Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Ford Focus 2,0 TDCi Powershift: lepší tvář dieselu
2.1.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Nový Focus s přídomkem globální udělal napoprvé poněkud nejistý dojem. Jak se jeví dieselové kombi s dvouspojkovou převodovkou?
Přehled kapitol
Až příliš specifická specifikace
Focus má opravdu dobrou pověst, tento dieselový modelu ji ale nevylepší, ze dvou důvodů. První je řízení. Už minulý typ hodně ztratil z neskutečného citu a vyváženosti první generace, takže toto považujete za jednoznačně promarněnou příležitost nabízet výjimečnost. A i kdyby vám to u naftového kombíku bylo srdečně jedno (a já nepochybuji, že většině bude) a zbylé vlastnosti vozu považovali za příjemné (což nebude nic až tak mimořádného), nemůžete ignorovat druhý důvod a tím je cena, která z něj patrně udělá vzácnost. Ford si je vědom kvalit svého vozu a již ty nejlevnější verze nacenil - řekněme - sebevědomě.
Dát ale za pětidveřové auto nižší střední třídy s výkonem 140 koní, automatem a lepší výbavou skoro 700 tisíc, když za to podle oficiálního ceníku můžete mít Mondeo kombi s naprosto stejným motorem, manuálem a v provedení Trend, dělá z potenciálního soukromého zákazníka adepta na vypolstrovaný pokoj anebo poukazuje na notnou rozmařilost firmy.
To neznamená, že si jej nikdo nekoupí, takže pokud máte neodbytný dojem, že bez Focusu Kombi TDCi nemůžete žít, vypusťte z hlavy alespoň automat navzdory tomu, že si dieselem skutečně rozumí - máte zpátky padesát tisíc. Respektive nechte si zajít chuť na 25 koní a model Titanium a automaticky půjdete o sto tisíc níž. Když ale opravdu potřebujete Focus s přeplňovaným motorem, benzínový Ecoboost bude přímější a příjemnější cesou.
Základní cena vozu (1,6 Duratec Ti-VCT kombi): 454 990 Kč
Cena základního testovaného provedení (2,0 TDCi Powershift kombi): 691 990 Kč
Technické údaje
Motor
Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 997 ccm
Největší výkon: 103 kW (140 k) při 3 750 ot./min
Největší točivý moment: 320 Nm při 1 750 - 2 750 ot./min
Palivo: Motorová nafta
Přenos výkonu: šestistupňová dvouspojková převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 205 km/h (el. omezena)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,7 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 6,8 l
Mimo město: 4,4 l
Kombinovaná: 5,3 l
Objem palivové nádrže: 60 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 556 mm
Šířka: 1 823 mm
Výška: 1 505 mm
Rozvor náprav: 2 648 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 485 kg
Užitečná hmotnost: 480 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 476 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 502 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Elektromobily poškozují drahé značky, říká prodejce. Porsche Taycan masivně ztrácí hodnotu i zájem, zákazníci jsou nuceni ho kupovat
před 2 hodinami - Konkurence Dacie od Stellantisu už je hotová věc, levná auta začne ještě letos sekat jako Baťa cvičky
včera - Kupec kýčovitého Mercedesu za rok a půl vlastnictví prodělal kalhoty, každý ujetý kilometr ho stál přes 374 Kč
včera - „Bezemisní nafta” prolomila klíčovou cenovou hranici, elektromobily dávají ještě menší smysl
včera - Údajně revoluční čínské baterie pro elektromobily až tak revoluční nejsou, i proto je Nio nikomu neprodá
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 05.06. 08:00 - Snowman000
- Koupě auta do 100 tisíc - držák se spotřebou 05.06. 01:52 - Trypex
- Rychlodotazy 05.05. 19:12 - Brus
- Onboard videa 05.05. 14:41 - brnenska.odchytova
- audi A4 2023 2.0 tfsi 110kw , automat 05.05. 14:30 - mattonecz
- Politický koutek 05.05. 08:48 - jerry
- S větrem ve vlasech.... 05.04. 15:12 - pavproch
- Volkswagen obecne 05.04. 00:53 - mattonecz