Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Chevrolet Epica 2,0 VCDTi: Američan z Koreje
1.12.2008 | Milan Šmíd | Přidat příspěvek
Chevrolet Epica má konečně rozumný vzhled a pod kapotou mimo zážehových šestiválců také úsporný přeplňovaný vznětový čtyřválec se systémem common-rail. Jak jde kombinace americké značky, korejského auta a evropského motoru dohromady?
Přehled kapitol
Konečně turbodiesel
Evropští zákazníci byli vyslyšeni, nyní si při pohledu pod kapotu mohou prohlédnout naftový motor. Vznětový dvoulitrový čtyřválec s označením VCDTi, který používá také SUV Captiva, je dobře známý z vozů Opel. Disponuje šestnáctiventilovou technikou a vstřikováním systémem common-rail. Maximální výkon je dnes víceméně běžných 110 kW (150 k) při 4000 1/min. Nejvyšší točivý moment pak 320 N.m při 2000 1/min. To jsou i přes hmotnost vozu téměř 1700 kg přijatelné hodnoty a umožňují s Epicou jet i celkem svižně. Jak jsme už naznačili, Epica má velmi komfortně naladěný podvozek. Ten s velkou noblesou překonává příčné nerovnosti, ba ani městské retardéry nečiní podvozku větší problém (Epica byla obuta do pneumatik 215/50 R17), pokud se ovšem pokusíte jet rychleji na klikaté okresce, auto se bude značně kolíbat a v důsledku těžkého předku ucítíte značnou nedotáčivost. Podobně i při prudším brzdění se vůz dost pohupuje, proto se auto cítí nejlépe na rovnějších dálnicích.
Pohonná jednotka byla spojena s příplatkovou šestistupňovou automatickou převodovkou, jež nahradila dřívější pětistupňovou. Řazení automatu nepatří zrovna k nejrychlejším. Při přeřazování jsou citelné rázy a delší prodleva mezi jednotlivými stupni. Například při předjíždění, kdy prudce sešlápnete plyn a automatika podřadí až o dva stupně, čekáte přibližně dvě vteřiny, než dojde k reakci od plynového pedálu, a to si musíte včas uvědomit, než vyrazíte před vůz před vámi příliš pozdě.
Je samozřejmě otázkou zvyku, než se majitel naučí lehkou korekcí plynu celý vůz ovládat a pochopí styl řazení převodovky. I když se nabízí sekvenční možnost řazení, z důvodu skutečně dlouhých prodlev, je lepší nechat to čistě na automatu. Převodovka má dobré odstupňování, při 130 km/h točí pouze 2100 1/min. Vzhledem k tomu se při plynulé jízdě dá spotřeba paliva stlačit i pod 6,5 l/100 km. Ve městě si Epica řekne o 8 - 8,5 l/100 km, což se vzhledem k hmotnosti auta a automatické převodovce dá předpokládat.
Dostupná i s naftou
Přes fakt, že základní Chevrolet Epica s benzínovým šestiválcem stojí jen 682 900 Kč, u této vznětové alternativy se cena vyšplhala až na 735 900 Kč včetně metalického laku (za 13 000 Kč) a automatické převodovky (příplatek 60 000 Kč). Tato suma už vypadá vysoká, ale v rámci třídy je poŕád při zemi. A věřte, že za ni dostanete dobře zpracovaný luxusně vybavený pohodlný kočár na dlouhé cesty, který se svými rozměry i vnitřním prostorem blíží vozům vyšší střední třídy.
Technické údaje
Motor
Vpředu napříč uložený přeplňovaný vznětový čtyřválec
Objem: 1991 ccm
Největší výkon: 110 kW (150 k) při 4000 1/min.
Největší točivý moment: 320 N.m při 4000 1/min.
Palivo: Nafta motorová
Přenos výkonu: Šestistupňová automatická převodovka s možností manuálního režimu řazení. Pohon předních kol.
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 205 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,6 s
Spotřeba paliva (l/100 km)
Město: 10,2
Mimo město: 6,0
Kombinace: 7,6
Objem palivové nádrže: 65 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4805 mm
Šířka: 1810 mm
Výška: 1450 mm
Rozvor náprav: 2700 mm
Pohotovostní hmotnost: 1645 - 1700 kg
Užitečná hmotnost: 355 - 410 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 480 l
Výbava a cena
Základní cena vč. DPH: 612 900 Kč (akční cena)
Cena testovaného vozu vč. DPH: 735 900 Kč
Zhodnocení
Plusy:
- Kvalitně zpracovaná přístrojová deska
- Prostorný a velice pohodlný interiér
- Dobře odstupňovaná šestistupňová převodovka
- Cena
Minusy
- Příliš měkký podvozek
- Silná nedotáčivost
- Prodlevy řazení šestistupňového automatu
< Předchozí2 / 2
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejnovější články
- Náklady na provoz elektromobilů dramaticky převyšují ty spojené s provozem spalovacích aut, říká konečně komplexní studie
před 2 hodinami - Zapomenutá silniční stíhačka od Peugeotu se ze z nouze ctnosti stala cenností, dodnes krásné kusy stojí majlant
před 4 hodinami - Vlastnictví vzácného Mercedesu ze začátku milénia ruinuje i boháče, jen výměna brzd je stojí miliony
před 5 hodinami - Američané chystají opulentní tank pro civilisty, do pancíře z kompozitu zabalí oázu luxusu
před 7 hodinami - Ohromující susperjachtu Porsche s 4 663 koňmi nikdo nechce ani po obří slevě, koupit ji půjde ještě levněji
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.04. 15:12 - pavproch
- Rychlodotazy 05.04. 15:07 - pavproch
- Politický koutek 05.04. 13:36 - řidičBOB
- Volkswagen obecne 05.04. 00:53 - mattonecz
- Onboard videa 05.03. 12:52 - řidičBOB
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch
- Octavia 3, golf, passat, leon, focus - benzín, cca 2016 05.03. 07:26 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 05.03. 06:53 - honziss