Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Nissan Pulsar 1,5 dCi: Qashqai, co vyzul kanady
28.2.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Japonský comeback do nižší střední třídy se nese ve znamení prostorné kabiny. Ač Není jediným plus, Pulsar o první pozice segmentu neusiluje.
Přehled kapitol
Prostor, komfort a poměr cena/výkon jsou hlavní devízy
Co bych k Pulsaru říci závěrem? No předně asi to, že navzdory vší „novosti“ ve mně testovací vůz nezanechal nikterak výrazné emoce. Podle nich se ale kupuje stále méně nových vozů a přednost tak obvykle dostávají jiné, řekněme hmatatelnější parametry. A při jejich zkoumání jde i v tak konkurenčním segmentu o poměrně dobrou nabídku. Pokud se budeme bavit o vzhledu, nemůže nejmladší Nissan nikoho v zásadě pobuřovat, ani už od prvního pohledu odrazovat od koupě.
Upřímně sice nefandím koncepci blízké MPV, ale zrovna tenhle vůz má ve finále rozhodně blíže k hatchbacku a rozměry velkoprostorového vozu dává svým zákazníkům spíše bonusem. Ti pak mohou těžit z velice prostorného a na pohodlí orientovaného vnitřního prostoru, který je doprovázen sice jednoduchou, ale naprosto účelně a docela kvalitně provedenou palubní deskou. Že z něho řidiči žádající více než přepravu z bodu A do bodu B nebudou „na větvi“, o tom není potřeba vést další diskuze. Důležitější však pro Japonce je, že transport z místa na místo není ani na českých tankodromech vůbec špatným zážitkem.
Celý dojem lehce shazuje použitý turbodiesel, který není zrovna z nejmladších pohonných jednotek. V jeho prospěch však jednoznačně hovoří ještě velice solidní dynamika a vysoká provozní efektivita, kterou oceníte zejména při svižnějších jízdách na dlouhé vzdálenosti. Lehce pošramocenou reputaci si vyslouží jen za méně kultivovaný chod, horší odhlučnění a turbodíru, která spolu s dlouhým zpřevodováním šestikvaltu nepřináší vždy jen úsměv na tváři. A co se týče ceny, při jejím posuzování bude hodně záležet na tom, co od svého nového hatchbacku přesně očekáváte. Jestliže naprosté maximum muziky, pak právě tu dostanete za ještě relativně příznivou cenu.
Suma sumárum mi Pulsar připomíná větší Qashqai bez vysoké terénní obuvi, který se ukázal býti skvělým tahem díky maximu schopností zabalené v lákavé skořápce za ještě docela dobré peníze. Otázkou tedy jen zůstává, kolik zájemců se nakonec přihlásí o hatchback, který ničím zásadně neodrazuje, ale ani ničím bůh ví jak nevystupuje z davu. Ale třeba mu nakonec bude k úspěchu skutečně stačit jen onen štědrý vnitřní prostor s velmi rozumným zavazadelníkem a povaha naprostého pohodářem, kupovat ho budou lidi spíše rozumem a dle mého soudu se budou rekrutovat ze zákaznické obce i30, Cee'd či Auris. Sám Nissan však o nic víc ani očividně neusiluje, němečtí rivalové ho nechávají naprosto klidní. O to zajímavější bude sledovat jeho nejostřejší verzi Nismo, která musí pro svůj úspěch použít naprosto odlišné ingredience...
Cena
Základní cena testovaného vozu (Nissan Pulsar DIG-T 115/85 kW Visia): 329 900 Kč
Základní cena testovaného provedení (Pulsar dCi 110/81 kW Visia): 395 000 Kč
Cena testovaného vozu (Pulsar dCi 110 Tekna + metalický lak): 539 000 Kč
Technické údaje
Motor
Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 461 ccm
Největší výkon: 81 kW (110 k) při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 260 Nm při 1 750 - 2 500 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 190 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,5 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 4,1 l
Mimo město: 3,3 l
Kombinovaná: 3,6 l
Objem palivové nádrže: 46 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 387 mm
Šířka: 1 768 mm
Výška: 1 520 mm
Rozvor náprav: 2 700 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 345/1 270 kg
Užitečná hmotnost: 478 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 385 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 395 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Donedávna nejdražší nové auto světa nafotili u Lidlu, takhle se asi šetří na drahé supersporty
včera - Vládce Bahrajnu se zařadil do vybrané skupiny státníků, kterým Vladimir Putin daroval auto
24.5.2024 - Fiat preventivně odstranil italskou trikolóru z dalšího modelu. Nechce, aby mu policie zabavila ještě víc aut
23.5.2024
Nejčtenější články
- Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
26.4.2024 - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
26.4.2024 - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
26.4.2024 - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
26.4.2024 - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
26.4.2024
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 05.25. 19:48 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 05.25. 14:35 - honziss
- Za kolik jezdíte s benzínem? 05.25. 13:34 - honziss
- Jednostopé okénko 05.24. 19:14 - jerry
- Škoda Auto obecně 05.24. 18:54 - jerry
- Suzuki obecně 05.24. 12:05 - denis
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.24. 08:05 - řidičBOB
- Politický koutek 05.23. 21:50 - jerry