Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Mercedes-AMG C 43 4Matic Kombi: je to vůbec ještě AMG?
15.3.2017 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Můžete se jistě ptát, zda rychlé kombi s pohonem všech kol není typické spíš pro Audi, přiostřené Céčko se ale ani v neprobádaných teritoriích neztrácí.
Přehled kapitol
Je dobrý. Ale mohl být ještě lepší
Pokud měl být Mercedes třídy C ve verzi 43 jakousi zlatou střední cestou, respektive ekonomickou a tedy i více rozumovou volbou pro všechny ty, kteří toužili po sportovním provedení vozu s třícípou hvězdou, akorát jim chyběl rozpočet na nejvýkonnější model a obyčejný typ obložený exteriérovým paketem AMG jim ke štěstí nestačil, můžou si tvůrci spokojeně plácat po zádech. Mise dopadla úspěšně. To samé platí v případě, že si někdo na 63 netroufl z nějakého jiného důvodu, ale přesto mu bylo standardní Céčko málo. Mám ale pocit, že tohle auto je - anebo ještě lépe mohlo by být - něčím víc.
Předně bych rád zdůraznil, jak dobře má (s menší výjimkou, pokud jde o řízení) AMG C 43 sladěné jednotlivé části. Převodovka si notuje s motorem, pohonné ústrojí pak s podvozkem včetně odolných odvětrávaných brzd a jako celek to na silnici působí velmi přesvědčivě a odhodlaně. Docela by mě ale zajímalo, proč Mercedes tento automobil zaškatulkoval jako stuttgartské Audi.
Ten automat by možná ještě byl pochopitelný, AMG si s manuály netyká tak nějak programově, proč ale nemůže existovat varianta čistě s pohonem zadních kol, je docela zvláštní. V Mercedesu by nějakou výmluvu zabalenou do seriózních frází jistě našli, nicméně představa tohoto modelu bez 4Maticu a tudíž hmotností sníženou o nějakých padesát nebo sedmdesát kilogramů, se samosvorným diferenciálem a třeba i tou ručně řazenou převodovkou, vyvolává nutkavé otázky, jak dobré by takové auto mohlo být.
Otázkou samozřejmě také je, jestli by to pak nebylo spíše stuttgartské BMW, ale záleží na tom? V Mercedesu se s čistotou charakteru AMG C 43 4Matic tak jako tak zjevně netrápili. Odpověď je asi částečně ukrytá v poptávce, přesněji v tom, co a v jakých počtech Mnichov a Ingolstadt prodávají pod označením xDrive a quattro, protože Audi přesvědčilo svět, že se bez pohonu všech kol neobejdeme.
Takže abych to shrnul. Pokud byla pro tento konkrétní Mercedes vzorem Audi S4 Avant 3,0 TFSI quattro tiptronic a BMW 340i xDrive M Performance, pak se rozhodně nemá za co stydět. Je to ale vůbec ještě AMG? I zde musí být odpověď kladná, byť je přesně tak zředěné, jak naznačuje jeho jméno - se standardním Céčkem si jej z mnoha zmíněných důvodů nespletete, s vrcholným C 63 ale též ne. Koncern Daimler zkrátka stvořil zajímavé auto, které nabízí něco, co dosud třícípá hvězda nenabízela a písmena AMG se za to nemusí stydět. Přesto automobilka mohla přemýšlet trochu rozšafněji. Mohla totiž stvořit jedno z nejlepších řidičských auto ve třídě, i když je pravdou, že by pak mohlo být pro spoustu lidí zajímavější než samotné 63 AMG. A to jsou pro Mercedes poněkud nebezpečné myšlenky...
Cena
Základní cena vozu (C 160 Kombi): 855 470 Kč
Základní cena testované verze (AMG C 43 4Matic Kombi): 1 591 150 Kč
Cena testovaného vozu (AMG C 43 4Matic Kombi): 1 918 000 Kč
Technická data
Motor
Zážehový, dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec uložený vpředu podélně
Objem: 2 996 ccm
Největší výkon: 270 kW (367 k) při 5 500 - 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 520 Nm při 2 000 - 4 200 ot./min
Palivo: Natural 95/98
Přenos výkonu: devítistupňová automatická převodovka, pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 250 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 4,8 s
Katalogová spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 10,8 l
Mimo město: 6,5 l
Kombinovaná: 8,1 l
Objem palivové nádrže: 66 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 702 mm
Šířka: 1 810 mm
Výška: 1 457 mm
Rozvor náprav: 2 840 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 735 kg
Užitečná hmotnost: 585 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 490 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 510 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 52 minutami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 2 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 3 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 5 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva