Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test Toyota Aygo 2014: X-Man bez výjimečných vloh
26.6.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Nejvýraznější z městských trojčat přichází po devíti letech v novém kabátě. Díky mutačnímu genu X a technice ho lze milovat i nenávidět.
Přehled kapitol
X-Man s tvrdou konkurencí
Suma sumárum to máme nové Aygo, které je v řadě ohledů lepší než jeho předchůdce a exteriérově přitažlivější než další Kolíňané. Rozhodně bude schopné leckoho zaujmout svým sympaticky barevným vzhledem, kompaktními rozměry a řádkou individualizací ve znamení písmena X, které prostupují nárazníky až do interiéru. Novinka má navíc o něco pohodlnější, ale také méně vzrušující podvozek, o málo silnější a prakticky nepatrně úspornější motor. Zbytek se snaží dohnat bohatší výbavou zpestřenou některými prvky, které dosud v segmentu supermini nebyly k mání - výhodněji s pomocí paketů.
Nemůžu si pomoci, ale ať se na to koukám s přivřenými víčky, jak chci, opravdu citelné pokroky ve finále prostě neregistruji. Jistěže je Aygo nabito modernějšími prvky a lépe se v něm i sedí, jenomže stále jsou tu ty lacinosti a nedomyšlené detaily, které mu dost výrazně ubližují. Jízdně neoslní a „výběrem motorů” je dosti omezené. Při pohledu na nejbližší konkurenci tak ve finále dává dobrý důvod ke koupi v podstatě jen vzhledem a výbavou, ale i v tom je nakonec dosti na okraji útesu. Důvod je celkem jasný a je jím pořizovací cena.
V době, kdy se souběžně prodává dotaženější a citelně vyspělejší VW Up! a jeho sourozenci Citigo a Mii k mání za podobné i o dvacet tisíc nižší částky, je slušně vybavené a pěkně vystrojené Aygo za 250 tisíc korun docela odvážným krokem. S takovou politikou by mohlo narazit zejména na odliv mladších zákazníků ke konkurenci. Spoléhat se jen na akční edice přeci v tak konkurenčním prostředí nejde. Jistě ale ani tohle nebude pro mnohé jedinou překážkou.
Aygo mi tedy ve finále připomíná filmové hrdiny z filmu X-Man, kteří musejí v první řadě upoutat svým neobvyklým výrazem. I u nich se kvůli evolučnímu skoku objevil mutační gen X (u Ayga x-všechno), který způsobuje, že se narodili s různorodými schopnostmi, kterými ostatní nedisponují. Bohužel, u Ayga je takových devíz tak málo, že o jeho výjimečnosti spolehlivě přesvědčí jen málokoho...
Cena
Základní cena testovaného vozu (Aygo 2014 3D x 1,0 VVT-i/51 kW 5MT): 209 900 Kč
Základní cena 1. testovaného provedení (Aygo 2014 5D x-play 5MT): 229 900 Kč
Základní cena 2. testovaného provedení (Aygo 2014 5D x-cite x-shift): 269 900 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový řadový tříválec, uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 998 ccm
Největší výkon: 51 kW (69 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 95 Nm při 4 300 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: pětistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 160 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 14,2 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 5,0 l
Mimo město: 3,6 l
Kombinovaná: 4,1 l
Objem palivové nádrže: 35 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 3 455 mm
Šířka: 1 615 mm
Výška: 1 460 mm
Rozvor náprav: 2 340 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 915/840 kg
Užitečná hmotnost: 400 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 168 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 760
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejnovější články
- Bizarní nová Lancia Ypsilon se začala prodávat. Oproti předchůdci má kontroverzní nejen vzhled, ale i ceny
před 9 hodinami - Dekádu staré elektromobily zažívají předčasnou smrt v chudobě, majitelka se zbavila Tesly původně za miliony jen za 58 tisíc
před 11 hodinami - Číňané pro své komunistické pohlaváry zkopírovali Bentley a Rolls-Royce do jednoho auta, chtějí ho prodávat i ve světě
včera - VW si dal stranou 23 miliard, aby mohl přistoupit k bleskovému propouštění, o práci má přijít okolo 20 tisíc lidí
včera - Aston Martin dál odmítá elektromobily i hybridy, místo toho odhalil nové dvanáctiválcové biturbo s 835 koňmi
včera