 tun CO2. Hezky jsi to dosadil do rovnice...

loď Emma Maersk sama o sobě vyprodukuje 5 tun CO2. Je nejmodernější, takže má produkci trochu seškrcenou. Problém nastává v tom, že po světě pluje 90000 podobných lodí.

o roční produkci letadel nechci ani mluvit...

Užijte si 1.0tsi a zachraňujte planetu jen tak pro pocit...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Pavel

ale ono ani tak nejde o ob.. | 14.6.2016 23:07reagovat
avatar

ale ono ani tak nejde o objem, ale že po 100tis. km auto můžete vyhodit do šrotu, nebo spíše motor :D jasně, klidně tam můžete dát i biturbo a bude to mít přes 100kW :D ale litrový motor a ty nároky na něj budou trošku jiné než u 1,8 nebo nějakého 2L ;) raději bych 2L bez kurvítka jménem turbo než 1L s ním :D

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Honza M.

Reakce na: Nízká hmotnost dosažená s.. | 15.6.2016 10:45reagovat
avatar

Ty plechy ale zachrání životy mnohem spolehlivěji než plechy někdy před třiceti lety (lépe řečeno deformační zóny).

Nepřihlášený Honza M.

Reakce na: ale ono ani tak nejde o ob.. | 15.6.2016 10:46reagovat
avatar

Na základě čeho víte, že motor nevydrží, že VW neumí podobně spolehlivý motor jako Ford 1.0 EB?

Nepřihlášený Honza M.

Reakce na: Přeci nakonec nemůže bezme.. | 15.6.2016 10:47reagovat
avatar

Octavia je zatraceně povedené auto, i s tímto motorem.

Nepřihlášený Vylepšení

Třeba by to šlo ještě něja.. | 15.6.2016 13:41reagovat
avatar

Třeba by to šlo ještě nějak zdokonalit. Např. kdyby se do každé Octavie s tímto motorem dával druhý motor "zdarma" a byly by tak oba spojené do jednoho šestiválce 2.0? ;-)

Nepřihlášený Mii

Reakce na: reaguju na "ono když si to.. | 15.6.2016 14:37reagovat
avatar

To jsou mi srovnání.... Kolik Oktávek byste potřeboval, abyste uvezl náklad srovnatelný s tou lodí?

Emma Maersk: 151 687 t nákladu

Škoda Octavia: 0,6 t (včetně řidiče)

Takže na převezení stejného nákladu bude stačit nějaký čtvrt milion Oktávek.

Good luck.

Nepřihlášený Kuban

Janda napíše článek o tom,.. | 15.6.2016 18:26reagovat
avatar

Janda napíše článek o tom, že je překvapen že to jede jak 1.2, přitom to že to bude jezdit a tahat náklad bylo zřejmé už v momentě kdy skoda vypustila první info o parametrech. Ten motor je silnej dostatečně a potáhne lépe jak spousta levných atmosfér... nebojím se zvuku ani projevu ani dynamiky.... nejsem hnidopich jako většina fandu objemu, za to se ale bojím spotreby a potenciální zivotnosti.... tenhle downsizing nejde dělat do nekonečna.

Nepřihlášený Kuban

Reakce na: ale ono ani tak nejde o ob.. | 15.6.2016 18:31reagovat
avatar

Víš , turbo je to poslední co je na voze pruser.... to je jen takový HOAX na netechnicky zdatné lidí... problémy hledej tam, kde jsou díly společně napříč platformami... v tom jak zkurvit zaklad, v tom se konstruktéři škodovky pyšní léta... mluvím o rozvodech... počínaje HTP, kde přeskakování bylo realitou nemluvě o pridirani díky 2l olejové lázni konceje rozvody u TSI.... vše chlouba našich českých ručiček... TSI se netřeba bát, ale bát se toho co vzešlo v kooperaci cesi a Němci... zažil sem tři nové motory v jednom autě a nebyl sem jediný.... brawo český patriotisme.

Nepřihlášený CNN

Dzihad proti downsizingu,.. | 16.6.2016 02:09reagovat
avatar

Dzihad proti downsizingu, ale jak ma trojvalec milovana Skodovka, tak je to odrazu vlastne super motor. Uz len cakam, kedy vyrobi Skoda elektromobil, to sa zas dozvieme veci. A pozor, ja proti tomu motoru nic nemam, ale proti tomu neobjektivnemu prisupu Autofora. Byt to ina znacka a nie VW, nenechaju v pindoch proti motoru nit suchu.

Nepřihlášený Samé sračky na autoforu

Samé sračky na autoforu | 18.6.2016 19:32reagovat
avatar

Samé sračky na autoforu

Nepřihlášený valdert

Hm, takže, když chci jet s.. | 18.6.2016 20:47reagovat
avatar

Hm, takže, když chci jet sportovněji půjdu přes 12 litrů. To se svým vozem při stejné jízdě mám menší spotřebu a mám skoro dvojnásobný obsah. A pokud budu chtít jezdit úsporně, budu brzdou. Když se jezdí běžně po silnici stovkou. O dálnici ani nemluvě. Zajímala by mne spotřeba na D1 ve stálé 130 km/hod. A kolik točí při tom otáček. A pokud bude jezdit v mírném režimu, nebude se zanášet karbonem, jako ostatní přímovstřikové benzíny?To u svého vozu neznám. A kdy dají do těchto vysokotlakých systémů filtr pevných částic? Jak se pak projeví malý obsah se třemi válci? Zvýší konstruktéři ještě tlak vstřikovaní a turba? Zatím mi na toto žádný specialista u škody nechce odpovědět. Proč asi? Dle mého to dopadne jako s 1,6. Tak ji Eurem dusili, až je z ní líná mrcha s velkou spotřebou u Octávie. Alespoň by konečně mohli vyrábět vozy, které se nebudou neustále zvětšovat a využít jiné směry. Bohužel dosavadní vývoj ukazuje, že si všichni sedí na vedení a nové změny nechtějí. Za to podvádění a falšování jede na plné čáře.A pořád. Stačí se podívat na normalizovanou spotřebu a reálnou. A od toho se odvíjí i množství zplodin (i jedovatých) co vůz produkuje.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený DomoKun

Hahah...já nevím mám příst.. | 20.6.2016 21:06reagovat
avatar

Hahah...já nevím mám přístup k oktávkám firmy ČEZ a popravdě hádejte proč má každá v kufru svůj litříik motorového oleje..Ano, některé dají na ten litr 1000km jiné i 5000 a láhvinka padne, ono jsou to ony modrní 3 válečky...se startstop systémem...nicméně musím uznat že ten barevný radio displej s tlakem pneu BT atd je povedený a evidentně to neběží na androidu protože rychlost...ale to je tak vše nechtěl bych znát toho cenu a ani cenu těch flašek s olejem.

Zajímavé že do toyot dolíváme olej vždy když se má měnit a ne když si auto přimazává palivo...

Nakonec z vlastní zkušenosti ten motor je po 80-90km/h mrtvý at si říká kdo chce co chce s odporem vzduchu mu brutálně klesne výkon...ale brutálně stoupne spotřřeba...ale čehuní to samozřejmě koupí...protože šádewagen je českej výrobek...a protože to jde čiponout...já se tady tomu obhajování šhade křápů už jen směju...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Pepe

Jako odpůrce malých motorů.. | 22.6.2016 18:04reagovat
avatar

Jako odpůrce malých motorů a Škodovky se mě nejvíce líbí myšlenka DVOULITROVÉHO ŠESTIVÁLCE se DVĚMA TURBY po zrušení EU.Pak bych si snad i ten Shadeverk koupil.

Nepřihlášený Daniel

Považoval jsem motor 1,2TS.. | 6.7.2016 16:44reagovat
avatar

Považoval jsem motor 1,2TSI za fakt povedený. Spotřeba, kultivovanost, výkon...fakt nebylo co vytknout. Ovšem teď jsem mel možnost se projet v Polu s tim 1,0TSI a to pánové jdu blejt - ten zvuk se fakt nedá.

Nepřihlášený k22

Takže např. Hyundi platí u.. | 1.8.2016 10:32reagovat
avatar

Takže např. Hyundi platí u svých 1.6 motorů 84000kč pokuty na jedmno vozidlo?

Nepřihlášený honza

Škoda Octavia 1,0 TSI vs Šk.. | 13.8.2016 12:02reagovat
avatar

Škoda Octavia 1,0 TSI vs Škoda 1000 MB

https://www.youtube.com/watch?v=eSVio2R-SFk

Nepřihlášený Kocuro Pablo

Nevím, proč pořád ty dišpu.. | 14.8.2016 23:49reagovat
avatar

Nevím, proč pořád ty dišputace, jak má tříválec hrozný zvuk? Můj kámoš měl Mazdu, jakýsi sporťák a ta měla motor V6 a ten zněl úplně stejně, když na něj šlápnul. Sám jsem měl taky Wartburga a je to ten samý zvuk.

Jinak by mě docela zajímalo, jak to skutečně jede, jak bych to porovnal s motorem Nissan 1,2, který je atmosférický tříválec.

Nepřihlášený MOJE_JMENO

Reakce na: Vůbec jsem nevěděla, že te.. | 16.8.2016 13:30reagovat
avatar

Omyl. U nás ve firmě až ředitel zjistí, že se dá na motoru u Octy ušetřit, tak ho spokojenost zaměstnanců, počet válců a objem vůbec zajímat nebude.

Nepřihlášený MOJE_JMENO

Reakce na: Není to standardní test, t.. | 16.8.2016 13:31reagovat
avatar

Též souhlasím a chválím redaktora. Vaše shrnutí mne velmi zaujalo !

Nepřihlášený MOJE_JMENO

Reakce na: 1) Az na tom 1.0 za 4 roky.. | 16.8.2016 13:33reagovat
avatar

Dnes už to s tím tuningem není tak jednoduché, jako dřív. Na první STK Ti to bude vysvětleno...

Nepřihlášený BobanHTP

Pěkná recenze a díky za ní... | 23.8.2016 13:35reagovat
avatar

Pěkná recenze a díky za ní. Jinak měl jsem tu čest řídit Fiestu Ecoboost a žádné hoblování spojky jsem nemusel dělat, motor byl velmi tichý...

Nepřihlášený MOJE JMÉNO

Reakce na: Hm, takže, když chci jet s.. | 7.9.2016 14:09reagovat
avatar

Blablabla. 12 litrů ? Musíte taky někdy použít poslední tři kvalty. Při 130km točí motor cca 2750ot. Červené pole začíná cca na 6000ot. Možná by jste se před neověřenou kritikou měl tím autem projet.

Nepřihlášený MOJE JMÉNO

Reakce na: Hahah...já nevím mám příst.. | 7.9.2016 14:11reagovat
avatar

Svůj litřík vozím v TSíčku už 204.000km a zatím jsem dolil za celou dobu 2,5dl. Že s tím prasata v ČEZu jezdí jako prasata, není problém auta. Prase za volantem zprasí cokoliv.

Nepřihlášený MOJE JMÉNO

Reakce na: Ten motor má význam iba pr.. | 7.9.2016 14:58reagovat
avatar

Jasně ! Zrovna povinné ručení a jeho sazba nikoho vůbec nemůže zajímat...

Nepřihlášený Pítr

Měl jsem HTP, je to nesmys.. | 26.9.2016 07:33reagovat
avatar

Měl jsem HTP, je to nesmysl, sere se to, životnost max 70000 při velmi slušném zacházení. Záruku to možná vydrží.

Nepřihlášený Kilbilly

I když se autor snažil "kr.. | 26.9.2016 14:09reagovat
avatar

I když se autor snažil "kritizovat", stále články na téma škoda = nejlepší auto na světě. Sice ten motor je vlastně na houno, žere to jak GAZ 24 a jede jak felicie, stojí to 400 klacků v základu social edition na plecháčích, bez klimy, s oknama na kliku, ale jinak je to pořád "nejpovedenější auto svojí třídy". Kliknete si dnes už absolutně samozřejmé prvky výbavy u konkurence a jste na 650.

Jinde za ty prachy mají auta o třídu výš, ale budiž, kdo to chce, ať si to koupí :)

Nepřihlášený puck

Reakce na: Je to překvapivě pozitivní,.. | 2.10.2016 07:09reagovat
avatar

hlavne ze mazda predava 2.0 benzin do 3ky

cele je to o neschopnosti vw koncernu spravit motor s nizkou spotrebou inak ako downsizingom

Nepřihlášený Richard

To už si ve Škodovce dělaj.. | 2.10.2016 21:39reagovat
avatar

To už si ve Škodovce dělají srandu o 1,0 TSI bych ani neuvažoval kam tenhle trend půjde dal. Strašné za chvíli můžou dát do škodovky motor ze sekačky.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený xy

Reakce na: To už si ve Škodovce dělaj.. | 2.10.2016 22:42reagovat
avatar

Jenže tohle není trend který by určovala Škodovka, ta jenom následuje konkurenci, která už tříválce zavedla a to dokonce i ta prémiová a dává je i do střední třídy kam se zatím Škodovka s tříválcem neodvážila.

Nepřihlášený Marek Tokarčík

Tak pán redaktor po teste.. | 19.10.2016 14:19reagovat
avatar

Tak pán redaktor po teste 0,9TCe iste zvážil svojunáklonnosť ku germánskemu snu a vygrcal zo seba niečo čo nečakal nikto spravodlivý - pozitívny test na downsizingovú katastrofu vo veľkom aute. Ktovie kto ho za to platí...

Nepřihlášený Kvako

Reakce na: S 85kW a maximálkou 200km/.. | 21.10.2016 19:39reagovat
avatar

Fakt este mas 626 85kW? Mne sa rozpadla po 1 milione km...inak v nej sedim dodnes.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Lojzik

Reakce na: Fakt este mas 626 85kW? Mn.. | 21.10.2016 20:08reagovat
avatar

Jo, nechal jsem to manželce už asi v roce 2004, teď po letech s tím jezdí syn a furt to slouží. Akorát loni to mělo problém s klimou, že už netěsnila, tak mi to kluci povyměňovali a bude jezdit dál. Je to nesmrtelný auto.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Michal

Opravdu "nezávislý" názor.. | 23.10.2016 08:50reagovat
avatar

Opravdu "nezávislý" názor "nezávislého redaktora"... Takže 3 válec v Cliu je "Tragický motorový omyl", ale v Octavii "Z mé strany mohu automobilku pro tuto chvíli uklidnit konstatováním, že 1,0 TSI v Octavii není ostuda" Chápu, že mezi oběma motory je rozdíl cca 25 k a taktéž v kroutícím momentu, ale mezi auty je též rozdíl více než 140 kg hmotnosti..

Nepřihlášený kvako

Reakce na: Jo, nechal jsem to manželc.. | 23.10.2016 11:30reagovat
avatar

Manzelka si vlani prikupila Mazdu CX3 110 kW 2.0 l benzin 4x4,dufam,ze nam tak posluzi ako ta stara 626.Rozhodoval design a 4x4, jedina varianta bol benzin 2l.Famozny motor.

Nepřihlášený

sračka | 19.12.2016 23:18reagovat
avatar

sračka

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený pozorovatel

Reakce na: sračka | 19.12.2016 23:31reagovat
avatar

Tak mazej na hajzl.

Nepřihlášený

Tady je to samý závodník,.. | 23.1.2017 10:38reagovat
avatar

Tady je to samý závodník, každý by potřeboval zrychlení za 5 sekund. Kdyby jste všichni dodržovali rychlostní limity není potřeba žádná rychlá auta. Jednou dojde k tomu, že dojde k instalaci snímačů rychlosti a na konci měsíce dojde k vyúčtování případně k odebrání ŘP. Potom každý zjistí, jak potřebuje rychlé auto.

Nepřihlášený Milan

Litrový trojhrnek se spotře.. | 2.2.2017 14:20reagovat
avatar

Litrový trojhrnek se spotřebou 18 -19 l/100 km a rychlostí 200 km/h? To jsem blbě četl?

Nepřihlášený Arni

Všetky motory tohoto typu.. | 2.2.2017 16:39reagovat
avatar

Všetky motory tohoto typu aj dvojvalec od fiatu 0,9 twin air skončia zabudnute na smetisku automobilovych dejin.

Nepřihlášený rory

jasné, ale až po 50 ročnej.. | 21.3.2017 20:18reagovat
avatar

jasné, ale až po 50 ročnej existencii :)

Pripájam sa ku kolegovi hore - 18 l/100km ??

Možno ste si nevšimli tú páku na podlahe a išli ste stále na 1-tke :)

Ale teraz vážne, na litrový motor sa mi to zdá hodne veľa.

Nepřihlášený Lojza

Kupujte Octavie nebudou!!.. | 5.5.2017 15:19reagovat
avatar

Kupujte Octavie nebudou!! Něco tak hrozného tady ještě opravdu nebylo! Plech 0,6mm, jednoduché těsnění dveří, tekoucí zadní hydraulické silenbloky zadní nápravy a dalších 100 průserů a to o motoru se životností do 80000km nemluvě!!!

Nepřihlášený Johny

Měl jsem 3 týdny na použív.. | 21.5.2017 19:27reagovat
avatar

Měl jsem 3 týdny na používání Oktávku 1,0 TSI v základu, pořízena jako předváděčka s najetými 15 tis. Mohu proto zhodnotit vhodnost tohoto motůrku a jeho jízdní vlastnosti. Pokud jedu výhradně sám, je dynamika ještě dostačující a není nutné motor honit vysloveně na krev. Při klidné rovnoměrné jízdě nejvíce dálničním maximem se dá za 6,5 litru. Ovšem se zatížením se dynamika rapidně horší a již ve 3 lidech s nějakou tou víkendovou bagáží je pro udržení přijatelné dynamiky stát na plynu jak na rýči, vytáčet motor do červena a delší dálniční stoupání znamená podřadit až na 4 a držet motor kolem 5000 ot. Spotřeba při cestě na víkend z Prahy do Luhačovic (3 dospělé osoby,3 kufry), abych nebyl brzdou provozu, znamenala minimálně 8,5 litru. No a ve 4 lidech s bagáží i přes vytáčení motoru do maxima, aby to aspoň trochu jelo, což se dařilo se střídavými výsledky dle profilu cesty, si tahle oturbená motorka vzala něco málo přes 10 litrů !!! Podotýkám, že nezávodím, jen se snažím držet dálniční maximum, případně při předjíždějí jej lehce na chvíli překročím. Suma sumárum, tato motorizace je vhodná maximálně pro samostatně jezdící osoby, případně pro mladší či starší páry, které nikoho nevozí, jen sem tam nějakou tu bagáž při cestě na chalupu, případně na dovču, vyznávají klidnou pohodovou jízdu a jinak toho moc nenajezdí, tak do 15 tis. ročně. Pro takové lidi má tento motůrek ještě smysl. Pochopitelně při maximálním využívání potenciálu motoru až na hranu, což je často nutnost, příliš nevidím životnost k 200 tis., osobně bych se po 100 tis. snažil takového vozu rychle zbavit.

Nepřihlášený Johny

Mimochodem, že je downsizi.. | 21.5.2017 19:33reagovat
avatar

Mimochodem, že je downsizing blbost, uznali už i v Bruselu, i když se o tom cíleně moc nemluví, holt ale nově vyvinuté motůrky se musí zaplatit a ještě tak s námi nějaký ten rok budou, postupně hlavně v levných výbavách a menších vozech.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Jiří

Nedá mi to a píši také kom.. | 22.10.2017 13:03reagovat
avatar

Nedá mi to a píši také komentář. Není přímo o O 1.1 TSI se třemi "hrnky", ale obecně o těchto tzv. "downsizovaných" motorech. Moje osobní zkuše- nost s podobným motorem 0,9 l od Renaultu na dovolené, nový Megane najeto pouze ca 14 tis. km na Gran Canaria. Po rovné silnici, případně dálniční přesun ustálenou rychlostí to šlo, ale v horách na zakroucených úzkých silničkách a do kopce, kde se muselo podřadit někde až na 1. př. stupeň, kvůli malému poloměru zatáčky, skoro na plný rejd, jakmile klesly otáčky pod 1.700 min-1 tak motor "přestal existovat", tah - Mk nula, muselo se to řešit přes spojku a vyhnat otáčky, aby zafungovalo turbo. Další aspekt je životnost tak malých motůrků, od kterých chceme relativně vysoké výkony - 85kW, tj. kolem 115 PS. Když si jako pamětník vybavím jak byly velké, lépe řečeno malé písty ve Š 120, ca 50 PS a to byly 4 tak nyní pouze tři mají přenášet více než dvojnásobný výkon a Mk... Technicky do malého pístu nedostanete dostatečně velký, výkonu a kroutícímu momentu - tj. měrnému tlaku na tyto díly, odpovídající rozměr pístního čepu a jeho ložiska! S tím souvisí také z dlouhodobého hlediska poddimenzované rozměry čepů na klice atd. Životnost těchto motorů bude problematická. Jinak kdysi měly i málo výkonné motory Škoda pořádně vyřešené rozvody, už i na Š 1000 a Š 100 byly duplexní rozvodové řetězy atd. To jenom připomínka, viz. známá (ale tajená) aférka "koncernu" s rozvodovými řetízky a napínáky... Tedy nevěřím, že je jejich přístup zodpovědný také v tomto případě malých motůrků. Holt vývoj byl slepá ulička, ale stál mnoho peněz a přece ho nezaplatí akcionáři, tak se to musí prodávat, alespoň do umoření nákladů. Ostatně jak již píše předchozí dikutující.

No a aby se něco prodalo tak to musí někdo, asi zaplacený novinář, také pochválit...

Jinak už otáčejí: http://www.autoforum.cz/technika/proc-trivalec-nemuze-byt-op ravdu-dobry-motor-toto-jsou-hlavni-duvody/?utm_source=www.se znam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

Nepřihlášený Vlasta

Plně naložená Octavia s tím.. | 26.4.2018 15:28reagovat
avatar

Plně naložená Octavia s tímto motorem nebude žádný divoch, ale tento motor ve Fábii ( ač nemá 85 kw) ale 81 kw je naprosto vynikající, průměr 6,2 l na 100 km při rychlosti 130 km. V automatu většinou na 6-7 rychlostní stupeň.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Plně naložená Octavia s tím.. | 6.6.2018 09:11reagovat
avatar

takuto spotrebu mam na 150kW 3,2-litrovom I6 dieseli v 1,7-tonovom aute s automatom. akurat ze pri 140 kmh

Nepřihlášený

Reakce na: Plně naložená Octavia s tím.. | 6.6.2018 09:12reagovat
avatar

vyvijat a generovat takyto odpad s minimalnou zivotnostou, to je uz len ekologicke!

Nepřihlášený

Reakce na: Mimochodem, že je downsizi.. | 30.9.2018 08:01reagovat
avatar

Koupil jsem Oktavii s tímto motorem 1l 85KW.Zatím velká spokojenost ,mohu porovnávat jelikož měním auta po max .2letech ,Měl jsem Oktavii 1,2l nová v r.2011 také velmi spokojen ,při zachování povolených rychlostních limitů nebyl problém ujet přez 1000km na nádrž včetně zdolání Grossglocneralpenstrase.Dále jsem měl Rapid r. v.2013 1,2l 77kw také spokojenost i když asi z hlediska emisí motor proti oktávce z r.2011 pocitově trochu zaškrcen a malinko větší spotřeba.Další auto Oktavia 3, 1600cm 77Kw nafta ,skvělá ,malá spotřeba 3,9l na sto nebyl problém.Prodáno kvůli problémům se začínajícími zákazy vjezdu pro nafťáky v zemích na západ od nás.Další vůz Rapid 1,2l66kw Tsi ,krátký ,podstatně horší dynamika proti 1,2 77kW a velmi malý kufr ,spotřeba větší .Prodáno po roce .Naskytla se možnost koupit v červnu předváděčku Oktavia 1L 85KW najeto měla 8000km , teď 14000km naprostá spokojenost velmi malá spotřeba , při dodržování rychlostních limitů není problém jezdit za 4,7l .Hladina hluku velmi nízká ,velmi příjemná jízda a papírově i skutečně svižnější než 1,2l Tsi 77kw.Dlouhodobou spotřebu jsem srazil z předváděcích 6,1 l na 5,5l dle počítače. Teď ji měl půjčenou i můj syn a ten hned tak něco nepochválí .Zarezervoval si ji pro odkup a to je opravdu detailista a puntičkář.

Co se týče životnosti ,uvidíme ,ale Ford nemá zatím s litrovými motory žádné problémy ani při nájezdech kolem 300000km.VW po anabázi s přetrženými řetězy určitě zapracoval a nenechá se zahanbit. Pokud by se vyskytl nějaký problém budu o něm informovat.Na závěr Oktávka je velmi dobré auto s velkou užitnou hodnotou, nízkými náklady ,servis po 2letech, nikdy jsem neměl žádnou poruchu a dojel v pohodě.

Nepřihlášený Michal220

Teď jsem si musel půjčit z.. | 30.9.2018 10:30reagovat
avatar

Teď jsem si musel půjčit z domu toledo 1.2tsi 77kw asi 1100kg váha(moje je O3 162kw asi 1500kg).Při běžný jízdě napohodu a skvělá spotřeba a do 120/130 vykon nechybí.Ale pokud chcete předjet třeba kamion a podradite na 3ku tak predjizdeci manévr trvá roky..a to jsem jel sám plus asi 100kg v kufru.

Nepřihlášený Michal220

Viz neprihlaseny nademnou.. | 30.9.2018 10:37reagovat
avatar

Viz neprihlaseny nademnou 1.2tsi rapid 66kw to vůbec nejede to má pravdu.

Nepřihlášený Petr

Tak to nepojede vůbec. Mám.. | 1.10.2018 15:36reagovat
avatar

Tak to nepojede vůbec. Mám 1.8 TSI a řekl bych, že to je minimum - jezdíme ve 3 a s plným kufrem docela často a na předjíždení to je minimum. Mám operák a teď bylo na výběr buď 1.5 TSI nebo 2.0 v automatu, který nechci, takže jsme zvědav jestli 1.5 vůbec pojede, natož 1.0

Nepřihlášený Michal220

Petr a ty jdeš do slabšího.. | 1.10.2018 18:05reagovat
avatar

Petr a ty jdeš do slabšího auta když se ti 1.8zdá jako minimum.Budeš lytovat..

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše