Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test BMW 730d: lepší, než si myslíte
30.5.2011 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
Možná se budete divit, ale nové BMW 730d pro mě představuje jedno z nejpříjemnějších bavorských překvapení posledních let. Proč?
Přehled kapitol
Bez předsudků: tohle auto dává smysl
Pokud patříte mezi alespoň umírněné automobilové nadšence, nad BMW 730d ohrnete nos. Vím to, nelžete mi že ne. Při pohledu do katalogu je to zkrátka taková Fabia Junior, základní model, navíc vybavený naftovým motorem. Pokud si ale odmyslíte, že diesel do takového auta nepatří už kvůli tomu, že limuzína vyšší třídy musí mít motor s noblesním projevem, pak 730d z praktického hlediska nic nechybí.
Dokonce bych řekl, že podobná motorizace dává v takovém autě větší smysl než jakákoli jiná - k čemu vám zde bude pětisetkoňový motor? Při rychlých dálničních přesunech vůz beztak nezvládne jet rychleji než 250 km/h a ta trocha času, co byste vy nebo váš řidič ušetřili při rychlejší akceleraci se vám u naftové verze vrátí s menším počtem zastávek na natankování. Se 730d můžete jet „jako blázni” a ani o 15 litrů nafty na 100 km vás nepřipraví, něčemu takovému není 750i s to konkurovat.
Když si k tomu přidám, že v 730d je motor velmi dobře odhlučněn, co do výkonu se projevuje více než sympaticky a jeho spotřeba nízká až neuvěřitelně, docela chápu, že tolik 730d vídám jezdit nejen po českých silnicích. Navíc i mimo racionální měřítka je vůz (a to bude platit o sedmičce obecně) s to nejen komfortně přepravit čtveřici cestujících, ale opravdu i dostat řidiče „do hry”, pokud o to sám bude mít zájem.
BMW řady 7 si udrželo svůj charakter a i s motorizací 30d jej považuji za promyšlené a velmi dobře fungující auto. Jakožto racionální koupě má mé doporučení, pokud ale přece jen chcete přidat více emocí či dobrých pocitů, poohlédněte se raději po 750i...
Základní cena vozu a cena základního testovaného provedení (730d): 1 916 250 Kč
Technické údaje
Motor
Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový šestiválec uložený vpředu podél za přední nápravou
Objem: 2 993 ccm
Největší výkon: 180 kW (240 k) při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 540 Nm při 1 750 - 3 000 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: Šestistupňová automatická převodovka, pohon zadních kol.
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 245 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,2 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 9,0 l
Mimo město: 5,5 l
Kombinovaná: 6,8 l
Objem palivové nádrže: 80 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 5 072 mm
Šířka: 1 902 mm
Výška: 1 479 mm
Rozvor náprav: 3 070 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 940 kg
Užitečná hmotnost: 565 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 500 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před 2 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Mistr světa Bagnaia tvrdí muziku v Jerezu včera 16:23
- Pátek v Jerezu - Moto2: 1. Roberts, 13. Salač včera 15:49
- Úvod v Jerezu: Na čele bratři Marquezové, 7. Pedrosa včera 11:30
- Nová pravidla MotoGP od sezóny 2027 včera 10:42
- Pre Jerez 25.4.2024
Nejnovější články
- Někdo si za půl miliardy koupil možná nejkrásnější McLaren F1 a ujel s ním 23 km, teď ho prodává
před 57 minutami - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před 2 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
včera - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
včera - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva