Test Citroën C4 Cactus 1,2: vzhledem láká, kvalitou odrazuje

Francouzský crossover nese ducha Adrého Citroëna. Jeho vizáž jej dělí od davu, materiály a technologická řešení ale nejsou zrovna pokrokové.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Citroën C4 Cactus 1,2: vzhledem láká, kvalitou odrazuje

5.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Test Citroën C4 Cactus 1,2: vzhledem láká, kvalitou odrazuje

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Francouzský crossover nese ducha Adrého Citroëna. Jeho vizáž jej dělí od davu, materiály a technologická řešení ale nejsou zrovna pokrokové.

Málo muziky za hodně peněz

Jsme u závěrečné rekapitulace, která by měla zodpovědět otázku, kterou jsem sám sobě pokládal po celý týden: „Proč bych si měl Citroën C4 Cactus koupit?“ Odpověď se nehledá snadno, zvláště když, jak jsem zmínil v úvodu, nemám k francouzské značce nějak výjimečně pozitivní vztah. Respektuji její existenci, uznávám jejího zakladatele a na filmy o Fantomasovi, kde limuzína DS hraje zásadní roli, se podívám vždy velmi rád. Líbí se mi také odvaha značky, s jakou dotáhla projekt Cactus do produkční reality, stejně jako jsem okouzlen vzhledem, prostorností i ovladatelností. Zásadní chyby v kabině a nedostatečný výkon mne ovšem od jakéhokoliv uvažování o koupi odrazují. Ve druhém případě samozřejmě můžete sáhnout po zmiňované přeplňované verzi, čtvrtý válec ale nepřičaruje a v interiéru se také nezmění ani šroubek.

Znamená to tedy, že byste o francouzské novince neměli ani uvažovat? To rozhodně nechci tvrdit, přeci jen se po letech jedná o model, který v sobě nese inovativního ducha Adrého Citroëna. Ony vzduchové kapsle Airbump jsou zajímavým prvkem, který každého majitele oddělí od davu. Na oltář působivého vzhledu ovšem musíte také položit nemalé oběti, k čemuž zřejmě nejsem svolný. Stačilo by přitom jen velmi málo, a hned by Cactus byl neskutečně přitažlivou volbou. Se zadními výklopnými okny se totiž dá žít, stejně jako se zmatenou klimatizací. Panoramatickou střechu jakožto součást příplatkové výbavy pak můžete naprosto ignorovat a pominout lze i ony plasty horší kvality, neboť pokud pár měsíců počkáte, dočká se jistě i nový crossover výraznější slevové politiky, která dá lacinému materiálu konečně jeho správnou cenu. Zadní lavici bez dělených sedadel ovšem skousnout nemůžu, praktičnost, každodenní a celoroční používání crossoveru totiž redukuje výraznou měrou. A to je podle mne u vozu, který by měl uspokojit mladou rodinu, docela smutné...

Test Citroën C4 Cactus 1,2: vzhledem láká, kvalitou odrazuje - 41 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 16Test Citroën C4 Cactus 1,2: vzhledem láká, kvalitou odrazuje - 42 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 50Test Citroën C4 Cactus 1,2: vzhledem láká, kvalitou odrazuje - 43 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 47

Cena

Základní cena testovaného vozu (C4 Cactus 1,2 PureTech Live): 329 900 Kč
Cena testovaného provedení (C4 Cactus 1,2 PureTech Shine Edition): 414 900 Kč
Cena testovaného provedení (C4 Cactus 1,2 PureTech Shine Edition + příplatková výbava): 469 900 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový, řadový tříválec s vyvažovací hřídelí uložený vpředu napříč
Objem: 1 199 ccm
Největší výkon celé soustavy: 60 kW (82 k) při 5 750 ot./min
Největší točivý moment: 118 Nm při 2 750 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: pětistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 171 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 12,9 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 5,6 l
Mimo město: 4,0 l
Kombinovaná: 4,6 l
Objem palivové nádrže: 50 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 157 mm
Šířka: 1 729 mm
Výška: 1 530 mm
Rozvor náprav: 2 595 mm
Pohotovostní hmotnost (EU): 1 070 kg
Užitečná hmotnost: 430 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 348 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 170 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.