Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Citroën C4 Cactus 1,2: vzhledem láká, kvalitou odrazuje
5.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzský crossover nese ducha Adrého Citroëna. Jeho vizáž jej dělí od davu, materiály a technologická řešení ale nejsou zrovna pokrokové.
Přehled kapitol
Málo muziky za hodně peněz
Jsme u závěrečné rekapitulace, která by měla zodpovědět otázku, kterou jsem sám sobě pokládal po celý týden: „Proč bych si měl Citroën C4 Cactus koupit?“ Odpověď se nehledá snadno, zvláště když, jak jsem zmínil v úvodu, nemám k francouzské značce nějak výjimečně pozitivní vztah. Respektuji její existenci, uznávám jejího zakladatele a na filmy o Fantomasovi, kde limuzína DS hraje zásadní roli, se podívám vždy velmi rád. Líbí se mi také odvaha značky, s jakou dotáhla projekt Cactus do produkční reality, stejně jako jsem okouzlen vzhledem, prostorností i ovladatelností. Zásadní chyby v kabině a nedostatečný výkon mne ovšem od jakéhokoliv uvažování o koupi odrazují. Ve druhém případě samozřejmě můžete sáhnout po zmiňované přeplňované verzi, čtvrtý válec ale nepřičaruje a v interiéru se také nezmění ani šroubek.
Znamená to tedy, že byste o francouzské novince neměli ani uvažovat? To rozhodně nechci tvrdit, přeci jen se po letech jedná o model, který v sobě nese inovativního ducha Adrého Citroëna. Ony vzduchové kapsle Airbump jsou zajímavým prvkem, který každého majitele oddělí od davu. Na oltář působivého vzhledu ovšem musíte také položit nemalé oběti, k čemuž zřejmě nejsem svolný. Stačilo by přitom jen velmi málo, a hned by Cactus byl neskutečně přitažlivou volbou. Se zadními výklopnými okny se totiž dá žít, stejně jako se zmatenou klimatizací. Panoramatickou střechu jakožto součást příplatkové výbavy pak můžete naprosto ignorovat a pominout lze i ony plasty horší kvality, neboť pokud pár měsíců počkáte, dočká se jistě i nový crossover výraznější slevové politiky, která dá lacinému materiálu konečně jeho správnou cenu. Zadní lavici bez dělených sedadel ovšem skousnout nemůžu, praktičnost, každodenní a celoroční používání crossoveru totiž redukuje výraznou měrou. A to je podle mne u vozu, který by měl uspokojit mladou rodinu, docela smutné...
Cena
Základní cena testovaného vozu (C4 Cactus 1,2 PureTech Live): 329 900 Kč
Cena testovaného provedení (C4 Cactus 1,2 PureTech Shine Edition): 414 900 Kč
Cena testovaného provedení (C4 Cactus 1,2 PureTech Shine Edition + příplatková výbava): 469 900 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, řadový tříválec s vyvažovací hřídelí uložený vpředu napříč
Objem: 1 199 ccm
Největší výkon celé soustavy: 60 kW (82 k) při 5 750 ot./min
Největší točivý moment: 118 Nm při 2 750 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: pětistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 171 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 12,9 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 5,6 l
Mimo město: 4,0 l
Kombinovaná: 4,6 l
Objem palivové nádrže: 50 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 157 mm
Šířka: 1 729 mm
Výška: 1 530 mm
Rozvor náprav: 2 595 mm
Pohotovostní hmotnost (EU): 1 070 kg
Užitečná hmotnost: 430 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 348 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 170 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
včera - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
včera - Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- König v prvních závodech IDM nebodoval včera 18:39
- Na Sachsenringu pokračovalo MS-Side včera 14:52
- 18. Pilníkovo pozdní odpoledne 15. června 2024: FMX, BMX a show Martina Šonky včera 09:00
- Superbike vyhráli Zanetti a Hobelsberger, König bez bodů 5.5.2024
- Supersporty na Sachsenringu: Vítězství pro Zudu 5.5.2024
Nejčtenější články
- Tento nezničitelný Mercedes měl někdo stočit o 1,4 milionu km. Byl by to nový světový rekord
8.4.2024 - Max Verstappen vstoupil na tenký led, vymezil se proti umělému zvýhodňování žen v motorsportu
8.4.2024 - Automobilky zkouší odvrátit klesající zájem o auta obřími slevami, u elektromobilů dosahují až 44 procent
8.4.2024 - Číňané v Evropě prodávají elektrickou Octavii Combi za bezprecedentně nízkou cenu. Háček? Nemá baterii
8.4.2024 - Americké legendy lidi dál berou, Corvette frčí tak, že prodejně překonává hned šest dalších sporťáků dohromady
8.4.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva