Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test Škoda Superb III Combi 2,0 TDI: malý velký muž
7.7.2015 | Gabriela Pospíšilová | Přidat příspěvek
Mozart by tento kombík miloval. Vzal by v něm všechny nástroje menšího orchestru a za volantem by ještě zběsile dirigoval po celou cestu.
Přehled kapitol
Mám největší kufr na světě
Vážně nelžu, je to tak. Ve své kategorii nemá Superb Combi s objemem zavazadlového prostoru žádného přemožitele. Tak pojďme se podívat dovnitř, stejně si tam potřebuji dát kufr s věcmi.
První skvělá věc, která je v ostatních verzích kromě L& K sice za příplatek, ale kterou já, lenoch líná, rozhodně uvítám, je „virtuální pedál”. Než abych šla nadvakrát, tak jdu raději ověšená taškami jako vánoční stromeček, ovšem u vozu nastává zásadní problém. Jak do zavazadlového prostoru, když je zavřený a já mám plné ruce? Voilà, od toho je tady onen virtuální pedál. Funguje to však pouze s bezklíčovým systémem zamykání a startování KESSY. Stačí mít klíč od vozu v kapse, poté jen pohnete nohou pod zadním nárazníkem, lehce ustoupíte a dveře se samy otevírají. Na dnešním trhu s auty žádné unikum, přesto říkám: To potřebuji, to chci, to se mi zamlouvá.
Máte několik variant jak otevřít páté dveře. Buďto použijete virtuální pedál, nebo můžete stisknout tlačítko na klíči dálkového ovládání, či použít tlačítko uvnitř vozu vedle řadící páky, anebo stiskem tlačítka přímo na pátých dveřích, které se otevírají a zavírají elektronicky. Aby těch tlačítek nebylo málo, tak máte ještě jedno integrované do pátých dveří, kterým můžete proces otevírání a zavírání kdykoliv pozastavit. Má to jednu výhodu. Pokud máte garáž, která zrovna nedisponuje vysokým stropem, můžete si otevřít dveře zavazadlového prostoru pouze do výšky, která vám vyhovuje. Tak mě ještě napadá, tohle by se mohlo líbit i lidem menšího vzrůstu. Na zadních dveřích si můžete všimnout parkovací kamery - ani tohle není unikum, ale nový model vybaven poprvé v historii Superbu.
V zavazadlovém prostoru na vás čeká černá díra, která pozře až 660 litrů, tedy o 27 litrů více než předchozí generace Superbu Combi. Je to pro vás málo? Dobrá, můžete si ji zvětšit pouhým sklopením zadních sedadel na objem 1 950 litrů. Tím ale „zahrádkářská atraktivita” vozu nekončí - kde byste jiné vozidlo obíhali směrem k zadním sedadlům, abyste je ručně sklopili, na to máte vzadu dvě páčky umístěná z boku na stěně. Stačí zatáhnout a šup, sedadlo leží. Pro případ, že potřebujete ještě více místa, máte tu další rezervu 41 litrů, která se ukrývá pod podlážkou a po vyndání rezervního kola. Dalších 201 litrů se vám vejde do prostoru nohou u zadních sedadel. Pro případ, že byste snad chtěli převážet něco delšího, jako je například koberec, můžete sklopit i přední pravé sedadlo spolujezdce a rázem se vám tam vejde náklad dlouhý až 3,1 metru.
Zavazadla se vám budou pohodlně nandávat i dovnitř, nákladová hrana je totiž ve výšce 620 mm. Igelitové tašky s nákupem můžete také zavěsit na výklopné háčky umístěné na bocích zavazadlového prostoru. Pokud však máte náklad, který se nedá zavěsit a nechcete, aby vám cestoval po kufru, máte tu dva držáky, které se dají ohnout do různého úhlu a na podlážku je přichytíte díky suchému zipu, který je na něm nalepen. Až už je nebudete potřebovat, přicvaknete je zpět do úchytky na boční stěně. Mezi zadními sedadly se dá vyklopit celá loketní opěrka, vznikne vám otvor, do kterého můžete protáhnout delší úzký náklad, v zimě třeba lyže, aniž byste museli sklopit některé ze sedadel.
Velmi se mi líbilo přídavné tažné zařízení, které se snadno vysouvalo zpod vozidla díky páce, která je umístěna na spodní hraně zavazadlového prostoru. Vlastně na to tažné zařízení ani nemusíte sahat, stačí zatáhnout za páku a ono vám vyjede ven. Naše testované vozidlo toto nemělo, ale dá se to za příplatek 5 tisíc pořídit do každého Superbu.
Identický interiér
Kdyby vám vedle sebe někdo postavil dva Superby, liftback a kombi, zakryl jejich zadní části, abyste nevěděli, který je který a řekl vám, ať je rozeznáte podle interiéru, byli byste v pasti. Je totiž naprosto identický, proč také ne, jsou to přece bráchové.
Květnatě se o interiéru rozepsal kolega v prvním testu Superba třetí generace. Někomu se může zdát, zejména část kolem palubní desky, tak nějak chudě vybavená. Já se přiznám, že mi to nijak zásadně nevadilo. Mám ráda jednoduchý strohý design, kde se nemusím orientovat mezi změtí různých tlačítek. Možná bych spíše očekávala digitální displej, který už je u vozů vyšší střední třídy téměř samozřejmostí. Tady není, ale možná, že už facelift by ho mohl přinést.
Jezdila jsem s liftbackem, a tak interiér vozu dobře znám, ale stejně mě vždy po usednutí za volant ohromí ten velký vzdušný prostor kolem mě. Vpředu máte od sedáku ke stropu 995 mm a vzadu dokonce 1 001 mm. I velmi vysoký člověk se tu bude cítit dobře, jako doma v obýváku, vždyť také šířka ve výši loktů vzrostla oproti minulému modelu o 39 mm na hodnotu 1507 mm a vzadu dokonce na 1 520 mm. Vzadu je tolik místa, že se tam v pohodě vejdou tři dospělí lidé vedle sebe a nebudou se mačkat jako sardinky v oleji.
Cestující vzadu se vůbec mají skvěle. Můžou se tu roztahovat, jak je jim libo. Pro jejich pohodlí jsou na zemi položeny koberečky s integrovanou opěrkou pro nohy. Navíc tu mají držáky pro tablety, 230 V zásuvku pro připojení, USB port a své vlastní ovládání klimatizace. Superb Combi má totiž třízónovou klimatizaci Climatronic, a tak si každý může vytvořit komfort jaký mu nejlépe vyhovuje.
Oceňuji také možnost ovládání předního pravého sedadla ze zadních míst. Elektricky si můžete nastavit posunutí dopředu či dozadu, sklon opěradla a také zvýšit či snížit sedlo. Spolucestující sedící vpravo vzadu si tak může užívat ještě většího pohodlí. Ovladače jsou snadno dosažitelné, neboť jsou umístěné z boku předního sedadla. V pohodě si tak můžete na klíně rozevřít notebook a pracovat si na něm. Pořiďte si řidiče a uděláte si z vašeho Superbu Combi pojízdnou kancelář. Ve voze můžete mít vysokorychlostní internet LTE a díky integrované síti Wi-Fi jej můžete používat kdekoliv v automobilu. Problémy jsme zaznamenali v horách, ale jinak fungoval velmi dobře. Otázkou je, jak dobře bude fungovat v Čechách a jak kvalitní LTE síť má mobilní operátor, kterého byste si zvolili. Díky aplikaci Škoda Media Command můžete obsluhovat interaktivní displej Columbus a jeho položky pomocí tabletu v zadní části vozidla. Stačí jej mít připojený na Wi-Fi a je to.
Stejně tak jako mají ostatní koncernové vozy i Superb Combi je možné propojit s chytrým telefonem a ovládat na displeji Columbusu některé aplikace. Smart Link obsahuje rozhraní Apple CarPlay, Android Auto a MirrorLink. S německou SIM nám to šlapalo výborně, s českou kartou jsme nerozchodili ani Android ani telefon s Windows. Fungovalo to jako běžně připojený telefon přes Bluetooth.
Sluníčko venku pražilo jako o život, a tak jsme téměř celou dobu odvětrávali kožená sedadla. Fungovalo to velmi dobře. Nebyla jsem vůbec propocená na zádech a zároveň jsem ani při plném výkonu nezaznamenala, že by to bylo nepříjemné. Naopak jsem ocenila integrovanou chladničku, kam jsem si uložila láhve s vodou. Superb je ale připraven i na deštivé počasí. Dříve měl toto privilegium pouze řidič, nyní se usmálo štěstí i na spolujezdce. Oba dva mají ve svých dveřích integrovanou schránku, ve které je zasunut deštník, který je opatřen speciálním protiplísňovým nátěrem, takže pokud vám bude pršet a dáte mokrý deštník zpět do schránky, máte zaručeno, že nebude plesnivět. Schránka je vybavena speciálním kanálkem, který odvádí odkapanou vodu mimo vůz. Staré, ale dobré.
A ta narážka na Mozarta? Však byl pověstný svým živelným dirigováním a při jeho drobném vzrůstu by mu prostor bohatě stačil k emocionálním výjevům nebo v jeho případě spíše výlevům, včetně rozhazování svých rukou. A v dobře ozvučeném prostoru systémem Canton Sound by mohl poslouchat i svou hudbu. A není to jediné pojítko, Mozart byl vzrůstem malý, ale významem obrovský, u Superbu Combi je to trochu jinak - je velký fyzicky a ještě více prostorem, vypadá ale docela subtilně.
Když si to tak zpětně čtu, co jsem tu doposud napsala, je to téměř jako tisková zpráva (ano, je, a to původního textu nezůstalo vše - pozn. šéfredaktora), ale musím říct, že vše, co výše zmiňuji, mě opravdu zaujalo a z hlediska uživatele vozu je mi to sympatické a jako ženě mi to přijde praktické. Roky jsem pracovně brázdila české silnice v benzinovém kombíku Volkswagen Golf 1,6, měsíčně jsem najížděla kolem 7 tisíc kilometrů, a tak si troufnu říct, že už vím, co je praktické, má smysl a co jako uživatel ocením.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 3 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 4 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 5 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 7 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz