Test BMW 320d Touring xDrive: A4 má problém

Hledáte praktický vůz, který zvládne s nízkou spotřebou odvézt pět pasažérů se zavazadly a zároveň ho nezaskočí ani výlet do zasněžených hor? Pak už nemusíte trávit hodiny nad katalogem Octavie 4x4, i omlazené BMW 3 s pohonem všech je pro vás tím pravým.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test BMW 320d Touring xDrive: A4 má problém

16.5.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek

Test BMW 320d Touring xDrive: A4 má problém

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Hledáte praktický vůz, který zvládne s nízkou spotřebou odvézt pět pasažérů se zavazadly a zároveň ho nezaskočí ani výlet do zasněžených hor? Pak už nemusíte trávit hodiny nad katalogem Octavie 4x4, i omlazené BMW 3 s pohonem všech je pro vás tím pravým.

Motor a jeho dynamika

Nově tvarovaná přední kapota ukrývala podélně uložený, vznětový čtyřválec s turbodmychadlem o celkovém zdvihovém objemu 2,0 l (1995 cm3), který poskytuje solidní výkon 130 kW, jinými slovy poctivých 177 koní, a 350 N.m točivého momentu. S motorem spolupracuje šestistupňová samočinná převodovka s možností ruční volby převodových stupňů.

Už samotný výkon a informace o přenosu výkonu, navíc na všechna čtyři kola (byť ne trvalému), dává tušit, že tento vůz nebude zrovna reprezentovat typické přednosti BMW. S hmotností skoro 1,7 tuny měl motor dost práce a při plném obsazení disponoval pouze dostatečnou dynamikou.

Jak už to u dieselů bývá, radosti se dočkáte vždy alespoň u čerpací stanice. Tam vůz překvapil svoji nízkou spotřebou v průměru kolem 6,5 l/100 km.

Test BMW 320d Touring xDrive: A4 má problém - 10 - bmw_320xd_test_2009_22Test BMW 320d Touring xDrive: A4 má problém - 11 - bmw_320xd_test_2009_24Test BMW 320d Touring xDrive: A4 má problém - 12 - bmw_320xd_test_2009_23

Jízda s pohonem všech kol

Svým naladěním se vůz ovšem choval jako pravý „bavorák“. Agilitou doslova překypoval, dobrý dojem byl podpořen i špičkovou trakcí pohonu všech kol. I za ztížených adhezních podmínek tak nemá BMW 320d Touring xDrive prakticky žádný problémy přenést veškerý svůj výkon na všechna kola a dává tak řidiči dávku jistoty i v zimních měsících.

Radost nekazí ani poslední generace DSC, která zasahuje s lehounkým citem. Zmíněnou jistotu tak umožňuje i vyvážená souhra všech softwarových a mechanických systémů. Při absolutním vypnutí všech elektronických pomocníků vás vůz, speciálně v zimě, naučí, že i přes nejmodernější techniku nelze nerespektovat fyzikální zákony.

Audi vstříc

Co říci závěrem? Při jízdě BMW 320d Touring xDrive se asi nerozzáří oči těm, kteří byli zvyklí vnímat BMW jako sportovně laděné vozy se spičkovými atmosférickými šestiválci a efektivním pohonem zadních kol. Testovaný vůz neměl nic z toho, snad akorát naladění podvozku připomnělo sportovní tradice značky.

Testovaný vůz má totiž v hledáčku Audi A4 2,0 TDI, kterému svými vlastnostmi neobyčejně zatápí. Je to paradox, dříve se Audi snažilo zatápět BMW směrem zdola, dnes se snaží BMW zatápět Audi směrem shora. A daří se mu to více než dobře. Vaše srdce tak po kombíku 320d s pohonem všech kol asi nezahoří, váš rozum ale možná ano. Ten ovšem asi ve výsledku dá přednost trochu skromnější než testované verzi, jejíž cena atakovala mety, které pro vůz střední třídy se čtyřválcovým dieselem nejsou zrovna typické...

Test BMW 320d Touring xDrive: A4 má problém - 13 - bmw_320xd_test_2009_39Test BMW 320d Touring xDrive: A4 má problém - 14 - bmw_320xd_test_2009_43Test BMW 320d Touring xDrive: A4 má problém - 15 - bmw_320xd_test_2009_35

Test BMW 320d Touring xDrive: A4 má problém - 16 - bmw_320xd_test_2009_14Test BMW 320d Touring xDrive: A4 má problém - 17 - bmw_320xd_test_2009_17Test BMW 320d Touring xDrive: A4 má problém - 18 - bmw_320xd_test_2009_18Test BMW 320d Touring xDrive: A4 má problém - 19 - bmw_320xd_test_2009_19Test BMW 320d Touring xDrive: A4 má problém - 20 - bmw_320xd_test_2009_45Test BMW 320d Touring xDrive: A4 má problém - 21 - bmw_320xd_test_2009_46

Technické parametry

Motor

Podélně uložený přeplňovaný vznětový čtyřválec.
Objem: 1997 cm3
Největší výkon: 130 kW (177 k) při 4000 1/min.
Největší točivý moment: 350 N.m při 4250 1/min.
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: Šestistupňová samočinná převodovka. Pohon všech kol xDrive.

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 220 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,7 s
Spotřeba (město/mimo město/kombinace): 12,8/6,6/8,9 l/100 km
Objem palivové nádrže: 61 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4520 mm
Šířka: 1817 mm
Výška: 1418 mm
Rozvor náprav: 2760 mm

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 281 l
Objem při sklopených sedačkách: 965 l

Základní cena vozu bez DPH: 813 025 Kč
Cena testovaného vozu bez DPH: 1 139 160

David Siegl

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.