Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Volvo XC60 T6 Summum: jiná image
16.10.2009 | Jiří Kaloč | Přidat příspěvek
Rodina, bezpečí, solidnost, ekologie. To jsou slova, která vás asi napadnou ve spojení se značkou Volvo. Automobil na fotkách však zřejmě bude asociovat trochu jiné hodnoty.
Mezi charakteristiky XC60 T6 by se spíše hodily výrazy jako individualita, sport možná adrenalin. Nové SUV střední třídy od Volva poháněné přeplňovaným třílitrovým šestiválcem o výkonu 210 kW opravdu láká spíše singles než rodinné typy. Živit tento motor totiž vyžaduje jistou dávku sobectví ke svým bližním, neboť žádné konto není bezedné.
Zmínil jsem výkon této pohonné jednotky, a tak je vám asi jasné, že také jízdní výkony dalece přesahují potřeby účastníků rodinného výletu. Přeplňované zážehové motory od Volva se již tradičně kombinují výhradně se samočinnými převodovkami a výjimkou samozřejmě není ani model T6, který disponuje moderním šestistupňovým automatem Geartronic. I když jeho rychlost řazení není úplně srovnatelná s novými dvojspojkovými převodovkami, řadí očekávaně a bez cukání, což optimálně umocňuje špičkové parametry pohonné jednotky umístěné samozřejmě vpředu napříč. Přebytek výkonu máte prakticky v každém jízdním režimu, bohužel odpovídajícím způsobem také ubývá palivo v 70litrové nádrži. Průměrné spotřeby pod 13 litrů určitě nedosáhnete ve městě, pokud navíc popustíte uzdu šestiválci na dálnici, očekávejte hodnoty okolo 16-17 litry. Minimum je 10 litrů, ale to už jste vyloženě brzdou provozu. Nadprůměrným výkonům se dokáže přizpůsobit také podvozek a řízení. I když rozložení hmotnosti a z větší části poháněná přední kola naznačují, že ochota zatáčet nebude u XC60 příliš velká, lze zažít za volantem tohoto automobilu docela zábavu.
Testovaný model měl navíc nadstandardně podvozek Four-C s nastavitelnými tlumiči pro režimy Comfort, Sport a Advanced. Popravdě řešeno, po několika pokusech s režimy Sport a Advanced jsem si nakonec vybral Comfort, který rovněž umožňuje svižnou jízdy bez výraznějšího naklánění v zatáčkách, ale zároveň z vás ve městě nevytřese duši. V tomto ohledu jsou rozumným kompromisem také 18palcová kola, které XC60 sluší a s profilem 60 zajišťují i komfort na nerovném povrchu. Co se týče zmíněné nedotáčivosti, je to lepší než bylo mé očekávání, takže díky komunikativnímu řízení jste s tímto Volvem velmi rychle jedno tělo- jedna duše.
K pohodě za volantem přispívá také ztvárnění interiéru, který byl vyveden ve dvoubarevném kontrastním koženém čalounění a stejně tak výbava, která byla prakticky bez mezer včetně hi-tech vychytávek v podobě adaptivního tempomatu s brzdící funkcí, systému City Safety pro eliminaci čelního nárazu v malých rychlostech, BLIS pro hlídání mrtvého úhlu vnějších zpětných zrcátek či Drive Alert, který zase hlídá, aby automobil nevybočil ze svého pruhu. Možná to na první pohled vypadá, že tohle Volvo nevyžaduje při řízení soustředění a pozornost, ale opak je pravdou. Takto výkonný automobil patří bez diskuzí do rukou zkušeného řidiče, který musí uhlídat rychlost nejen kvůli policejním hlídkám ale hlavně s ohledem na bezpečnost jízdy.
I když XC60 T6 bude favoritem levého dálničního pruhu, překvapivě dobrou práci odvede i mimo silnici a na kluzkém povrchu. Vyspělý systém pohonu tvořený spojkou Haldex ve spojení s účinnou regulací prokluzu kol funguje výborně nejen na sněhu, solidní světlá výška pak umožní, aby automobil zdolal i větší nerovnosti. Své si Volvo nakonec odvede i jako tažná síla, neboť bez problémů zvládá až dvoutunový přívěs.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Mistr světa Bagnaia tvrdí muziku v Jerezu včera 16:23
- Pátek v Jerezu - Moto2: 1. Roberts, 13. Salač včera 15:49
- Úvod v Jerezu: Na čele bratři Marquezové, 7. Pedrosa včera 11:30
- Nová pravidla MotoGP od sezóny 2027 včera 10:42
- Pre Jerez 25.4.2024
Nejčtenější články
- Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
29.3.2024 - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
29.3.2024 - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
29.3.2024 - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
29.3.2024 - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
29.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz