Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Audi DS4 existuje, říká si ABT AS4 a dostalo 325 dieselových koní
21.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Dvorní tuner koncernu VW nejen třílitrový diesel, ale i benzinový dvoulitr. Ten produkuje 330 koní, jenž míří na 19- či 20palcová kola.
Letní prázdniny sice všeobecně bývají považovány za okurkovou sezónu, tuningová společnost ABT ovšem naopak začíná přitápět pod kotlem. Před pár dny jsme si mohli představit její pojetí Volkswagenu Transporter T6, nyní pro změnu zamíříme do tábora čtyř kruhů. Úpravce si totiž vzal do parády nové Audi A4, a to jak limuzínu, tak i kombi Avant a terénní verzi Allroad.
Modifikace jsou pro všechny karosářské varianty stejné, přičemž po stránce mechanické jde zejména o úpravu pohonné jednotky. Dopřát si přitom můžete tuning přeplňovaného benzinového dvoulitru i třílitrového turbodieselu. Pokaždé jde o přemapování řídicí jednotky, které u vonnějších oktanů zvyšuje výkon z 252 koní na 330 a točivý moment z 370 na 440 Nm. U naftového šestiválce je výsledek úprav o něco málo horší, přesto vůz nebezpečně přibližuje do teritoria hypotetického stroje, kterému nadšení příznivci motorů TDI říkají v nadsázce (snad...) DS4 - dieselová S4.
Začněme ale u benzinu. Limuzína s pohonem předních kol s posíleným dvoulitrem zvládne zrychlení z klidu na stovku za 6 sekund, verze osazená systémem Quattro je o pět desetin rychlejší. Kombíku Avant pak naměříme 5,7 sekundy, přičemž stejně jako dvě méně praktické verze počítá s osmistupňovou automatickou převodovkou (a také s pohonem všech kol).
Spíše než tato úprava vás ale spíše bude zajímat modifikace třílitrového turbodieselu, díky které výkon pohonné jednotky přitom vzrostl z 272 koní a 600 Nm na 325 koní a 660 Nm. Limuzína tak zrychlí z klidu na stovku za 5,1 sekundy, Avant o desetinu později. Nejvyšší rychlost pak u obou narostla na 255 km/h.
Ještě než se vypravíme ke kosmetickým novinkám, musíme zmínit úpravu varianty Allroad. V jejím případě jde o navýšení výkonu dvoulitru TFSI, který tak jako u sedanu či kombíku počítá se zmiňovanými 330 koňmi. Vůči nim nejvyšší rychlost činí 246 km/h místo 250 km/h, akcelerace na stovku pak zabere 5,8 sekundy.
Tím jsme ale s laděním motorů hotovi, přesunout se tak můžeme k vizáži. Ta je agresivnější díky lehce modifikované čelní masce a spoileru, přední blatníky pak zdobí výdechy horkého vzduchu. Vzadu pak byl pro změnu poladěn difuzor, který po obou stranách lemuje dvojice koncovek výfuku. K mání je však jen pro modely 3,0 TDI.
Ve finále tu pak máme selekci 19palcových nebo 20palcových litých kol, jenž je možné pořídit ve třech různých designech (DR, ER-C a FR) s odpovídajícím obutím (255/35 R19 nebo 250/30 R20). Interiér lze pak zkrášlit zejména specifickými koberečky či sadou pedálů z nerez oceli.
Ptáte-li se na ceny, zamiřte do konfigurátoru ABT - za vše zmiňme, že úprava motoru 3,0 TDI na 325 koní vyjde na 2 490 Eur včetně německé DPH, tj. asi na 67 tisíc Kč.





















Audi A4 dostalo od firmy ABT 330 benzinových či 325 dieselových koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
26.12.2025
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
24.12.2025
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
24.12.2025
Nejnovější články
Šéf Fordu přiznal, že se jím řízená automobilka už neumí vyrovnat konkurenci, a tak se o to přestala snažit
včera
Číňani vážně nabídnou všechno, teď vypalují rybník Mazdě. Chystají vlastní Wankel, prototyp už mají hotový
včera
Majitel vrcholné Tesly zkusil po roce a pár tisících ujetých km prodat své auto v aukci, prodělal na tom kalhoty
včera
Vynálezce pro mnohé stále tajemné šipky u ikonky palivoměru v autech zemřel, příběh jeho geniálního nápadu ale žije dál
včera
Max Verstappen nakonec skutečně bude jezdit za Mercedes, o Vánocích to neoznámili náhodou
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
