Test Peugeot 508 2015 1,6 THP: kouzelně průměrný, výjimečně úsporný

Nové světlomety mnoho z náskoku konkurentů nestáhly, i tak jsou tu důvody, proč vlajkový Peugeot chtít.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Peugeot 508 2015 1,6 THP: kouzelně průměrný, výjimečně úsporný

16.2.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Test Peugeot 508 2015 1,6 THP: kouzelně průměrný, výjimečně úsporný

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nové světlomety mnoho z náskoku konkurentů nestáhly, i tak jsou tu důvody, proč vlajkový Peugeot chtít.

Pohodlný ano, králem zvířat asi jen doma

Takže nakonec tu ve výsledku máme celkem zajímavé auto, které však zároveň nijak zvlášť nevybočuje z průměru kategorie. Z mého pohledu především kvůli tomu, že k zisku koruny krále střední třídy by potřebovalo minimálně vylepšit ještě o něco více než málo detailů a dost možná ještě podstatně přidat na výběru moderních prvků výbavy a soudobější technice. Z hlediska designu se zřejmě nadále bude jednat o jednu z nejméně otřelých alternativ, ale rozhodně se ani tentokrát v souvislosti s 508 nedá ani při nejlepší vůli hovořit o krasavci, který by se líbil většině přihlížejících. O to více však potěší konfrontace s jejím relativně luxusním a poctivě vyrobeným interiérem.

Bohužel, k tomu, aby byl schopen francouzský lví král ohrozit vedoucí modely segmentu, by bylo ještě třeba pořádně zapracovat na detailech, které ne zrovna špatný celek srážejí k průměru. Po stránce prostorové by přitom zásadní chyby nehledal, problémem je spíše nedostatek propracovanějších systémů v čele s propracovanějším komunikačním rozhraním. Jakmile se zaměříme na jízdní vlastnosti, dostane Peugeot ode mě opět maximálně známku průměrný, a to zejména kvůli vyhraněnému zaměření na komfort. Neříkám, že tohle bude hrát v jeho neprospěch, ale univerzál z hlediska jízdních vlastností to zkrátka a dobře není, což při první proivěrce odhalí i méně znalý řidič.

Pokud však vezmeme v potaz, že je tohle francouzské auto především pohodlné, pak nelze vyřknout jakákoliv křivá slova. Komfort, prostor a klid, který totiž posádka na jeho palubě bude zažívat, ty aby člověk mezi jeho konkurenty pohledal. Nedostatek talentu pro rychlejší jízdu může být na škodu spíše s ohledem na docela dobrou pohonnou jednotku pod kapotou, která na jednu stranu disponuje solidní dynamikou a na tu druhou navzdory emisní normě Euro 6 i velmi dobrou ovladatelností, co víc - taktéž velice dobrou provozní efektivitou.

Jakmile se podíváme na výbavu, není na tom 508 vůbec špatně, ovšem znovu jen do chvíle, kdy ránu možnostem její individualizace udělí její soupeři. Ccena se sice na první pohled po slevě nemusí zdát vysoká, ale vzhledem k již starší technice, kterou facelift nedokázal bohužel pozdvihnout na rapidně vyšší úroveň, bude 508 nadále volbou spíše specifické skupiny zákazníků. Na čínském trhu jistě bude slavit úspěchy, ovšem na českém trhu nadále bude ukrajovat spíše ze zbývající části dortu. Ostatně, podíváme-li se na další potenciální rivaly, většinu z nás napadne mnohem zajímavější alternativa manažerského sedanu. To ale ani v nejmenším neznamená, že by 508 byla špatná. Jen je na můj vkus pětsetosmička zkrátka až příliš průměrná...

Test Peugeot 508 2015 1,6 THP: kouzelně průměrný, výjimečně úsporný - 41 - Test Peugeot 508 16 THP 165 2015 05Test Peugeot 508 2015 1,6 THP: kouzelně průměrný, výjimečně úsporný - 42 - Test Peugeot 508 16 THP 165 2015 45Test Peugeot 508 2015 1,6 THP: kouzelně průměrný, výjimečně úsporný - 43 - Test Peugeot 508 16 THP 165 2015 76

Cena

Základní cena testovaného vozu (508 1,6 VTi ETG6/88 kW Access): 529 000 Kč
Základní cena testovaného provedení (1,6 THP/121 kW 6MT Allure): 664 000 Kč
Cena testovaného vozu (1,6 THP 6MT Allure + příplatková výbava): 761 500 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 598 ccm
Největší výkon: 121 kW (165 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 240 Nm při 1 400 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 210 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,6 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,7 l
Mimo město: 4,7 l
Kombinovaná: 5,8 l
Objem palivové nádrže: 72 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 830 mm
Šířka: 1 853 mm
Výška: 1 456 mm
Rozvor náprav: 2 817 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 580/1 505 kg
Užitečná hmotnost: 490 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 473 l (plnohodnotná rezerva)
Maximální objem zavazadlového prostoru: 916 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.