Test Renault Clio RS Cup 2014: pokus o zázrak

Clio RS prošlo změnami, které mu značně pošramotily reputaci. Verze Cup se v našem testu pokusila o zázrak - tento stav změnit.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Renault Clio RS Cup 2014: pokus o zázrak

24.10.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Test Renault Clio RS Cup 2014: pokus o zázrak

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Clio RS prošlo změnami, které mu značně pošramotily reputaci. Verze Cup se v našem testu pokusila o zázrak - tento stav změnit.

Chtělo vše, získalo málo

V průběhu recenze jste mohli pozorovat proměnu mého zklamání v leda tlumené nadšení, které nevygradovalo natolik, abych mohl udělit velmi dobrou výslednou známku. Není to tak, že bych poslední Clio RS považoval za špatné auto nezasluhujícím jakoukoliv pozornost publika, jen si mně už svým přístupem zkrátka nedokáže získat. Jeho problémem v mých očích přitom není jen historie, nejde tu o to, co dnešnímu RS předcházelo. Hlavní potíží není sága působivých a nezapomenutelných aut stejného jména, nepříjemné je především to, že pro auto tak nejednoznačného naladění nevidím zákazníka, který by s ním mohl být dokonale spokojen.

Ve snaze udělat pohodlnější vůz museli ubrat něco z nadšení a sportovnosti, přičemž zbývající vlastnosti z druhé kategorie ještě pokrátili zástavbou dvouspojky, která má k dokonalosti daleko. Máme tu ve výsledku vůz, který býval spásou nadšených řidičů a už jí není. A máme tu také auto, které by skrze absolvované změny chtělo více bodovat u poněkud méně vyhraněných jedinců, jenže to pro své neduhy a v některých ohledech stále přílišnou divokost to také perfektně nesvede. Nemyslím si přitom, že by si Clio utrhlo nějakou zásadní ostudu. Jen už prostě není autem pro řidiče, není tím ryzím „sporťákem“, už není tak čisté, šarmantní ani řízné. A bezvadně není ani čímkoli jiným, určitě ne ve verzi Cup

V té se snaží přiblížit zpět k minulé generaci, ale bohužel - o to více ztrácí právě v oblasti každodenní využitelnosti, která padla částečně na oltář snaze o sportovnost. Je to takový začarovaný kruh, z něhož nakonec v podstatě vzešla jen další verze Clia, rychlého Clia bez výraznější přidané hodnoty. Jsem si jistý, že se Renault tímto způsobem jistě chtěl trefit do vkusu nových zákazníků, dělal přitom ale kompromisy i tam, kde to uvidí také lidé věci naprosto neznalí. Chtěl všechno, ale o mnoho přišel a jen málo získal.

Nový Renault Clio RS si tak ani ve verzi Cup svou pošramocenou reputaci nevylepšil. Možná by se jevil lépe v jiných kulisách, jenže právě konkurence s výrazně lepším zacílením na konkrétního zákazníka mu na atraktivitě ještě ubírá. Tohle zkrátka na vylepšení jména nadšenců z Dieppe nestačí, tolik na tom mohla změnit jen „obyčejná” manuální převodovka...

Test Renault Clio RS Cup 2014: pokus o zázrak - 56 - Test Renault Clio RS Cup 2014 44Test Renault Clio RS Cup 2014: pokus o zázrak - 57 - Test Renault Clio RS Cup 2014 48Test Renault Clio RS Cup 2014: pokus o zázrak - 58 - Test Renault Clio RS Cup 2014 92

Cena

Základní cena testovaného vozu (Clio 1,2 16V/54 kW Life): 229 900 Kč
Základní cena testovaného provedení (Clio R.S. 1,6 Turbo EDC): 564 900 Kč
Cena testovaného vozu (Clio R.S. 1,6 Turbo EDC + příplatková výbava): 694 900 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 618 ccm
Největší výkon: 147 kW (200 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 240 Nm při 1 750 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová automatická dvouspojková převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 230 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,7 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,1 l
Mimo město: 5,1 l
Kombinovaná: 6,3 l
Objem palivové nádrže: 45 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 090 mm
Šířka: 1 732 mm
Výška: 1 432 mm
Rozvor náprav: 2 589 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 204/1 129 kg
Užitečná hmotnost: 507 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 300 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 146 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše