Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Lexus CT 200h F Sport: stroj na ticho dobrý, identity nejasné
10.8.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Luxus Lexusu, ústrojí Priusu, příchuť Aurisu a k tomu zmínka o sportu. Nejmenší Lexus hledá identitu a ani tentokrát to nevypadá, že ji našel.
Přehled kapitol
Zajímavý, jenže dost drahý
Lexus CT 200h je zajímavé auto, kdo s ním však chce být spokojený jako uživatel, musí dobře vědět, co je vlastně zač. Okruh řidičů, kteří by se koupě malého Lexusu měli raději vyvarovat, je totiž stále velký, na paměti je nutné mít hlavně jeho nesrovnatelnost s kolegy s konvenčním pohonem. Předně to není žádný sporťák, jakkoli by tomu tvrdý a na hladkém asfaltu schopný podvozek verze F Sport nasvědčoval, není to ani žádný přeborník na dálnice. Hybridní „cétéčko“ prostě žalostně ztrácí všude tam, kde je k zapotřebí prostý výkon motoru.
Hybridní soustava má vynikající předpoklady jen pro ladný pohyb po městě s nízkou spotřebou, avšak nebýt onoho tvrdého pérování, které umí znepříjemnit život. Městské premise odpovídá i nevelký kufr. Naproti tomu je zde skvěle vyrobený a o nic hůře vypadající interiér, před kterým by mohl smeknout i leckterý mladší konkurent - jedno, zda v oblasti materiálů a zpracování, nebo pokud přijde ke slovu standardní vybavení.
Věčná škoda, že CT není nadále k mání se silným benzíňákem či výkonnějším hybridním ústrojím, popřípadě jakoukoliv naftou, kterou už si dnes Toyota půjčuje od BMW. V takové konfiguraci by mohl ztropit větší poprask. Minimálně do příchodu příští generace v roce 2016 se tedy musíme spokojit s dalším zeleným příspěvkem, který si navíc v testované výbavě bude pro toulky městem schopen koupit jen nepatrný vzorek zákazníků.
Vždyť 981 000 Kč za testované provedení je přes zaváděcí slevu 100 tisíc vzhledem k jeho omezeným schopnostem prostě pořád moc peněz, k tomu bude ještě třeba připočíst diskuse okolo ekologických škod spojených s výrobou bateriových článků (zvlášť těch Ni-MH). Koho pak zajímá, že je 85 procent vozu zcela recyklovatelných. Zákazníci na něj příliš neslyší. K nápravě by přitom stačilo třeba jen lepší vymezení jeho identity. Ať se na mě nikdo nezlobí, slovo Sport mu ale k pleti prostě nejde a na reputaci nepřidává...
Cena
Základní cena vozu (CT 200h Comfort): 599 000 Kč
Základní testovaného provedení (CT 200h F Sport): 799 000 Kč
Cena testovaného provedení (CT 200h F Sport + příplatková výbava): 981 000 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, atmosférický řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou + synchronní elektromotor s permanentním magnetem
Objem spalovacího motoru: 1 798 ccm
Největší výkon spalovacího motoru: 73 kW (99 k) při 5 200 ot./min
Největší točivý moment spalovacího motoru: 142 Nm při 2 800 - 4 000 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: převodovka s plynule měnitelným převodem (E-CVT), pohon předních kol
Elektromotor, akumulátor a generátor
Největší výkon elektromotoru: 60 kW (82 k) při 1200 - 1540 ot./min
Největší točivý moment elektromotoru: 207 Nm při 0 - 1200 ot./min
Největší výkon hybridní soustavy: 100 kW (136 k)
Typ akumulátoru: Ni-MH
Kapacita: 1,31 kWh
Jmenovité napětí akumulátoru: 202 V
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 180 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,3 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 4,1 l
Mimo město: 4,0 l
Kombinovaná: 4,1 l
Objem palivové nádrže: 45 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 350 mm
Šířka: 1 765 mm
Výška: 1 460 mm
Rozvor náprav: 2 600 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 410 - 1 465 kg
Užitečná hmotnost: 380 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 275 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 985 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
včera - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024 - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Le Mans: Lídry jsou Martin, Roberts a Holdago 11:15
- Časový program Le Mans 2024 včera 15:00
- Le Mans - pevná součást kalendáře Grand Prix včera 09:00
- Mash Scrambler 50: retro scrambler pro začátečníky včera 08:00
- Nová pravidla od roku 2027 7.5.2024
Nejnovější články
- Rusové konečně zahájili prodej motorky, která doprovází Putinovu limuzínu. Je tak drahá, že i těch vznikne jen pár
před hodinou - BMW a Mercedes se děsí toho, že jim EU chce pomoci, veřejně ji prosí, ať to nedělá
před 2 hodinami - Jaguar Land Rover začal posílat zákazníkům přes 4 tisíce Kč za měsíc, aby vůbec měli na pojištění svých aut
před 4 hodinami - Legenda Chevroletu po 60 letech končí bez nástupce, přednost před ní dostal elektromobil s pětinovými prodeji
před 5 hodinami - VW přiznal, že zájem o elektromobily klesá, spásu vidí v technologii, kterou před pěti léty odpískal
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.09. 14:30 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.09. 14:16 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.09. 14:04 - pavproch
- BMW Divize 05.09. 11:32 - jerry
- Samosvorné diferenciály pro BMW 05.09. 10:10 - Předseda
- Jednostopé okénko 05.09. 08:35 - jarka
- Škoda Roomster- vybíjení baterie pojistka 22 05.08. 20:52 - Pokac1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 05.08. 20:46 - řidičBOB