Test Chevrolet Aveo 1,6: odsouzen bez možnosti obhajoby

Králem segmentů malých automobilů je hatchback, jeho protipólem čtyřdveřový sedan. Stojí přesto Aveo za povšimnutí?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Chevrolet Aveo 1,6: odsouzen bez možnosti obhajoby

2.4.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Test Chevrolet Aveo 1,6: odsouzen bez možnosti obhajoby

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Králem segmentů malých automobilů je hatchback, jeho protipólem čtyřdveřový sedan. Stojí přesto Aveo za povšimnutí?

Schopný, ale co z toho?

Překvapivé závěry? Nevím jak pro vás, ale pro mě určitě. S minulou generací se mi před pár lety téměř povedlo skočit do příkopu, když jsem na rovné silnici musel ostře zabrzdit a pozdě jsem si uvědomil, že nemám ABS. Nesouměrný účinek a pružiny s konzistencí rosolu měly za následek stočení vozu, které jsem později ještě půl hodiny rozdýchával.

Aveo pochopitelně nemůže pomýšlet na vavříny, pokud nebude srovnáváno se svými přímými soupeři. Jenže těch mnoho zase není, respektive nejsou téměř žádní. A už vůbec ne s touto motorizací, protože například Thalia končí na dvanáctistovce s výkonem 75 koní a Kia, Hyundai a ani Škoda adekvátní odpověď ve formě malého sedanu nemají. Nenápadně se z trhu vytratily dokonce i Dacia Logan a Honda City.

Třetí místo relativně staré Thalie v prodeji nových malých vozů v ČR od začátku roku je důkazem, že Češi takovou averzi vůči tříprostorovým karoseriím zase nemají. Pokud to tedy nestojí mnoho. A to se v případě čtyřdveřového Chevroletu říct nedá. Renault nabízí základ za 155 tisíc, nejlevnější Aveo 1,2 stojí i po slevě nejméně 215 tisíc. Není divu, že se jich prodala jen čtvrtina a to jsou v tom započtena čísla za hatchback a pořád prodávanou minulou generaci.

Že je Chevrolet Aveo sedan docela schopný vůz, o tom není pochyb. Zákazníci jej ale - přinejmenším za nastavených cenových podmínek - zdá se odsoudili k neúspěchu aniž by mu dali šanci ukázat, co svede.

Test Chevrolet Aveo 1,6: odsouzen bez možnosti obhajoby - 24 - Chevrolet Aveo test 01Test Chevrolet Aveo 1,6: odsouzen bez možnosti obhajoby - 25 - Chevrolet Aveo test 24Test Chevrolet Aveo 1,6: odsouzen bez možnosti obhajoby - 26 - Chevrolet Aveo test 37

Proč ho chtít?

Nabízí starosvětsky příjemný a uspokojivý způsob jízdy na komfortním podvozku, s citlivým řízením a říznou atmosférickou šestnáctistovkou.

Proč ho nechtít?

Cena nejdražší verze z něj udělá nechtěnou vzácnost. Ztráta hodnoty přitom bude horší než u řeckých obligací a příliš vábná není ani ta záď.

Cena

Základní cena vozu (Aveo 1,2 LS sedan): 214 900 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (Aveo 1,6 LTZ): 301 900 Kč
Cena základního testovaného provedení (Aveo 1,6 LTZ): 301 900 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový, atmosféricky řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 598 ccm
Největší výkon: 85 kW (115 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 155 Nm při 4 000 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: pětistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 183 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,3 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 9,9 l
Mimo město: 5,3 l
Kombinovaná: 6,6 l
Objem palivové nádrže: 46 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 399 mm
Šířka: 1 735 mm
Výška: 1 517 mm
Rozvor náprav: 2 525 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 162 kg
Užitečná hmotnost: 436 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 502 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 698 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše