Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
G-Power BMW M5 E60 Hurricane RRS: 830 jubilejních koní
17.5.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Jak znemožnit novou M5 jiným BMW? Odpovědí by mohla být nová kreace G-Power Hurricane RRS s o 270 koní vyšším výkonem.
Ač to konzervativním příznivcům mnichovské sériové techniky může znít neuvěřitelně, německému specialistovi na BMW - společnosti G-Power - se podařilo najít devadesát devět majitelů pro svůj nejostřejší vůz v nabídce, postavený ještě na základech minulé generace M5 E60. Jako milník ve výrobě modelu Hurricane RR se firma rozhodla postavit ještě divočejší verzi vozu s pořadovým číslem 100, který jen stěží potřeboval další výkon a přeci jej dostal.
Základem konverze M5 Hurricane RRS se stala výměna původních mechanicky poháněných kompresorů ASA T1-313 za poněkud větší jednotky ASA T1-316. Výsledkem je zvýšení výkonu pětilitrového desetiválce z rovných 800 na 830 koní při 7 500 až 8 000 otáčkách. Točivý moment vrcholí hodnotou 780 newtonmetrů při 6 500 ot./min.
Tento potenciál omezuje prakticky jen trakce dvacetipalcových gum Michelin Pilot Sport o šířce 285 milimetrů, které při jejich plném využití zajistí akceleraci na stovku za 4,3 sekundy. S dalším zrychlováním to mají zadní pneumatik o kousek snadnější a na 200 km/h se vůz dostane za velmi solidních 9,1 vteřiny. Tří set Hurricane RRS udolá za 25,2 sekundy a s dostatečně posunutým pudem sebezáchovy se upravená M5 umí při plném plynu dostat až na 370 km/h.
Protože světle modré bourací kladivo občas potřebuje postavit do cesty ještě silnějšího soupeře, vybavili jej v dílnách také pořádnými brzdami. Rotaci předních kotoučů s průměrem 396 mm zpomalují šestipístkové brzdiče, o zadní s průměrem 380 mm se zase starají třmeny vybavené čtyřmi pístky na každé straně.
Pokud to zákazník uzná za vhodné a dovoluje mu to jeho bankovní účet, může si poručit místo ocelových karbon-keramické kotouče. Jejich přesnou cenu G-Power neuvádí, ale rozhodně budou plně odpovídat částce potřebné jen na přestavbu motor - vyjde na 57 tisíc eur, v přepočtu téměř jeden a půl milionu korun.
Pokud někdy uvidíte ve zpětném zrcátku tuhle světlemodrou šmouhu a napadne vás dát si sprint, měli byste mít pod zadkem alespoň Veyron
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
před 6 hodinami - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
27.4.2024
Nejnovější články
- Vietnamec, který i v Česku vydělal jmění na nudlích, pěchuje do své chřadnoucí automobilky další a další miliardy
před 2 hodinami - V prodeji se objevily díly na vzácnou ostrou verzi legendárního McLarenu F1, na tohle jsme všichni chudí
před 3 hodinami - Zánovní Fisker utrpěl totální škodu kvůli neviditelnému poškození dveří, na vině je hlavně výrobce
před 5 hodinami - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
před 6 hodinami - Ford lituje, že vsadil na elektromobily. S padajícími prodeji prodělává přes 3 miliony na kuse, nohama na zem se ale vrací pomalu
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 04.29. 14:03 - jarka
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.29. 13:28 - petr_riha
- Politický koutek 04.29. 12:01 - mattonecz
- Onboard videa 04.28. 22:14 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.28. 21:54 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 04.28. 21:02 - Brus
- Elektromobily a vse kolem nich 04.28. 20:01 - Stepan
- VZKAZY 04.27. 16:45 - řidičBOB