Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Mercedes CLS 350 CDI 4Matic: kočár 4x4
1.5.2012 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
Také nová generace Mercedesu CLS se snaží být stylovou variací na sedan třídy E. Svému okouzlujícímu designu ale obětuje mnohé.
Přehled kapitol
Pokud milujete jeho vzhled, není co řešit
Mám pocit, že když ne každou, tak minimálně většinu kapitol jsem zakončil narážkou na to, že to či ono bylo nutné obětovat stylu modelu CLS. To nebylo trapné opakovaní stárnoucího redaktorského seladona, ale odraz skutečného, donekonečna se vracejícího dojmu - že Mercedes vzal vynikající, podle mě nejlepší auto vyšší střední třídy a do jiného jej „vystajloval” s řadou funkčních obětí.
Nebudu zastírat, že jako racionálnímu člověku se mi to příliš nelíbí a sám bych si CLS těžko kdy pořídil, kdežto po třídě E bych jako po rodinném nebo cestovním autě sáhl docela rád. Mám jistou slabost i pro skutečné (tedy dvoudvéřové) kupé třídy E (jakkoli to třída E vlastně není, ale to je možná i jeden z důvodů mé náklonnosti), u CLS se mi ale zdá těch obětí stylu příliš.
Proč jezdit tak velkým a těžkým autem, když jej více než dva dospělí pořádně nevyužijí? Nebo proč trpět 19" koly, když jen omezují jinak výborné fungování Éčkového podvozku na špatném povrchu? Na tyto a další podobné otázky existuje jediná odpověď - protože CLS vypadá jak auto z butiku na Champs Élysées. Je to takový třpytivý kočár, v tomto případě s pohonem 4x4, který vás odveze kam potřebujete a všichni kolem budou koukat, v jakém krásném dostavníku to zrovna jedete. Že vozka chybí a chybět musí, když zadní místa ani nenabízejí dostatek prostoru a komfortu? Jak se to vezme, za volantem sice sedíte sami, řídíte ale tak maximálně napůl.
Pokud se vám design a styl CLS líbí tak moc, že ho prostě musíte mít, není co řešit, kupte si ho. Pro tenhle důvod to má smysl, bude vás těšit každý den. Jestliže ale dáváte na misky i vah i více racionálních faktorů, zvažte, jestli zrovna toto auto musíte mít a není lepší zvolit klasickou třídu E. I přes mé jisté výtky k CLS pořád platí, že to je výborné auto. Jenže Éčko je podle mě lepší a dává mi o dost větší smysl...
Proč ho chtít?
Protože skvěle vypadá a jako na jediné z podobně koncipovaných aut vám na toto nemůže nikdo říci, že jde o pouhý plagiát.
Proč ho nechtít?
Styl CLS devastuje vnitřní prostor a v testovaném provedení i přirozený komfort své koncepce. Výměnou za to přitom nabízí jen onen styl.
Cena
Základní cena vozu (CLS 250 CDI): 1 386 000 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (CLS 350 CDI 4Matic): 1 536 000 Kč
Technické údaje
Motor
Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný vidlicový šestiválec uložený vpředu podél za přední nápravou
Objem: 2 987 ccm
Největší výkon: 195 kW (265 k) při 3 800 ot./min
Největší točivý moment: 620 Nm při 1 600 - 2 400 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: sedmistupňová automatická převodovka, pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 250 km/h (el. omezena)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,4 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,8 l
Mimo město: 5,8 l
Kombinovaná: 6,9 l
Objem palivové nádrže: 80 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 940 mm
Šířka: 1 881 mm
Výška: 1 416 mm
Rozvor náprav: 2 909 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 875 kg
Užitečná hmotnost: 485 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 520 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB