Test Nissan Pulsar 1,5 dCi: Qashqai, co vyzul kanady

Japonský comeback do nižší střední třídy se nese ve znamení prostorné kabiny. Ač Není jediným plus, Pulsar o první pozice segmentu neusiluje.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Nissan Pulsar 1,5 dCi: Qashqai, co vyzul kanady

28.2.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Test Nissan Pulsar 1,5 dCi: Qashqai, co vyzul kanady

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Japonský comeback do nižší střední třídy se nese ve znamení prostorné kabiny. Ač Není jediným plus, Pulsar o první pozice segmentu neusiluje.

Prostor, komfort a poměr cena/výkon jsou hlavní devízy

Co bych k Pulsaru říci závěrem? No předně asi to, že navzdory vší „novosti“ ve mně testovací vůz nezanechal nikterak výrazné emoce. Podle nich se ale kupuje stále méně nových vozů a přednost tak obvykle dostávají jiné, řekněme hmatatelnější parametry. A při jejich zkoumání jde i v tak konkurenčním segmentu o poměrně dobrou nabídku. Pokud se budeme bavit o vzhledu, nemůže nejmladší Nissan nikoho v zásadě pobuřovat, ani už od prvního pohledu odrazovat od koupě.

Upřímně sice nefandím koncepci blízké MPV, ale zrovna tenhle vůz má ve finále rozhodně blíže k hatchbacku a rozměry velkoprostorového vozu dává svým zákazníkům spíše bonusem. Ti pak mohou těžit z velice prostorného a na pohodlí orientovaného vnitřního prostoru, který je doprovázen sice jednoduchou, ale naprosto účelně a docela kvalitně provedenou palubní deskou. Že z něho řidiči žádající více než přepravu z bodu A do bodu B nebudou „na větvi“, o tom není potřeba vést další diskuze. Důležitější však pro Japonce je, že transport z místa na místo není ani na českých tankodromech vůbec špatným zážitkem.

Celý dojem lehce shazuje použitý turbodiesel, který není zrovna z nejmladších pohonných jednotek. V jeho prospěch však jednoznačně hovoří ještě velice solidní dynamika a vysoká provozní efektivita, kterou oceníte zejména při svižnějších jízdách na dlouhé vzdálenosti. Lehce pošramocenou reputaci si vyslouží jen za méně kultivovaný chod, horší odhlučnění a turbodíru, která spolu s dlouhým zpřevodováním šestikvaltu nepřináší vždy jen úsměv na tváři. A co se týče ceny, při jejím posuzování bude hodně záležet na tom, co od svého nového hatchbacku přesně očekáváte. Jestliže naprosté maximum muziky, pak právě tu dostanete za ještě relativně příznivou cenu.

Suma sumárum mi Pulsar připomíná větší Qashqai bez vysoké terénní obuvi, který se ukázal býti skvělým tahem díky maximu schopností zabalené v lákavé skořápce za ještě docela dobré peníze. Otázkou tedy jen zůstává, kolik zájemců se nakonec přihlásí o hatchback, který ničím zásadně neodrazuje, ale ani ničím bůh ví jak nevystupuje z davu. Ale třeba mu nakonec bude k úspěchu skutečně stačit jen onen štědrý vnitřní prostor s velmi rozumným zavazadelníkem a povaha naprostého pohodářem, kupovat ho budou lidi spíše rozumem a dle mého soudu se budou rekrutovat ze zákaznické obce i30, Cee'd či Auris. Sám Nissan však o nic víc ani očividně neusiluje, němečtí rivalové ho nechávají naprosto klidní. O to zajímavější bude sledovat jeho nejostřejší verzi Nismo, která musí pro svůj úspěch použít naprosto odlišné ingredience...

Test Nissan Pulsar 1,5 dCi: Qashqai, co vyzul kanady - 47 - Test Nissan Pulsar 15 dCi 2015 01Test Nissan Pulsar 1,5 dCi: Qashqai, co vyzul kanady - 48 - Test Nissan Pulsar 15 dCi 2015 49Test Nissan Pulsar 1,5 dCi: Qashqai, co vyzul kanady - 49 - Test Nissan Pulsar 15 dCi 2015 74

Cena

Základní cena testovaného vozu (Nissan Pulsar DIG-T 115/85 kW Visia): 329 900 Kč
Základní cena testovaného provedení (Pulsar dCi 110/81 kW Visia): 395 000 Kč
Cena testovaného vozu (Pulsar dCi 110 Tekna + metalický lak): 539 000 Kč

Technické údaje

Motor

Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 461 ccm
Největší výkon: 81 kW (110 k) při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 260 Nm při 1 750 - 2 500 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 190 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,5 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 4,1 l
Mimo město: 3,3 l
Kombinovaná: 3,6 l
Objem palivové nádrže: 46 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 387 mm
Šířka: 1 768 mm
Výška: 1 520 mm
Rozvor náprav: 2 700 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 345/1 270 kg
Užitečná hmotnost: 478 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 385 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 395 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.