BMW M135i Sportec udělá stovku za 4,6 sekundy, rozjede se až na 275 km/h

Švýcarský úpravce nabízí hned dvě fáze ladění motoru. První nabídne 355 koní, u druhé by výkon měl činit až 385 koní a vystřelit auto ke stovce za 4,6 s.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

BMW M135i Sportec udělá stovku za 4,6 sekundy, rozjede se až na 275 km/h

11.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

BMW M135i Sportec udělá stovku za 4,6 sekundy, rozjede se až na 275 km/h

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Švýcarský úpravce nabízí hned dvě fáze ladění motoru. První nabídne 355 koní, u druhé by výkon měl činit až 385 koní a vystřelit auto ke stovce za 4,6 s.

I když automobilky již začínají s přípravami na autosalon v New Yorku, my ještě nějaký ten den zůstaneme v Ženevě. Vyjma modelů jako Ferrari LaFerrari nebo Lamborghini Veneno se zde totiž představilo také BMW M135i upravené švýcarskou firmou Sportec. Více než samotné technické parametry nás ale zaujal chaos, jaký v nich panuje. Ani šest dní po premiéře totiž stále nemáme jistotu, kolik koní bude modifikovaný přeplňovaný řadový šestiválec produkovat. Oficiálního materiály totiž mluví o hodnotě pohybující se mezi 370 a 385 koňmi, podle čehož je dokonce měněn i název vozu (ve hře je SB370 i SP1 380).

Jistotu zřejmě v tomto ohledu dostanou až konkrétní zákazníci, kteří si druhou fázi ladění motoru objednají. V rámci zrychlení, nejvyšší rychlosti i samotné ceny této úpravy pro ně ovšem již máme konkrétní údaje. Pokud tedy mezi zájemce patříte, pak kromě nejasného výkonu můžete stoprocentně počítat se sprintem 0-100 km/h za 4,6 sekundy, maximálním tempem 275 km/h a sumou 4 300 Eur (cca 108 000 Kč), kterou od vás Sportec za tuto modifikaci (jiná řídicí jednotka, nový výfuk s regulovatelnou škrticí klapkou) vyinkasuje.

Chcete-li ale ušetřit a zároveň mít jistotu v technických parametrech, můžete sáhnout po skromnější úpravách. Za 2 400 Eur (cca 60 000 Kč) vám totiž Sportec přeprogramuje řídicí jednotku a optimalizuje sání. Pod pravou nohu tak namísto sériových 320 koní dostanete stádo 355 koní, točivý moment naroste na 510 Nm. Zrychlení či nejvyšší rychlost firma neudává, standardní čas 4,9 sekundy by se ovšem o jednu či dvě desetinky sekundy zlepšit mohl.

Další zlepšení jízdních vlastností pak přinášejí nová 19palcová kola, která redukují oproti sérii o několik kilogramů neodpruženou hmotnost. Přesnou cifru sice firma neudává, přední ráfek ale prý váží osm a pul kilogramu, zadní je o kilo těžší. Kola si přitom můžete dopřát v bílém nebo černém provedení, cena 1 300 Eur (32 500 Kč) je pro obě varianty jednotná.

Mimo to Sportec nabízí ještě lehčí modifikaci vzhledu karoserie, agresivnější plasty ovšem nečekejte. Místo nich je k mání pouze matně černý lak a dekorační pruhy závodního oddělení BMW Motorsport. Ceny těchto doplňků jsou ovšem stejnou neznámou jako výkon nejvyšší výkonové modifikace.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo ze Ženevy.


BMW M135i Sportec udělá stovku za 4,6 sekundy, rozjede se až na 275 km/h - 1 - BMW M135i Sportec 01BMW M135i Sportec udělá stovku za 4,6 sekundy, rozjede se až na 275 km/h - 2 - BMW M135i Sportec 02BMW M135i Sportec udělá stovku za 4,6 sekundy, rozjede se až na 275 km/h - 3 - BMW M135i Sportec 03BMW M135i Sportec udělá stovku za 4,6 sekundy, rozjede se až na 275 km/h - 4 - BMW M135i Sportec 04BMW M135i Sportec udělá stovku za 4,6 sekundy, rozjede se až na 275 km/h - 5 - BMW M135i Sportec 05BMW M135i Sportec udělá stovku za 4,6 sekundy, rozjede se až na 275 km/h - 6 - BMW M135i Sportec 06BMW M135i Sportec udělá stovku za 4,6 sekundy, rozjede se až na 275 km/h - 7 - BMW M135i Sportec 07
Sportec po stránce vizuální vybavil BMW M135i pouze novými 19palcovými koly a matným lakem s dekoračními pruhy. Pod kapotou však vůz může (ale nemusí) nabídnout až 385 koní

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše