Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Volvo XC60 T6 Summum: jiná image
16.10.2009 | Jiří Kaloč | Přidat příspěvek
Rodina, bezpečí, solidnost, ekologie. To jsou slova, která vás asi napadnou ve spojení se značkou Volvo. Automobil na fotkách však zřejmě bude asociovat trochu jiné hodnoty.
Mezi charakteristiky XC60 T6 by se spíše hodily výrazy jako individualita, sport možná adrenalin. Nové SUV střední třídy od Volva poháněné přeplňovaným třílitrovým šestiválcem o výkonu 210 kW opravdu láká spíše singles než rodinné typy. Živit tento motor totiž vyžaduje jistou dávku sobectví ke svým bližním, neboť žádné konto není bezedné.
Zmínil jsem výkon této pohonné jednotky, a tak je vám asi jasné, že také jízdní výkony dalece přesahují potřeby účastníků rodinného výletu. Přeplňované zážehové motory od Volva se již tradičně kombinují výhradně se samočinnými převodovkami a výjimkou samozřejmě není ani model T6, který disponuje moderním šestistupňovým automatem Geartronic. I když jeho rychlost řazení není úplně srovnatelná s novými dvojspojkovými převodovkami, řadí očekávaně a bez cukání, což optimálně umocňuje špičkové parametry pohonné jednotky umístěné samozřejmě vpředu napříč. Přebytek výkonu máte prakticky v každém jízdním režimu, bohužel odpovídajícím způsobem také ubývá palivo v 70litrové nádrži. Průměrné spotřeby pod 13 litrů určitě nedosáhnete ve městě, pokud navíc popustíte uzdu šestiválci na dálnici, očekávejte hodnoty okolo 16-17 litry. Minimum je 10 litrů, ale to už jste vyloženě brzdou provozu. Nadprůměrným výkonům se dokáže přizpůsobit také podvozek a řízení. I když rozložení hmotnosti a z větší části poháněná přední kola naznačují, že ochota zatáčet nebude u XC60 příliš velká, lze zažít za volantem tohoto automobilu docela zábavu.
Testovaný model měl navíc nadstandardně podvozek Four-C s nastavitelnými tlumiči pro režimy Comfort, Sport a Advanced. Popravdě řešeno, po několika pokusech s režimy Sport a Advanced jsem si nakonec vybral Comfort, který rovněž umožňuje svižnou jízdy bez výraznějšího naklánění v zatáčkách, ale zároveň z vás ve městě nevytřese duši. V tomto ohledu jsou rozumným kompromisem také 18palcová kola, které XC60 sluší a s profilem 60 zajišťují i komfort na nerovném povrchu. Co se týče zmíněné nedotáčivosti, je to lepší než bylo mé očekávání, takže díky komunikativnímu řízení jste s tímto Volvem velmi rychle jedno tělo- jedna duše.
K pohodě za volantem přispívá také ztvárnění interiéru, který byl vyveden ve dvoubarevném kontrastním koženém čalounění a stejně tak výbava, která byla prakticky bez mezer včetně hi-tech vychytávek v podobě adaptivního tempomatu s brzdící funkcí, systému City Safety pro eliminaci čelního nárazu v malých rychlostech, BLIS pro hlídání mrtvého úhlu vnějších zpětných zrcátek či Drive Alert, který zase hlídá, aby automobil nevybočil ze svého pruhu. Možná to na první pohled vypadá, že tohle Volvo nevyžaduje při řízení soustředění a pozornost, ale opak je pravdou. Takto výkonný automobil patří bez diskuzí do rukou zkušeného řidiče, který musí uhlídat rychlost nejen kvůli policejním hlídkám ale hlavně s ohledem na bezpečnost jízdy.
I když XC60 T6 bude favoritem levého dálničního pruhu, překvapivě dobrou práci odvede i mimo silnici a na kluzkém povrchu. Vyspělý systém pohonu tvořený spojkou Haldex ve spojení s účinnou regulací prokluzu kol funguje výborně nejen na sněhu, solidní světlá výška pak umožní, aby automobil zdolal i větší nerovnosti. Své si Volvo nakonec odvede i jako tažná síla, neboť bez problémů zvládá až dvoutunový přívěs.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 8 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 10 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 11 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda