Test Jaguar XFR: pět metrů jen na papíře, pět set koní na silnici

Na špičkové verzi Jaguaru XF je nejpůvabnější, že se na silnici chová tak, jako by měla polovinu své délky i hmotnosti.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Jaguar XFR: pět metrů jen na papíře, pět set koní na silnici

3.5.2012 | Pavel Janda | Přidat příspěvek

Test Jaguar XFR: pět metrů jen na papíře, pět set koní na silnici

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Na špičkové verzi Jaguaru XF je nejpůvabnější, že se na silnici chová tak, jako by měla polovinu své délky i hmotnosti.

Rychlý, komfortní, obratný

Kouzlo Jaguaru XFR tkví v tom, co všechno vám dokáže naráz dát. Nečekáte auto schopné ostré sportovní jízdy? Dostanete jej. Nečekáte vůz schopný velmi komfortního přesunu? Dostanete jej. Nečekáte sedan schopný proplétat se i těmi nejspletitějšími cestami. Dostanete jej.

Zní to jako jeden velký, hloupý kompromis, ale to realitu nevystihuje ani v nejmenším. Určitě existují auta lepší na okruhu, komfortnější na dálnici a mrštnější v alpských průsmycích. Ale umí také to všechno ostatní? Umí odvézt čtyři dospělé nebo zrychlit na dvoustovku za nějakých 15 sekund?

Šíře talentu tohoto auta je neobyčejná a představuje pravý vrchol řady. Není to rychlejší provedení té či oné verze, bere si to nejlepší ze všech a spojuje to v jeden, překvapivě smysluplný a pečlivě naladěný celek. Za ikonu v těchto sférách platí BMW M5, ale i XFR si s ním může směle tykat, jakkoli ke své výjimečnosti míří jinými cestami než em-pětka.

Nevím, kolik zákazníků si toto auto dokáže v České republice najít, ale troufnu si tvrdit, že si získá většinu těch, kteří se jej rozhodnou vyzkoušet. Mých sympatií se zmocnilo velmi rychle...

Test Jaguar XFR: pět metrů jen na papíře, pět set koní na silnici - 28 - Test Jaguar XFR prvni 20Test Jaguar XFR: pět metrů jen na papíře, pět set koní na silnici - 29 - Test Jaguar XFR prvni 63Test Jaguar XFR: pět metrů jen na papíře, pět set koní na silnici - 30 - Test Jaguar XFR prvni 54

Proč ho chtít?

Vedle okoukaných německých sedanů nabízí nejen více stylu a výjimečnosti, ale i více zážitků za volantem. Řídit tohle auto je stejně lehké jako zábavné a zkuste se o něco podobného říci třeba v Audi...

Proč ho nechtít?

Protože byste mohli velmi rychle přijít na to, že jste několik let zbytečně ignorovali takhle dobré auto. Eliminace „nechtěného prozření” je vážně jediný pádný důvod, proč XFR ignorovat i nadále - manuální převodovky se v této třídě už nenosí, a tak si nad tím ani nemá cenu stýskat.

Cena

Základní cena vozu (XF 2,2D): 1 186 320 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (XFR 5,0 V8 Kompressor): 2 477 760 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový, kompresorem přeplňovaný vidlicový osmiválec uložený vpředu podél za přední nápravou
Objem: 5 000 ccm
Největší výkon: 375 kW (510 k) při 6 000 - 6 500 ot./min
Největší točivý moment: 625 Nm při 2 500 - 5 500 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová automatická převodovka, pohon zadních kol, samosvorný diferenciál

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 250 km/h (el. omezena)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 4,9 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 18,7 l
Mimo město: 8,7 l
Kombinovaná: 12,5 l
Objem palivové nádrže: 69,5 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 961 mm
Šířka: 1 920 mm
Výška: 1 460 mm
Rozvor náprav: 2 909 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 891 kg
Užitečná hmotnost: 479 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 500 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 963 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.