Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test Toyota Yaris 2014: hybrid neurazí, benzin těší, diesel ne
28.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Faceliftované mini se pyšní novou přídí, lepším podvozkem a kvalitnějším interiérem. Zábavu ale čekejte hlavně u verze 1,33 VVT-i.
Přehled kapitol
Trefa do černého jen v jedné verzi
Jsme u závěrečné rekapitulace, která asi přinese jedno překvapení související s názvem této kapitoly. Jakkoliv nejsem vyloženým zastáncem hybridní Toyoty Yaris, zájemcům o alternativní druh pohonu nemusím toto provedení japonského hatchbacku rozmlouvat, a to díky ještě docela rozumné ceně. Při sumě 365 tisíc korun levnější kombinaci spalovací jednotky a elektromotoru v České republice neseženete, neboť taková Honda Jazz 1,3 i-VTEC + IMA startuje na sumě 439 900 Kč. Přitom nabízí 88 + 14 koní, akceleraci z klidu na stovku si ale natáhne na 12,1 sekundy. Vytáhnout se sice může vyšší maximálkou 175 km/h či objemnějším zavazadlovým prostorem (300 až 1 320 litrů), ten je však dán karoserií přibližující se spíše mini MPV než klasickému hatchbacku. A to již mnohému nemusí zapadat do vkusu.
Jakkoliv je ale cena hybridního modelu nízká, skutečné atraktivní projev nabízí až provedení osazené 1,33litrovým benzinovým čtyřválcem. Za jeho volantem se totiž pobavíte daleko více, přestože po stránce nákladů vás rovněž „nesežere”. Jeho projev je pocitově lehčí a přesnější, ovladatelnost vozu je snazší, brzdy jsou konzistentní a ve výsledku tak na jeho adresu plynou jen body k dobru. Zvláště pak na podvozek, který potěší komfortem i jistotou, pokud vůz vezmete trochu pod krkem. Jedinou vyloženě stinnou stránkou jsou tedy některé zádrhele u systému Toyota Touch 2, který i v tomto případě skrývá důležité údaje ve chvíli, kdy je nejvíce potřebujete. To je ale globální problém dotykových displejů, který asi jen sotva dojde nápravy (v takové Americe na tom sice pracují a do tamních vozů vrací řadu tlačítek, to však daný nešvar jen zjemní, nikoliv neeliminuje).
Zároveň pak musím dodat, že moje náklonnost k danému vozu pramení jak z nostalgických zážitků, o kterých jsem psal v úvodu, tak z faktu, že „x-manovskou“ tvář shledávám jakožto milovník komiksů velmi přitažlivou. Pochopím ale, když někdo raději upřednostní mnohem evropštější (myšleno po designové stránce) Volkswagen Polo, nebo že mu učaruje větší variabilita zmiňované Hondy Jazz.
Cena
Základní cena testovaného vozu (Yaris 1,0 VVT-i Power 3D): 259 900 Kč
Základní cena testovaného vozu s uvedenou motorizací (Yaris Hybrid Power): 364 900 Kč
Cena testovaného provedení (Yaris Hybrid Active): 374 900 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, řadový čtyřválec uložený vpředu doplněný synchronním motorem s permanentním magnetem
Objem: 1 497 ccm
Největší výkon celé soustavy: 74 kW (100 k) při 3 600 ot./min
Největší točivý moment benzinového motoru: 111 Nm při 3 800 - 4 400 ot./min
Největší točivý moment elektromotoru: 169 Nm
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: bezestupňová automatická převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 165 km/h (elektronicky omezeno)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,8 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,1 l
Mimo město: 3,1 l
Kombinovaná: 3,3 l
Objem palivové nádrže: 36 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 3 950 mm
Šířka: 1 695 mm
Výška: 1 510 mm
Rozvor náprav: 2 510 mm
Pohotovostní hmotnost (EU): 1 085 kg
Užitečná hmotnost: 480 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 286 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 768 l
Cena
Základní cena testovaného vozu (Yaris 1,0 VVT-i Power 3D): 259 900 Kč
Základní cena testovaného vozu s uvedenou motorizací (Yaris 1,33 Dual VVT-i Power): 284 900 Kč
Cena testovaného provedení (Yaris 1,33 Dual VVT-i Active): 294 900 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, řadový čtyřválec uložený vpředu
Objem: 1 329 ccm
Největší výkon: 73 kW (99 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment benzinového motoru: 125 Nm při 4 000 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 175 km/h (elektronicky omezeno)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,7 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 5,6 l
Mimo město: 4,3 l
Kombinovaná: 4,8 l
Objem palivové nádrže: 42 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 3 950 mm
Šířka: 1 695 mm
Výška: 1 510 mm
Rozvor náprav: 2 510 mm
Pohotovostní hmotnost (EU): 1 030 kg
Užitečná hmotnost: 460 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 286 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 768 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
před 11 hodinami - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- První majitel ročník 1926 schoval nejetou legendu Opelu, kterou téměř do jedné sežrala rez, teď ji docela levně prodává
před 5 hodinami - Lotus zajel třetí absolutně nejrychlejší čas nejnáročnějšího okruhu světa, celý výkon je ale tak trochu levá
před 7 hodinami - Dvě nejexkluzivnější SUV světa od Ferrari a Lamborghini si to konečně rozdala ve sprintu, o vítězi rozhodly centimetry
před 8 hodinami - Firmy rozvážející balíky zjistily, že přechod ze spalovacích dodávek na elektrické bude složitější, než čekaly
před 10 hodinami - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 04.28. 20:28 - Zajda
- Elektromobily a vse kolem nich 04.28. 20:01 - Stepan
- Onboard videa 04.28. 14:31 - brnenska.odchytova
- VZKAZY 04.27. 16:45 - řidičBOB
- Audi A6 C7 převodovky 04.27. 09:49 - Snowman000
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz