Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test BMW i8: na silnici UFO, na okruhu ucho
31.12.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ video) Mnichov by rád věřil, že i8 je futuristický spoťák k pohledání. Pravda je jinde, design a soustava s tříválcem ale boří hybridní mýty.
Přehled kapitol
Překvapení za raketu
Takže popořadě, ale už jen stručně. Od BMW i8 jsem čekal ledacos špatného, a tak se musím tímto směrem omluvit za předsudky, které jsem vůči němu měl. Nejsem z těch, co by se posadili na zadek z hyperdrahého vozu a mám dojem, že už jsem přičichl k ledasčemu. Nic mě však už tak dlouho nepřekvapilo, ať už vzhledem, tak celkovým dojmem. Co si budeme nalhávat, í-osmička rozhodně není sporťák takového zrna jako jeho nejbližší nehybridní konkurenti, už vůbec ne supersport.
Přinejmenším je ale zajímavá v tom, jak funguje její hybridní soustava i s dříve pochyby vzbuzujícím tříválcem. On spolu s elektromotorem nejenže jede opravdu slušně, on s ním dokáže také velmi dobře spolupracovat - tedy bez výrazných prodlev - a ještě mu přitom vážně rychle dobíjet baterie. Ve finále tak soustava nabízí velice dobrou spotřebu, která vás jednoduše ohromí. Myslím si, že jediným místem, kde by mohla i8 zklamat, je závodní okruh nebo okreska při enormních rychlostech, i když vsadím se, že už jen podle vzhledu, ceny a celkové konstrukci tam s majiteli jen tak nezamíří. Pokud ano, zásadní propadák to na poměry vozů s podobným výkonem také nebude.
Je to takový mimozemsky vypadající klenot definovaný zajímavě poskládanou technikou, docela dobrý náhled do blízké budoucnosti, na kterém je na jednu stranu stále, co zlepšovat, na druhou je docela dobrým kompletem hned na první dobrou. Navíc je i8 přesně to, co naprosté většině ostatních výrobců ještě chybí (nikoliv těch, co dělají zmíněné hypersporty).
Zanedlouho přijde spolu s Euro 7 doba, kdy už nebude možné postavit supersport podle původních receptů, bude se hrát na emise, které nesplní ani vaše zahradní sekačka. A tehdy budeme vděční za to, že BMW začalo s vývojem podobného auta „už tehdy“ - tedy před pár lety. A jak vidíme, movití zákazníci, se za tohle UFO nezdráhají z peněženky vytasit ani ty čtyři miliony už teď.
Cena
Základní cena vozu (BMW i8): 3 413 800 Kč
Cena testovaného provedení (BMW i8 + příplatková výbava):' 3 913 468 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový tříválec uložený vzadu napříč před zadní nápravou + synchronní elektromotor na přední nápravě
Objem: 1 499 ccm
Největší výkon: 170 kW (231 k) při 5 800 ot./min
Největší točivý moment: 320 Nm při 3 700 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová automatická převodovka, dvoustupňová automatická převodovka pro elektromotor, pohon všech kol
Elektromotor a akumulátor
Největší výkon elektromotoru: 96 kW (131 k)
Největší točivý moment elektromotoru: 250 Nm
Systémový výkon hybridní soustavy: 266 kW (362 k)
Největší točivý moment hybridní soustavy: 570 Nm
Typ akumulátoru: Lithium-iontový
Kapacita: 7,1 kWh
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 250 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 4,4 s
Normovaná kombinovaná spotřeba paliva (l/100 km): 2,1
Objem palivové nádrže: 42 l
Jízdní dosah čistě elektrického pohonu: 37 km
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 689 mm
Šířka: 1 942 mm
Výška: 1 298 mm
Rozvor náprav: 2 800 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 560/1 485 kg
Užitečná hmotnost: 295 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 154 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
před hodinou - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
před 8 hodinami - Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
před hodinou - 80 procent všech vyrobených Mercedesů G stále jezdí. Značka doufá, že u elektrické verze to bude stejně, ale jak by mohlo?
před 3 hodinami - Poslední novinka Dacie se ukázala v úplném základu. Je skoro nejdražší ze všech, přesto nemá ani dva stěrače
před 4 hodinami - Němci vyzkoušeli novou čínskou Škodu Fabia, v poměru schopností a ceny je pro ně v úplně jiné dimenzi
před 6 hodinami - Moderní Alfy Romeo možná konečně vydrží. Tato zvládla zápřah, o kterém se italským autům obvykle jen zdá
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva