Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Peugeot 508 2015 1,6 THP: kouzelně průměrný, výjimečně úsporný
16.2.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Nové světlomety mnoho z náskoku konkurentů nestáhly, i tak jsou tu důvody, proč vlajkový Peugeot chtít.
Přehled kapitol
Pohodlný ano, králem zvířat asi jen doma
Takže nakonec tu ve výsledku máme celkem zajímavé auto, které však zároveň nijak zvlášť nevybočuje z průměru kategorie. Z mého pohledu především kvůli tomu, že k zisku koruny krále střední třídy by potřebovalo minimálně vylepšit ještě o něco více než málo detailů a dost možná ještě podstatně přidat na výběru moderních prvků výbavy a soudobější technice. Z hlediska designu se zřejmě nadále bude jednat o jednu z nejméně otřelých alternativ, ale rozhodně se ani tentokrát v souvislosti s 508 nedá ani při nejlepší vůli hovořit o krasavci, který by se líbil většině přihlížejících. O to více však potěší konfrontace s jejím relativně luxusním a poctivě vyrobeným interiérem.
Bohužel, k tomu, aby byl schopen francouzský lví král ohrozit vedoucí modely segmentu, by bylo ještě třeba pořádně zapracovat na detailech, které ne zrovna špatný celek srážejí k průměru. Po stránce prostorové by přitom zásadní chyby nehledal, problémem je spíše nedostatek propracovanějších systémů v čele s propracovanějším komunikačním rozhraním. Jakmile se zaměříme na jízdní vlastnosti, dostane Peugeot ode mě opět maximálně známku průměrný, a to zejména kvůli vyhraněnému zaměření na komfort. Neříkám, že tohle bude hrát v jeho neprospěch, ale univerzál z hlediska jízdních vlastností to zkrátka a dobře není, což při první proivěrce odhalí i méně znalý řidič.
Pokud však vezmeme v potaz, že je tohle francouzské auto především pohodlné, pak nelze vyřknout jakákoliv křivá slova. Komfort, prostor a klid, který totiž posádka na jeho palubě bude zažívat, ty aby člověk mezi jeho konkurenty pohledal. Nedostatek talentu pro rychlejší jízdu může být na škodu spíše s ohledem na docela dobrou pohonnou jednotku pod kapotou, která na jednu stranu disponuje solidní dynamikou a na tu druhou navzdory emisní normě Euro 6 i velmi dobrou ovladatelností, co víc - taktéž velice dobrou provozní efektivitou.
Jakmile se podíváme na výbavu, není na tom 508 vůbec špatně, ovšem znovu jen do chvíle, kdy ránu možnostem její individualizace udělí její soupeři. Ccena se sice na první pohled po slevě nemusí zdát vysoká, ale vzhledem k již starší technice, kterou facelift nedokázal bohužel pozdvihnout na rapidně vyšší úroveň, bude 508 nadále volbou spíše specifické skupiny zákazníků. Na čínském trhu jistě bude slavit úspěchy, ovšem na českém trhu nadále bude ukrajovat spíše ze zbývající části dortu. Ostatně, podíváme-li se na další potenciální rivaly, většinu z nás napadne mnohem zajímavější alternativa manažerského sedanu. To ale ani v nejmenším neznamená, že by 508 byla špatná. Jen je na můj vkus pětsetosmička zkrátka až příliš průměrná...
Cena
Základní cena testovaného vozu (508 1,6 VTi ETG6/88 kW Access): 529 000 Kč
Základní cena testovaného provedení (1,6 THP/121 kW 6MT Allure): 664 000 Kč
Cena testovaného vozu (1,6 THP 6MT Allure + příplatková výbava): 761 500 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 598 ccm
Největší výkon: 121 kW (165 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 240 Nm při 1 400 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 210 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,6 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,7 l
Mimo město: 4,7 l
Kombinovaná: 5,8 l
Objem palivové nádrže: 72 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 830 mm
Šířka: 1 853 mm
Výška: 1 456 mm
Rozvor náprav: 2 817 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 580/1 505 kg
Užitečná hmotnost: 490 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 473 l (plnohodnotná rezerva)
Maximální objem zavazadlového prostoru: 916 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
včera - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
28.4.2024 - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
27.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test MotoGP v Jerezu - sice Ducati, ale Aprilia a KTM hodně blízko včera 18:47
- Test MotoGP v Jerezu - průběžně včera 14:30
- MOTO TEST CAMP Soběslav: 18.–19. května 2024 včera 13:30
- Red Bull Rookies Cup v Jerezu včera 10:00
- Souboj dvou titánů vyhrál úřadující šampion 28.4.2024
Nejnovější články
- Klíčové Cupry vypadají po faceliftu úplně jinak než Seaty, vsadily ale na hodně kontroverzní příď
před hodinou - Ani facelift Mitsubishi ASX nevyřešil největší designový přehmat, jaký jsme v posledních letech viděli na nových autech
před 3 hodinami - Někteří nepochopitelně velebí dobití 70 % baterky elektromobilu za 10 minut, neznamená to vůbec nic
před 4 hodinami - Majitel krachujícího Fiskeru prodává svůj dům. Má větší cenu než celá firma, s nezměrným luxusem je konec
před 5 hodinami - Němci vyzkoušeli poslední Audi A6 jako ojetinu za třetinu původní ceny, pověst extra držáku nepřehání
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva