Test Ford Focus 2,0 TDCi Powershift: lepší tvář dieselu

Nový Focus s přídomkem globální udělal napoprvé poněkud nejistý dojem. Jak se jeví dieselové kombi s dvouspojkovou převodovkou?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Ford Focus 2,0 TDCi Powershift: lepší tvář dieselu

2.1.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Test Ford Focus 2,0 TDCi Powershift: lepší tvář dieselu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nový Focus s přídomkem globální udělal napoprvé poněkud nejistý dojem. Jak se jeví dieselové kombi s dvouspojkovou převodovkou?

Až příliš specifická specifikace

Focus má opravdu dobrou pověst, tento dieselový modelu ji ale nevylepší, ze dvou důvodů. První je řízení. Už minulý typ hodně ztratil z neskutečného citu a vyváženosti první generace, takže toto považujete za jednoznačně promarněnou příležitost nabízet výjimečnost. A i kdyby vám to u naftového kombíku bylo srdečně jedno (a já nepochybuji, že většině bude) a zbylé vlastnosti vozu považovali za příjemné (což nebude nic až tak mimořádného), nemůžete ignorovat druhý důvod a tím je cena, která z něj patrně udělá vzácnost. Ford si je vědom kvalit svého vozu a již ty nejlevnější verze nacenil - řekněme - sebevědomě.

Dát ale za pětidveřové auto nižší střední třídy s výkonem 140 koní, automatem a lepší výbavou skoro 700 tisíc, když za to podle oficiálního ceníku můžete mít Mondeo kombi s naprosto stejným motorem, manuálem a v provedení Trend, dělá z potenciálního soukromého zákazníka adepta na vypolstrovaný pokoj anebo poukazuje na notnou rozmařilost firmy.

To neznamená, že si jej nikdo nekoupí, takže pokud máte neodbytný dojem, že bez Focusu Kombi TDCi nemůžete žít, vypusťte z hlavy alespoň automat navzdory tomu, že si dieselem skutečně rozumí - máte zpátky padesát tisíc. Respektive nechte si zajít chuť na 25 koní a model Titanium a automaticky půjdete o sto tisíc níž. Když ale opravdu potřebujete Focus s přeplňovaným motorem, benzínový Ecoboost bude přímější a příjemnější cesou.

Test Ford Focus 2,0 TDCi Powershift: lepší tvář dieselu - 20 - Ford Focus Kombi diesel test 01Test Ford Focus 2,0 TDCi Powershift: lepší tvář dieselu - 21 - Ford Focus Kombi diesel test 19Test Ford Focus 2,0 TDCi Powershift: lepší tvář dieselu - 22 - Ford Focus Kombi diesel test 29

Základní cena vozu (1,6 Duratec Ti-VCT kombi): 454 990 Kč
Cena základního testovaného provedení (2,0 TDCi Powershift kombi): 691 990 Kč

Technické údaje

Motor

Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 997 ccm
Největší výkon: 103 kW (140 k) při 3 750 ot./min
Největší točivý moment: 320 Nm při 1 750 - 2 750 ot./min
Palivo: Motorová nafta
Přenos výkonu: šestistupňová dvouspojková převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 205 km/h (el. omezena)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,7 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 6,8 l
Mimo město: 4,4 l
Kombinovaná: 5,3 l
Objem palivové nádrže: 60 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 556 mm
Šířka: 1 823 mm
Výška: 1 505 mm
Rozvor náprav: 2 648 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 485 kg
Užitečná hmotnost: 480 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 476 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 502 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše