Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Edo Competition BMW M5 Touring Dark Edition: poslední pocta 5,0 V10
5.7.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
BMW sice již představilo novou generaci M5, u Edo Competition se ale rozhodli zavzpomínat na tu starou. Z M5 E61 Touring udělali Dark Edition.
Německý tuner Edo Competition (neplést s Eco Competition...) je proslulý spíše úpravami supersportů od Porsche nebo Lamborghini, tentokrát se ale rozhodl vyladit BMW M5, navíc v jeho předchozí generaci. Proč? Chtěl tak mimo jiné vzdát hold atmosféricky plněnému pětilitrovému desetiválci, kterým byl tento vůz poháněn. Jde totiž o jeden ze špičkových motorů, kterým v Mnichově v posledních letech bez okolků postavili hřbitov. Svého pohřbu se krom něj dočkal i mnohonásobný motor roku 3,2 R6, který se naposledy objevil v Z4 M Coupé a nejnověji se na poslední cestu chystá i 3,0 R6 v provedeních N52 a N53, jenž byl čerstvě vyřazen z nabídky agregátů pro pětku generace F10 a roadster Z4 v provedení E89. Nebudeme se ale tentokrát zabývat tím, proč BMW přestává vyrábět tři z nejlepších motorů, které kdy mělo, a podíváme se raději na auto, v němž jeden z nich ještě najdeme: BMW M5 Touring Dark Edition.
Právě takto totiž Edo Competition svém nejnovějšímu výtvoru říká. Jak je u tohoto úpravce zvykem, modifikace stojí primárně na technických základech, a tak máloco pod kapotou najdeme v sériové podobě. V prvé řadě se změn dočkal motor, byť relativně jemných. Nový výfukový systém s jinými katalyzátory, upravené sání a přeprogramovaná řídící jednotka se postaraly o zvýšení výkonu sériového provedení s 507 koňmi až na pěkně vypadajících 555 hřebců. Vyšší výkon pramení ze zvýšeného točivého momentu, jehož maximum se posunulo z 521 Nm na 560 Nm.
Změn se dočkal i podvozek, který se o něco málo přiblížil k zemi, ani brzdy podle všeho nejsou sériové, úpravce se ale o provedených modifikacích konkrétně nezmiňuje. U série nezůstalo ani v případě karoserie, jeź dostala upravený přední nárazník s dodatečnými světly, jiný je i zadní nárazník, který dělá místo pro výraznější koncovky výfuku a doplňuje i větší střešní spojler. Nejviditelnější venkovní změnou jsou ale 20" černá kola se stříbrnými límci, jež obouvají pneumatiky 255/35 R20 vpředu a 285/30 R20 vzadu.
Řádně vylepšit si můžete nechat i interiér, zde ale Edo zůstává u konstatování širokých možností individualizace díky bohaté nabídce kožených čalounění a karbonových obkladů. Co zmiňuje konkrétně je nových tachometr cejchovaný až do 360 km/h, který si na přiložených snímcích můžete prohlédnout více než dosyta.
Nevíme, proč „u Eda” zvolili za základ verzi kombi, tím spíše pak v černé barvě. Ale vzhledem k tomu, že výsledný vůz vypadá jako pohřebák, tušíme souvislost s osudem, který motor této M5 a vlastně i vůz jako takový nedávno potkal. Na každý pád nejde o žádnou relikvii, dynamika takto vyladěného vozu je pozoruhodná - na stovku zrychlí za 4,2 sekundy, na 200 km/h pod 14 sekund a maximální rychlost činí 305 km/h. Omezovač rychlosti si v tomto případě ani neškrtne.
Na cenu úpravy se musíte přeptat přímo u Edo Competiton, v tomto případě si s sebou ale nezapomeňte přibalit svou M5 E61. V Mnichově vám už žádnou další nevyrobí...
Edo Competition BMW M5 Touring Dark Edition
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 7 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 8 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 10 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva