Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test BMW M550d: mrštná lokomotiva
24.8.2012 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
(+ video) Vedle M5 je tohle auto na první pohled k smíchu - motorem i hmotností se blíží dieselové mašině. Ale když dojde na akci, musí i em-pětka v lecčems krotit své ambice.
Přehled kapitol
M5 to není, ale zbraň to je
Tohle auto vážně není naftová M5. Má své kouzlo, to je doufám z výše zmíněného zřejmé, postrádá ale onu kouzelnou výjimečnost em-pětky, která se opírá především o její fascinující dynamiku. Do M5 můžete jen sednout, dát plný plyn a být z toho na větvi, něco takové M550d neumí. Ani rovně nejede špatně, její skutečné přednosti ale musíte mnohem více hledat, zkoumat a oceníte je především tehdy, pokud si o ně umíte důrazně říci. Jinak to pro vás bude jen docela rychlý sedan.
M550d překonává M5 jen svou mrštností, jinak si s ní nemá co říci. Především pro někoho, kdo chce trvale nebo alespoň pravidelně jezdit rychle nepředstavuje M550d žádné řešení - není až tak rychlá a pokud z ní ždímáte všechen výkon, bude pomalejší a „užranější” než M5. V pár srovnávacích testech M5 a M550d jsem přitom zaznamenal, že M550d je „lepší auto v reálném světě”. Ale co je to reálný svět? Můj reálný svět je jiný než váš reálný svět, každý má zkrátka užití pro trochu jiné auto. Kdo jezdí rád rychle, pro toho bude v jeho reálném světě lepší M5, kdo „to osolí” jen občas, ten více ocení schopnost M550d jezdit někdy rychle a jindy úsporně.
Tím se dostáváme k tomu, co je hlavní předností M550d - univerzalita. Já vím, je to trochu otřepaná přednost, ale věřte, že v případě tohoto auta nejde o nic všedního. Však mi ukažte, kolik vozů dokáže v přímce zrychlovat jako lecjaké Porsche, na technické trati trápit malá mrštná eMka a pomaleji jezdit za šest litrů nafty. Dokáže také komfortně převést partu dospělých, pobavit vás na klikaté okresce a s pohonem všech kol se vydrápat snad kamkoli. A tak bych mohl ještě chvíli pokračovat.
V máločem je M550d opravdu mimořádná, špičková, fascinující jako M5. Ale svým způsobem je to zbraň, jen místo dokonalé balistické střely je to takový Anihilátor 2000 z Policajta v Beverly Hills - odpraví všechny kolem a ještě vám přitom upeče popcorn. Mám pocit, že přesně o taková auta dnes zákazníci stojí především.
Proč ho chtít?
Je to neobyčejně univerzální auto, jen pár nejnáročnějších bude chtít v jakémkoli ohledu více. Umí být rychlé, zábavné, komfortní i úsporné. Ať už vás fascinuje možnost mít tolik zajímavých vlastností v jednom, nebo využívat hlavně jednu a mít v zásobě ty ostatní, je to vůz pro vás.
Proč ho nechtít?
Protože to i přes podobně znějící jméno není M5, a to zdaleka. M550d sice díky svému excelentním podvozku nabízí zábavnější jízdu na technické trati, jinak ale nemá dynamiku, výbušnost ani jakousi celkovou optimalizaci pro extrémně rychlé ježdění, která je M5 vlastní. Když budete po M550d chtít moc, přestane dávat smysl.
Cena
Základní cena vozu (M550d xDrive F10): 2 080 000 Kč
Technické údaje
Motor
Vznětový, třemi turbodmychadly přeplňovaný řadový šestiválec uložený vpředu podél za přední nápravou
Objem: 2 993 ccm
Největší výkon: 280 kW (381 k) při 4 000 - 4 400 ot./min
Největší točivý moment: 740 Nm při 2 000 - 3 000 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: osmistupňová automatická převodovka, pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 250 km/h (el. omezeno)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 4,7 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,1 l
Mimo město: 5,8 l
Kombinovaná: 6,3 l
Objem palivové nádrže: 70 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 910 mm
Šířka: 1 860 mm
Výška: 1 454 mm
Rozvor náprav: 2 968 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 970 kg
Užitečná hmotnost: 580 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 520 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejčtenější články
- Nová Toyota Taisor vypadá všelijak a jmenuje se podobně, ale za 217 tisíc Kč?
5.4.2024 - Krachující Fisker je vážně zralý na odstřel, podle úřadů už neumí ani pořádně přidělat autům dveře
5.4.2024 - Staré kousky nové doby: Renault dal klíčovému Capturu jen facelift ve chvíli, kdy měl vyhlížet novou generaci
5.4.2024 - Hybridní BMW řady 3 se na letišti postavilo dieselovému a benzinovému bratrovi, nemělo to dělat
5.4.2024 - Tesla uznala, že blafovala. Zájem o její auta uvadl, sklady jsou plné, už tři dny po zdražení rozjela slevy
5.4.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva