Test Subaru Impreza WRX 265: skromnější STi

Kdo si myslí, že model STi je pro něj příliš ultimativní, má možnost pořídit si skromnější sportovní verzi Imprezy s označením WRX 265, která disponuje výkonem předposlení generace opěvovaného STi. Jak funguje v českých podmínkách?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Subaru Impreza WRX 265: skromnější STi

15.5.2010 | Roman Kalina | Přidat příspěvek

Test Subaru Impreza WRX 265: skromnější STi

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Kdo si myslí, že model STi je pro něj příliš ultimativní, má možnost pořídit si skromnější sportovní verzi Imprezy s označením WRX 265, která disponuje výkonem předposlení generace opěvovaného STi. Jak funguje v českých podmínkách?

Výkon 195 kW neboli 265 koní, krátce odstupňovaná pětistupňová převodovka a pohon všech kol - to je kombinace, která dělá z produkční Imprezy WRX doslova výbušnou směs. Když jsme si přebírali klíčky od nového Subaru Impreza WRX, měli jsme jako většina novinářů v hlavě stejnou otázku. Má při existenci špičkové Imprezy WRX STi, kterou jsme pro vás otestovali již dříve, dvouapůllitrový model WRX na trhu šanci? Po týdnu stráveném za volantem tohoto vozu, musíme uznat, že ano.

Impreza WRX 265 vypadá lakavě, i když se nehýbe. Svalnaté tělo pětidveřové karoserie se zadním difuzorem, patřičně silnou chromovanou koncovkou výfuku a výrazným střešním spojlerem a la STi stojí na efektních antracitových sedmnáctipalcových kolech z lehkých slitin obutých do nízkoprofilových pneumatik Dunlop. Přední maska kromě nápisu WRX dostala i novou sportovnější černou plastovou mřížku s antracitovým rámečkem zatímco výrazný otvor na kapotě pro přístup vzduchu k chladiči plnícího vzduchu do turbodmychadla se nezměnil.

Uvnitř najdete dvojici sportovních sedadel vpředu s červeným prošíváním a logem WRX, které vám za jízdy poskytnou skvělé boční vedení, stejnou červenou bavlnkou je prošitý kožený sportovní tříramenný volant nastavitelný ve dvou osách a sportovní hliníkové pedály, z nichž vám nohy nesklouznou ani v horké chvilce. Do standardní výbavy patří i xenonové přední světlomety, samočinná klimatizace, audiosystém s měničem na šest CD, tempovat, bezklíčové otevírání a startování tlačítkem. Stačí si tedy připlatit pouze necelých 12 tisíc korun za metalický lak a již nemáte nad čím přemýšlet, protože například navigační systém a bluetooth handsfree nebo systém SI-drive je určen výhradně pro model WRX STi.

To hlavní se ale u nového WRX 265 ukrývá pod přední kapotou. Výkon přeplňovaného čtyřválce o zdvihovém objemu 2,5 litru totiž narostl o celých 26 kW, největší točivý moment pak dosahuje hodnoty 343 N.m, což je o 23 N.m více než měl slabší již neprodávaný model. 1,5 tuny vážící automobil tak zvládne zrychlení z klidu na 100 km/h za rovných šest sekund. V tomto tempu pak umí pokračovat pouze ke dvoustovce, kde končí zpřevodování krátce odstupňované pětistupňové převodovky, takže na dálnici bude mnohým zřejmě chybět šestý rychlostní stupeň. Jenže kouzlo nového WRX je v jízdě v zatáčkách, kdy vás síla motoru ve spolupráci s vyladěným a patřičně tuhým podvozkem a pohonem všech kol doslova „vystřeluje“ ven.

Během týdenního testu spotřebovala „naše“ Impreza v průměru okolo 12 l/100 km, což byla v porovnání s pověstmi o „děsivé” spotřebě tohoto vozu přijatelná hodnota. Jenže toto číslo koresponduje s převážně velmi klidným jízdním stylem, který řidič s vozem praktikovat sice může, ale spíše nebude. Pokud se totiž budete snažit dostat z automobilu maximum, není problém vyprázdnit šedesátiitrovou nádrž i během méně než 200 km. Stačí k tomu horká hlava, která má ráda svištění turbodmychadla a ručičku otáčkoměru ve vztyčené poloze .

