Test Ssangyong Korando e-XDi200: SUV za babku

Korejská automobilka se po dvou letech vrátila do Evropy a na svůj comeback si připravila noé Korando. Dokáže zaujmout náročné Evropany?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Ssangyong Korando e-XDi200: SUV za babku

28.3.2011 | Martin Šimek | Přidat příspěvek

Test Ssangyong Korando e-XDi200: SUV za babku

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Korejská automobilka se po dvou letech vrátila do Evropy a na svůj comeback si připravila noé Korando. Dokáže zaujmout náročné Evropany?

Určeno pro lid

Ceník modelu Korando je pro případné zájemce velmi příznivý. Nejdostupnější verze Active s pohonem přední nápravy a manuální převodovkou začíná na sumě 579 900 Kč. Můžete namítnout, že takový Hyundai ix35 stojí v základní méně než půl milionu, jenže má benzinový a o poznání slabší motor. Navíc výčet i té nejzákladnější výbavy je dost dlouhý. Jen namátkou vyberu litá kola, kompletní sadu elektronických pomocníků (ABS, ESP, BAS - brzdný asistent, ARP - ochrana proti převrácení, HSA - asistent rozjezdu do kopce, EBD - elektronicky řízené dělení brzdné síly), čelní, boční a okenní airbagy, manuální klimatizaci, tempomat a metalický lak.

Seznam příplatkových prvků neexistuje. Peníze navíc můžete vydat za systém pohonu všech kol (+ 50 000 Kč) a pokud přidáte ještě dalších 30 000 Kč, dostanete se na prostřední úroveň výbavy Comfort, která přidá automatickou klimatizaci, o palec větší kola, vyhřívání sedadel nebo Bluetooth handsfree. Konečná cena takto vybaveného testovacího kousku se zastavila na cifře 659 900 Kč.

Blíže standardu

Ssangyong Korando čtvrté generace udělal v porovnání se s svým předchůdcem přímo gigantický krok kupředu. Je moderní, vzhledově povedený, výbavy jsou bohaté, interiér prostorný, zkrátka má veškeré atributy, které jsou k úspěchu na evropských trzích potřeba. Bezesporu není bezchybný a v některých ohledech za konkurencí zaostává, ale to vše dohání velmi lákavou cenou. Jsem přesvědčen o tom, že se evropský propadák automobilky Ssangyong opakovat nebude a nové Korando si své zákazníky určitě najde.

Test Ssangyong Korando e-XDi200: SUV za babku - 20 - korando korando03Test Ssangyong Korando e-XDi200: SUV za babku - 21 - korando korando22Test Ssangyong Korando e-XDi200: SUV za babku - 22 - korando korando17

Základní cena: 579 900 Kč
Cena testovaného vozu: 659 900 Kč

Technické údaje

Motor

Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 998 ccm
Největší výkon: 129 kW (175 k) při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 360 Nm při 2 000 - 3 000 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: Šestistupňová manuální převodovka, pohon všech kol.

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 179 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,0 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,9 l
Mimo město: 5,5 l
Kombinovaná: 6,4l
Objem palivové nádrže: 57 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 410 mm
Šířka: 1 830
Výška: 1 675 mm
Rozvor náprav: 2 650 mm
Světlá výška: 180 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 672 - 1 727 kg
Užitečná hmotnost: 533 - 588 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 486 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.