Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Volkswagen Jetta 1,4 TSI: od Golfu dál, k úspěchu blíž
13.7.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Když byla Jetta jen méně kvalitním a dražším Golfem s kufrem, nebylo moc o co stát. Jenže karty se někdy obrací.
Přehled kapitol
Překvapivě levné VW
Přestože se Volkswagen od své dlouhodobé mety dělat auta solidně a nikoho moc neurážet ani tentokrát nijak zásadně neodklonil, z uvedeného je snad zřejmé, že Jetta není a ani nebude všeobjímající šlágr pro potěchu co nejširší motoristické obce. Tedy ne že by se radikálně vymezovala, nehledě na to, že jsou její součástky vybírány z jednoho regálu, ale trochu jiné VW to je.
Jestli dobré nebo špatné, bude do značné míry záležet také na tom, potřebujete-li jen objemný kufr nebo i nadrozměrný přístup do něj. Pokud je to jedno a kompakt od Volkswagenu chcete, Jetta se momentálně ukazuje jako zajímavá ekonomická alternativa.
I když je ve srovnání s Golfem téměř ve všech směrech větší a ztrácí na něj toliko konzistencí několika plastů a subjektivně asi i méně účinnější zvukovou izolací, Volkswagen se ve svých propočtech patrně šeredně sekl a prodává Jettu v prostřední výbavě ještě o dvanáct tisíc levněji než nejvíce oholený Golf 1,4 TSI (122 k) Trendline i po akční (čti výběhové) slevě.
Nebýt této podivné cenové disproporce, viděl bych to na plichtu, případně vítězství o prsa pro Jettu, kočárky přeci jen už vozit nemusím. Takto to ale i přes některé nedostatky vidím na debakl Golfu. A nejen toho. Týká se to i pro některé řidiče nedotknutelné Octavie. Nejlevnější verze 1,4 TSI v holo-verzi Active je rovněž o osmadvacet tisíc dražší. Pokud to není nějaký opožděný aprílový žert Volkswagenu, nebo naopak náznak počátku konce Jetty na českém trhu, berte jej jako zajímavý tip na letní hit. Co bude po prázdninách, po příchodu nových generací Golfu, Octavie a Rapidu, se pak uvidí.
Proč ho chtít?
Třeba z čistě racionálních důvodů. Je levnější a lépe vybavený než srovnatelný Golf i Octavia, a pokud nepotřebujete extra místo pro hlavy cestujících vzadu, má také největší kabinu, jelikož těží z významně prodloužené platformy. Je tichý, kultivovaný, umí být střídmý... Stačí?
Proč ho nechtít?
Nad kvalitou kabiny váhat nemusíte, nad přístupem do kufru můžete. Před definitivním soudem bych ale doporučil odzkoušet.
Cena
Základní cena vozu (Jetta 1,2 TSI Comfortline): 411 900 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (Jetta 1,4 TSI Comfort Edition): 411 900 Kč
Cena testovaného provedení (Jetta 1,4 TSI Comfort Edition):' 411 900 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 390 ccm
Největší výkon: 90 kW (122 k) při 5 000 ot./min
Největší točivý moment: 200 Nm při 1 500 - 4 000 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 202 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,8 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,2 l
Mimo město: 5,1 l
Kombinovaná: 5,2 l
Objem palivové nádrže: 55 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 739 mm
Šířka: 1 778 mm
Výška: 1 482 mm
Rozvor náprav: 2 651 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 270 kg
Užitečná hmotnost: 580 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 510 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: -
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
dnes - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
včera - Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
16.5.2024
Nejnovější články
- Honda i v této době oznamuje, že do elektromobility napěchuje 1,46 bilionu Kč, nevyřeší tím vůbec nic
před 7 hodinami - Nový čínský unikátní osmiválec našel své využití, je podobně fascinující jako motor sám
před 9 hodinami - Porsche 911 Turbo má přejít zpět na manuál a pohon zadních kol. Zdánlivá absurdita dává jistý smysl
před 10 hodinami - Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
dnes - Ani šéf Fordu už si nemyslí, že elektrický Mustang je vůbec Mustang, raději zapomněl, že ho firma vyrábí
dnes
Živá témata na fóru
- Politický koutek 05.18. 18:36 - abgx1
- S větrem ve vlasech.... 05.18. 16:16 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 05.18. 15:12 - mattonecz
- Odjezd z křižovatky po padnutí červené 05.18. 13:19 - PepaSFI
- Lampárna (stěžovatelna) 05.18. 13:02 - Stepan
- Naprosté auto tele, žádá profíky o důležitou radu 05.18. 00:14 - mattonecz
- Škoda Auto obecně 05.17. 19:09 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 05.17. 19:06 - řidičBOB