Nutno dodat, že krom spotřeby paliva bude Impreza takovému velmi dobrým společníkem, neboť model WRX 265 disponuje zesílenými stabilizátory, tužším odpružením a posílenými brzdami oproti běžné WRX. Díky tomu lze v tomto automobilu lépe využít jeho standardní schopnosti jakými jsou nízko položené těžiště či relativně přímé a přesné řízení, kterým posíláte Imprezu ze zatáčky do zatáčky. Lehkou nedotáčivost částečně eliminuje optimální rozložení hmotnosti, samosvorný zadní diferenciál pak zlepšuje trakci zadních kol při jízdě na limitu. Pro méně zkušené se řízení této Imprezy stejně jako modelu STi bude jevit jako poměrně těžké, ale zde platí možná více než jinde, že čím více jste schopni z Imprezy dostat, tím lépe vás bude poslouchat a přesně vykonávat vaší vůli.

Impreza WRX se ve verzi WRX 265 značně posunula od mimořádně rychlého hatchbacku k bezmála ostrému sportovnímu speciálu, který však má stále ještě přijatelný civilní projev vedle ultimativního STi a to by měla být jeho největší devíza. Jedinými vadami na kráse jsou neadekvátně vysoká spotřeba pŕi náročném jízdními stylu a použití pětistupňové převodovky, které částečně brzdí Imprezu v ještě větším rozletu.


Test Subaru Impreza WRX 265: skromnější STi - 1 - Subaru_Impreza_WRX_10Test Subaru Impreza WRX 265: skromnější STi - 2 - Subaru_Impreza_WRX_11Test Subaru Impreza WRX 265: skromnější STi - 3 - Subaru_Impreza_WRX_12Test Subaru Impreza WRX 265: skromnější STi - 4 - Subaru_Impreza_WRX_13Test Subaru Impreza WRX 265: skromnější STi - 5 - Subaru_Impreza_WRX_14Test Subaru Impreza WRX 265: skromnější STi - 6 - Subaru_Impreza_WRX_16Test Subaru Impreza WRX 265: skromnější STi - 7 - Subaru_Impreza_WRX_2Test Subaru Impreza WRX 265: skromnější STi - 8 - Subaru_Impreza_WRX_3Test Subaru Impreza WRX 265: skromnější STi - 9 - Subaru_Impreza_WRX_4Test Subaru Impreza WRX 265: skromnější STi - 10 - Subaru_Impreza_WRX_5Test Subaru Impreza WRX 265: skromnější STi - 11 - Subaru_Impreza_WRX_6Test Subaru Impreza WRX 265: skromnější STi - 12 - Subaru_Impreza_WRX_7Test Subaru Impreza WRX 265: skromnější STi - 13 - Subaru_Impreza_WRX_8Test Subaru Impreza WRX 265: skromnější STi - 14 - Subaru_Impreza_WRX_9Test Subaru Impreza WRX 265: skromnější STi - 15 - Subaru_Impreza_WRX_1

Technické údaje

Motor

Zážehový přeplňovaný, čtyřválec (boxer) 2,5 T
Objem: 2 457 ccm
Největší výkon: 195 kW (265 k) při 5 200 ot./min
Největší točivý moment: 343 Nm při 4 000 ot./min
Palivo: Benzín o.č. 98
Přenos výkonu: pětistupňová ručně řazená převodovka, pohon všech kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 209 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,0 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 14,4 l
Mimo město: 8,1 l
Kombinovaná: 10,4 l
Objem palivové nádrže: 60 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 415 mm
Šířka: 1 740 mm
Výška: 1 475 mm
Rozvor náprav: 2 620 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 485 kg
Celková hmotnost: 1995 kg Základní objem zavazadlového prostoru: 301-1216 l

Výbava a cena

Cena ve standardní výbavě (Subaru Impreza WRX 265) 880 000 Kč
Cena testovaného modelu: 890 800 Kč

Výbava testovaného modelu: Airbagy čelní, boční, hlavové, VDC, imobilizér, samočinná klimatizace, palubní počítač, ukazatel venkovní teploty, sportovní sedadla, kůží čalouněný multifunkční volant, volant výškově/podélně nastavitelný, tempomat, audiosystém (CD/MP3), 6 reproduktorů, kola z lehkých slitin 17’’, xenonové světlomety s ostřikovači, bezklíčový přístup, hliníkové sportovní pedály, zatmavená zadní skla, přední mlhová světla, metalický lak (10 800 Kč).'''

Roman Kalina

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.