Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Audi A3 Sedan 1,8 TFSI: sestrovrah
16.12.2013 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ videa) Sedan nepozbyl kvalit zbytku řady A3, přidává k nim ale v celosvětovém měřítku žádanou třetí dimenzi karoserie. V lecčems je schopen zastínit i dražší A4.
Přehled kapitol
Minimum bude zdaleka nejvíce
Ne nadarmo už dříve zaznělo, že méně je u A3 jednoznačně více a jen dodám že bezhlavá honba po maximální výbavě za každou cenu tady udělá více škod než užitku. Co se týče mě, odpustil bych si primárně vespod zploštělý volant, za který si ještě navíc zákazník ještě za trest připlatí a dostává s ním občas velmi podivné pocity. Mám na mysli situace, jakmile musí třeba při parkování nebo rychlé jízdě tím zatraceným kolem více točit. Platí to v případě volantu a platit to bude dle mého soudu i u dalších prvků příplatkové výbavy.
Raději už vynechám popis zmateného chování elektronického ochránce a vraha v jedné osobě (Pre Sense, jak u Audi nazvali svůj pre-crash) či nedokonalý adaptivní tempomat, který brzy přestanete pro jeho nálady zcela používat. Zmíním však i panoramatické střešní okno, které možná vypadá dobře zvenku při pohledu z vyšších pater budovy, kdy přidává sedanu trochu té šmrncovní černé barvy navíc, jenomže uvnitř znamená stále jen velmi skromný otvor a žádnou podívanou na hvězdnou oblohu. Totéž platí o rozšíření rozhraní MMI (s lepší navigací) systémem Audi Connect, tedy o připojení k vysokorychlostnímu internetu a všem možným sociálním sítím.
Nehodlám už se rýpat v podrobných funkcích, jelikož už bych také jen opakoval napsané. Ale měl jsem z něj pocit, že je takový polovičatý, což možná souvisí s jeho zkušebním provozem. Jinak se mi sedan zkrátka a dobře nezdá být z místa řidiče ani o fous jiný než ostatní karosářské varianty. Nakonec tedy uvnitř nabývám dojmu, že u A3 neplatí jen méně je více, ale že minimum je v kabině takřka maximum. Sedan dokazuje, že i těm, kteří neprahnou za každou cenu pro štědrém prostoru na zadních sedadlech, bude tohle auto říkat možná více než větší A4 staršího data výroby.
Potenciální vrah své starší sestry
Audi udělalo další vůz, který je lepší než jsem si představoval. Na schopném základu MQB postavilo tentokrát kompaktní sedan, jenomže už s rozměry odpovídajícími první generaci hierarchicky vyššího modelu A4. Rozhodně se mi tahle A3 jeví v celkově lepším světle než v podstatě jediný přímý konkurent od Mercedesu. Až na detaily jako jsou nesmyslné prvky výbavy nebo pokulhávající elektronické systémy, které si ale nakonec není třeba objednávat, se s ním bude dát žít i jezdit každý den. Pokud tedy nepřiberete odrostlejší děti nebo snad mladé basketbalisty, pak se ve dvou můžete cítit v dosud designově nejatraktivnější A3 snad lépe než v současné generaci A4.
Ta se mimochodem v podobné motorizaci dá pořídit o více než 100 tisíc korun dráž, přestože už má pěknou řádku let za sebou. Spolu s A4 budete muset obětovat hezčí kabinu, charakternější a jednoduše zábavnější jízdní vlastnosti, stejně tak novější a zase o kus úspornější motor a z toho logicky vylývající lepší dynamiku. S á-čtyřkou v podstatě získáváte „jen“ větší prostor vzadu a objemnější zavazadelník. Jenomže i dnes najdeme kupu manažerů pendlujících dlouhé firemní štreky, kteří vlastně téměř žádné štědřejší místo vzadu nepotřebují a těch pár kufrů jim zatím poslední varianta A3 pobere s prstem ve výfuku.
Pokud bych měl volit mezi A3 a CLA, pak bude moje srdce asi více nakloněno levnějšímu Audi, přestože není tak vzhledově výrazné jako Mercedes. Na druhou stranu, i za těch 800 tisíc Kč, respektive 950 tisíc v případě vybaveného testovacího vozu, bych se už dost možná poohlížel po trošku jiném voze. Tím však nehodlám nikoho od A3 sedan zásadně odrazovat a budu pro něho mít pochopení.
Cena
Základní cena testovaného vozu (Audi A3 Sedan1,4 TFSI Attraction): 614 900 Kč
Základní cena testovaného vozu s uvedenou motorizací (A3 Sedan 1,8 TFSI S tronic Ambition): 784 900 Kč
Cena testovaného vozu s uvedenou motorizací a výbavou (A3 Sedan 1,8 TFSI S tronic Ambition): 953 100 Kč
Kompletní český ceník (PDF, 456 kB)
Technické údaje
Motor
Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč
Objem: 1 798 ccm
Největší výkon: 132 kW (180 k) při 5 100-6 200 ot./min
Největší točivý moment: 250 Nm při 1 250-5 000 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: sedmistupňová automatická dvouspojková převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 235 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,3 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,0 l
Mimo město: 4,8 l
Kombinovaná: 5,6 l
Objem palivové nádrže: 50 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 456 mm
Šířka: 1 796 mm
Výška: 1416 mm
Rozvor náprav: 2 637 mm
Pohotovostní hmotnost (DIN/EU): 1 295/1 370 kg
Užitečná hmotnost: 550 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 425 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 880 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejčtenější články
- Ford rozhýbal prodeje nechtěných elektromobilů. Stačilo je zlevnit o 190 tisíc Kč ve chvíli, kdy prodělává 892 tisíc na kuse
3.4.2024 - V Rusku se znovu vyrábí úplně nové Citroëny. Mají pořád stejnou techniku, elektroniku, loga, všechno
3.4.2024 - Smutné: Tohle starší a levné falešné naftové AMG je dnes víc AMG než skutečné nové AMG
3.4.2024 - Avizované zdražení Tesel byl jen blaf. Prodeje rychle padají, skladové zásoby rostou, ceny půjdou zase dolů
3.4.2024 - Prodeje aut v Rusku meziročně vylétly na víc než dvojnásobek, překonaly i předválečnou úroveň
3.4.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva