Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
BMW 114d Hartge: výkon 136 koní vyjde levněji než od samotného BMW
25.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Nejslabší dieselová jednička po úpravách akceleruje z 80 na 180 km/h pod třicet sekund, skoro o polovinu rychleji než sériový model.
Začíná to vypadat, že konverze modelů BMW řady 1 se pro tuningovou firmu Hartge začíná stávat hlavním zdrojem obživy. Svůj otisk totiž úpravce zanechal na verzích 116d, 118d nebo 120d, vrcholnému dieselovému provedení 125d pak naservíroval rovnou 258 koní . Stranou zájmu se pak neocitla ani benzinová část nabídky, kde byl výkon navýšen modelům 114i a 1 M Coupe. Sériovými parametry se tak již mnoho verzí nepyšní.
Tuto omezenou skupinku nyní Hartge ještě více zredukoval, neboť si do parády vzal základní dieselovou motorizaci 114d. Ta ve standardu produkuje ne zrovna enormních 95 koní, které jí ve třídveřové i pětidveřové verzi stačí na nejvyšší rychlost 185 km/h. Zrychlení 80-180 km/h pak třídvířko zvládá za dlouhých 53,72 sekundy (pětidvířko za 53,94 s), což není zrovna čas, kterým byste se chlubili.
S přeprogramovanou řídicí jednotkou a výkonem 136 koní však i nejslabší dieselový článek řetězu BMW dokáže opravdové divy. Jeho nejvyšší rychlost totiž u obou modelů F20 a F21 naroste na 203 km/h, přičemž výše zmíněné zrychlení zvládne třídvířko rázem jen za 29,66 sekundy (pětidvířko za 29,93 s). Tedy o podstatných čtyřiadvacet sekund rychleji než ve standardu.
S těmito parametry se již upravené BMW 114d dostává lehce nad úroveň továrního modelu 116d, který je v české nabídce o 35 tisíc dražší (607 500 Kč versus 642 500 Kč). Hartge si ovšem za samotnou konverzi řekne v Německu o 1 250 Eur (cca 32 500 Kč), díky čemuž by mohl oslovit řadu zájemců. Obětovat však zřejmě budou muset záruku.



Vizuálně se Hartge na BMW 1 vyřádil už dříve
Pětidveřové BMW 114d F20 upravené firmou Hartge zrychlí z 80 na 180 km/h za 29,93 sekundy - o 24 sekund rychleji než v sérii
Třídveřové provedení F21 je ještě o pár desetin sekundy rychlejší
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Renault poprvé ukázal nové Twingo. Může být šik, smutnému osudu Fiatu 500e ale uteče jen stěží
včeraNový Duster se začne prodávat i jako Nissan s neobvyklým jménem. Dacii zastíní nejen image, bude i podstatně levnější
včeraČínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
8.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Niki Tuuli překvapivě končí kariéru včera 20:00
- Bobby Fong s wild card včera 11:01
- Záhada vyřešena: Kdo bude jezdit na Ducati v Go Eleven včera 10:00
- V Estorilu pojede také Ivo Lopes včera 09:00
- Nový týmový kolega pro Ondřeje Vostatka 8.10.2025
Nejnovější články
Základní Fronteře vzali středový displej a nahradili ho tímto. Prý je to zlé, není to ale nakonec jen únik před nechtěnou modernou?
včeraNové levné Tesly se budou vyrábět a prodávat i v Evropě, zákazníci už tu jistě nemohou dospat
včeraŠéf Audi říká, že nová A4 nakonec bude. A co od ní máme čekat. Firma zmastí snad vše, co zmastit půjde
včeraRenault poprvé ukázal nové Twingo. Může být šik, smutnému osudu Fiatu 500e ale uteče jen stěží
včeraNizozemská elektrická revoluce narazila na problém, majitelé karavanů se elektromobilům ve velkém vyhýbají
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva