Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
VW Transporter T6 od ABT dostal 235 dieselových koní, mohl by si říkat GTD
27.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německou dodávku lze kromě vyššího výkonu osadit také podvozkem sníženým až o 70 milimetrů. K mání jsou navíc i 20palcová litá kola.
Je to vskutku neuvěřitelné, ale společnost ABT v letošním roce slaví 120. výročí svého založení. Zpočátku šlo přitom o soutěžní tým specializující se na závody na motorkách či do vrchu, posléze se ovšem portfolio rozšířilo také o modifikace vozů koncernu VW. Na ty se firma z německého Kemptenu specializuje dodnes, přičemž nezůstává pouze u klasických hatchbacků, sedanů či kombíků. Nově se totiž podívala také na Volkswagen Transporter T6.
Tento model pro změnu letos slaví 65. výročí od příchodu první generace, pročež se u ABTu zjevně rozhodli sfouknout z narozeninového dortu více svíček naráz. Tomu se pranic nedivíme, neboť modifikovaný Transporter vypadá přesně tak odvážně, jak jej vymaloval web X-Tomi Design na svých fiktivních ilustracích 15 ostrých dodávek. Tentokráte je ale vše naprosto reálné.
Naše představení přitom začneme v motorovém prostoru, kde je možné sáhnout po dvou variantách dvoulitrového turbodieselu. V prvém případě došlo k nárůstu ze 150 koní a 340 Nm točivého momentu na 180 koní a 400 Nm, ve druhém pak z 204 koní a 450 Nm na 235 koní a 490 Nm. Očekávat přitom máme nejen lepší jízdní dynamiku, ale i spotřebu.
Nic konkrétního zmíněno nebylo, přesunout se tak můžeme k proměně vizáže. Ta počítá s novou čelní maskou a nástavcem čelního nárazníku, zatímco dozadu se nastěhovalo střešní křídlo a nový nárazník s otvory pro čtveřici koncovek výfuků. Boky pak zdobí odlišné prahy a 19palcová litá kola CR, která lze vyměnit za dvacítky DR.
Dvojí varianta je dispozici taktéž v případě podvozku, kde lze se standardní tlumiče spárovat s novými pružinami. Ty přitom vůz přibližují o 40 milimetrů blíže k zemi. Mimo to je ovšem k dispozici také kompletní set vyvinutý přímo ABTem, v jehož případě již dostáváte nové pružiny i tlumiče. Podvozek lze přitom v tu chvíli snížit až o 70 mm.
Ve finále můžeme zamířit do interiéru, kde se počítá pouze s odlišnými koberečky. Tím nám ovšem proměna končí, pročež jen dodáme, že silnější úprava motorového prostoru vychází na 2 290 Eur (cca 62 100 Kč), slabší na 1 990 Eur (54 tisíc korun). Sada 20palcových kol s pneumatikami o rozměru 275/35 pak stojí 4 880 Eur (132 300 Kč).
Tuningová firma u příležitosti oslav svého 120. výročí dokázala, že existovat může i sportovní dodávka
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejčtenější články
- Britové vyzkoušeli inovovaný Ford Puma ST, který přišel o motor i převodovku. Selhává přesně tam, kde měl excelovat
28.2.2024 - Číňané chystají nový kombík pro Evropu, v poměru dynamiky, prostornosti a ceny by mohl být bezkonkurenční nabídkou
28.2.2024 - Audi se chytilo do pasti svých elektrických plánů, cokoli s některými modely teď udělá, bude to špatně
29.2.2024 - Nový levný kombík Lady předčasně odhalil únik patentových obrázků. Divným jménem odrazuje, cenou by měl lákat
29.2.2024 - Lamborghini upravené na 1 250 koní se v běžném provozu rozjelo na 363 km/h, něco takového se pořád nevídá
29.2.2024
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 03.29. 14:32 - pavproch
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1