Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Alpina B5 Bi-Turbo 2016 dostala 600 koní, jede až 328 km/h
23.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Upravený sedan a kombík dostaly do vínku výkonnější osmiválec, s nímž dá méně praktická verze stovku za 4,2 s. Navíc se rozjede na 328 km/h.
Značku Alpina asi dnes již nemusíme sáhodlouze představovat, stejně jako její vztah k BMW. Pokud jste ovšem uplynulá desetiletí trávili mimo civilizaci bez možnosti připojení k internetu, pak jen v rychlosti zmíníme, že nejde o standardní tuningovou firmu, nýbrž o uznanou samostatnou automobilku, která je ovšem s modrobílým logem bavorského výrobce více než propojena. A to již 50 let, což u Alpiny oslavili příchodem speciální limitované série modelů B5 a B6 Bi-Turbo Edition 50. Ta se přitom pyšnila vyšším výkonem osmiválcových motorů i nižší hmotností.
Zmíněná edice ovšem není podstatou našeho dnešního článku, soustředit se místo toho budeme na odhalení nových variant sedanu a kombíku B5 Bi-Turbo. Ty míří do příštího modelového roku s pohonnou jednotkou, která odpovídá specifikacím oné limitované série. Počítat tedy můžeme s 4,4litrovým osmiválcem, který dává k dobru 600 koní a 800 Nm točivého momentu. Stovku přitom takto osazené čtyřdvířko zdolá již za 4,2 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost dosahuje mety 328 km/h. Spotřeba pak byla vyčíslena na 9,5 l/100 km.
Data spojená s kombíkem představena nebyla, nicméně počítat můžeme s vesměs stejnými údaji, maximálně se zhoršením v rámci jedné či dvou desetin u akcelerace či spotřeby. Mimo posílené motorové ústrojí se přitom obě karosářské verze pyšní modifikovaným podvozkem, jehož součástí jsou elektricky stavitelné tlumiče nebo aktivní stabilizátory. Ve standardu nechybí dokonce ani samosvorný diferenciál, za sportovní brzdy či titanový výfuk Akrapovič snižující hmotnost vůči standardnímu kousku o 17 kg je ale třeba připlácet.
Při pohledu do interiéru je možné počítat s koženým čalouněním Merino nebo dekory lakovanými piánovou černí, v tomto ohledu však jde spíše o vodítko pro zákazníky. Většina z nich totiž právě v kabině sahá po zcela individuální konfiguraci, od které se následně odvíjí i cena. Ta standardní přitom byla stanovena na 108 600 Eur (cca 2 935 400 Kč) u sedanu či na 111 900 EUR (3 024 600 Kč) u kombíku.
Abychom pak výčtu všech modifikací učinili zadost, můžeme zmínit ještě lehce poladěný bodykit zahrnující čelní spoiler a zadní křidélko či mnohapaprsková litá kola. Ta ovšem byla dostupná také u letos nabízených verzí, o ryzí novinku nového modelového roku se tedy nejedná.
Alpina B5 Bi-Turbo modelového roku 2016 se pyšní výkonem 600 koní. Sedan s ním zvládne stovku za 4,2 sekundy a maximálně se rozjede na 328 km/h
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejnovější články
- Aston Martin otevřel svou první rezidenční budovu, úchvatná stavba je prý téměř úplně rozprodaná
před 10 hodinami - Náklady na provoz elektromobilů dramaticky převyšují ty spojené s provozem spalovacích aut, říká konečně komplexní studie
včera - Zapomenutá silniční stíhačka od Peugeotu se ze z nouze ctnosti stala cenností, dodnes krásné kusy stojí majlant
včera - Vlastnictví vzácného Mercedesu ze začátku milénia ruinuje i boháče, jen výměna brzd je stojí miliony
včera - Američané chystají opulentní tank pro civilisty, do pancíře z kompozitu zabalí oázu luxusu
včera
Živá témata na fóru
- audi A4 2023 2.0 tfsi 110kw , automat 05.04. 17:59 - Filip
- S větrem ve vlasech.... 05.04. 15:12 - pavproch
- Rychlodotazy 05.04. 15:07 - pavproch
- Politický koutek 05.04. 13:36 - řidičBOB
- Volkswagen obecne 05.04. 00:53 - mattonecz
- Onboard videa 05.03. 12:52 - řidičBOB
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch
- Octavia 3, golf, passat, leon, focus - benzín, cca 2016 05.03. 07:26 - petr_riha