Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Audi DS4 existuje, říká si ABT AS4 a dostalo 325 dieselových koní
21.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Dvorní tuner koncernu VW nejen třílitrový diesel, ale i benzinový dvoulitr. Ten produkuje 330 koní, jenž míří na 19- či 20palcová kola.
Letní prázdniny sice všeobecně bývají považovány za okurkovou sezónu, tuningová společnost ABT ovšem naopak začíná přitápět pod kotlem. Před pár dny jsme si mohli představit její pojetí Volkswagenu Transporter T6, nyní pro změnu zamíříme do tábora čtyř kruhů. Úpravce si totiž vzal do parády nové Audi A4, a to jak limuzínu, tak i kombi Avant a terénní verzi Allroad.
Modifikace jsou pro všechny karosářské varianty stejné, přičemž po stránce mechanické jde zejména o úpravu pohonné jednotky. Dopřát si přitom můžete tuning přeplňovaného benzinového dvoulitru i třílitrového turbodieselu. Pokaždé jde o přemapování řídicí jednotky, které u vonnějších oktanů zvyšuje výkon z 252 koní na 330 a točivý moment z 370 na 440 Nm. U naftového šestiválce je výsledek úprav o něco málo horší, přesto vůz nebezpečně přibližuje do teritoria hypotetického stroje, kterému nadšení příznivci motorů TDI říkají v nadsázce (snad...) DS4 - dieselová S4.
Začněme ale u benzinu. Limuzína s pohonem předních kol s posíleným dvoulitrem zvládne zrychlení z klidu na stovku za 6 sekund, verze osazená systémem Quattro je o pět desetin rychlejší. Kombíku Avant pak naměříme 5,7 sekundy, přičemž stejně jako dvě méně praktické verze počítá s osmistupňovou automatickou převodovkou (a také s pohonem všech kol).
Spíše než tato úprava vás ale spíše bude zajímat modifikace třílitrového turbodieselu, díky které výkon pohonné jednotky přitom vzrostl z 272 koní a 600 Nm na 325 koní a 660 Nm. Limuzína tak zrychlí z klidu na stovku za 5,1 sekundy, Avant o desetinu později. Nejvyšší rychlost pak u obou narostla na 255 km/h.
Ještě než se vypravíme ke kosmetickým novinkám, musíme zmínit úpravu varianty Allroad. V jejím případě jde o navýšení výkonu dvoulitru TFSI, který tak jako u sedanu či kombíku počítá se zmiňovanými 330 koňmi. Vůči nim nejvyšší rychlost činí 246 km/h místo 250 km/h, akcelerace na stovku pak zabere 5,8 sekundy.
Tím jsme ale s laděním motorů hotovi, přesunout se tak můžeme k vizáži. Ta je agresivnější díky lehce modifikované čelní masce a spoileru, přední blatníky pak zdobí výdechy horkého vzduchu. Vzadu pak byl pro změnu poladěn difuzor, který po obou stranách lemuje dvojice koncovek výfuku. K mání je však jen pro modely 3,0 TDI.
Ve finále tu pak máme selekci 19palcových nebo 20palcových litých kol, jenž je možné pořídit ve třech různých designech (DR, ER-C a FR) s odpovídajícím obutím (255/35 R19 nebo 250/30 R20). Interiér lze pak zkrášlit zejména specifickými koberečky či sadou pedálů z nerez oceli.
Ptáte-li se na ceny, zamiřte do konfigurátoru ABT - za vše zmiňme, že úprava motoru 3,0 TDI na 325 koní vyjde na 2 490 Eur včetně německé DPH, tj. asi na 67 tisíc Kč.





















Audi A4 dostalo od firmy ABT 330 benzinových či 325 dieselových koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejnovější články
Číňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
před 8 hodinamiVýkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
před 9 hodinamiČíňané ukazují, že pořád dělají obchod, ne jen politiku. Dřív jen elektrická značka nabídne Evropanům spalovací auta, protože je chtějí
před 11 hodinamiVW říká, že jeho spolupráce s Fordem je „velmi, velmi, velmi úspěšná”. Myslí těch 20 prodaných Capri v Česku za první kvartál?
dnesNová verze nejlevnějšího MG srazila jeho cenu v zahraničí o desítky tisíc níž. Pokud dorazí k nám, bude to jedno z nejlevnějších aut na trhu
dnes
Živá témata na fóru
- GTD + STI 05.03. 17:37 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 05.03. 16:38 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 05.03. 13:40 - pavproch
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1