Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
BMW 114d Hartge: výkon 136 koní vyjde levněji než od samotného BMW
25.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Nejslabší dieselová jednička po úpravách akceleruje z 80 na 180 km/h pod třicet sekund, skoro o polovinu rychleji než sériový model.
Začíná to vypadat, že konverze modelů BMW řady 1 se pro tuningovou firmu Hartge začíná stávat hlavním zdrojem obživy. Svůj otisk totiž úpravce zanechal na verzích 116d, 118d nebo 120d, vrcholnému dieselovému provedení 125d pak naservíroval rovnou 258 koní . Stranou zájmu se pak neocitla ani benzinová část nabídky, kde byl výkon navýšen modelům 114i a 1 M Coupe. Sériovými parametry se tak již mnoho verzí nepyšní.
Tuto omezenou skupinku nyní Hartge ještě více zredukoval, neboť si do parády vzal základní dieselovou motorizaci 114d. Ta ve standardu produkuje ne zrovna enormních 95 koní, které jí ve třídveřové i pětidveřové verzi stačí na nejvyšší rychlost 185 km/h. Zrychlení 80-180 km/h pak třídvířko zvládá za dlouhých 53,72 sekundy (pětidvířko za 53,94 s), což není zrovna čas, kterým byste se chlubili.
S přeprogramovanou řídicí jednotkou a výkonem 136 koní však i nejslabší dieselový článek řetězu BMW dokáže opravdové divy. Jeho nejvyšší rychlost totiž u obou modelů F20 a F21 naroste na 203 km/h, přičemž výše zmíněné zrychlení zvládne třídvířko rázem jen za 29,66 sekundy (pětidvířko za 29,93 s). Tedy o podstatných čtyřiadvacet sekund rychleji než ve standardu.
S těmito parametry se již upravené BMW 114d dostává lehce nad úroveň továrního modelu 116d, který je v české nabídce o 35 tisíc dražší (607 500 Kč versus 642 500 Kč). Hartge si ovšem za samotnou konverzi řekne v Německu o 1 250 Eur (cca 32 500 Kč), díky čemuž by mohl oslovit řadu zájemců. Obětovat však zřejmě budou muset záruku.



Vizuálně se Hartge na BMW 1 vyřádil už dříve


Pětidveřové BMW 114d F20 upravené firmou Hartge zrychlí z 80 na 180 km/h za 29,93 sekundy - o 24 sekund rychleji než v sérii


Třídveřové provedení F21 je ještě o pár desetin sekundy rychlejší
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Toyota předvedla jízdu a zvuk svého nového sporťáku po boku jeho příbuzných, absurdního nástupce LFA raději nechala doma
9.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování včera 11:18
- Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK včera 11:00
- Radio Paddock informuje: Zvažuje VR46 Racing od roku 2027 přechod k Aprilii? 12.12.2025
- Test Honda GB350S: retro jednoválec 12.12.2025
- Předprodej vstupenek na MotoGP startuje zítra 10.12.2025
Nejnovější články
Dosáhli jsme bodu zlomu? Zájem o spalovací auta znovu roste na celém světě. A ne málo, říkají renomovaní analytici
před 9 hodinami
Bývalý zlatý poklad z garáže sultána Bruneje zlomil aukční rekord, jeho cena už se počítá v miliardách
před 11 hodinami
Legenda žije dál. Škoda letos dokázala v Česku prodat hned 2 nové kusy modelu Yeti, i když ho už 8 let nevyrábí
včera
V dalším „zeleném království” zjistili, že silnice se samy neopraví, majitelé elektromobilů budou platit za každý ujetý km
včera
Britové našli způsob, jak si tisknout peníze, aniž by museli vyrobit jediné skutečně nové auto
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
