Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Hamann Hawk: 636 koní v Mercedesu SLS AMG
28.2.2011 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
Renomovaný německý tuner Hamann Motorsport ukáže návštěvníkům letošní Ženevy svoji poslední kreaci nazvanou Hawk neboli Jestřáb.
Nadupaný motor s výkonem k prasknutí zabalený do vzrušujícího designu vozu v barvě Everose Gold s novým peřím a výrazně ostřejšími drápy. To je Hawk, okřídlený Mercedes SLS AMG pocházející z dílny jihoněmecké tuningové firmy Hamann Motorsport.
Ačkoli již základní verze SLS poskytuje dostatečné parametry, Hamann přidává další výkonovou rezervu do vidlicového osmiválce. Hlavní částí je výfukový systém vyrobený z titanu. V kombinaci s novými svody, sportovními katalyzátory a sportovními vzduchovými filtry, poskytuje tento systém neuvěřitelně zemitý a silný zvuk 6,2 litrového agregátu. Jednotlivé komponenty motoru jsou precizně upravovány a poskytují nejvyšší výkon 468 kW (636 koní), maximální točivý moment je 680 Nm při 4 850 otáčkách za minutu, čímž agregát přesně splňuje přání zákazníků. To potvrzují i prvotřídní jízdní parametry. Z nuly na 100 km/h zrychlí tento dvousedadlový vůz za pouhých 3,6 vteřiny a nejvyšší dosažitelná rychlost je 320 km/h.



Jízdní vlastnosti společně s aerodynamikou vozu byly testovány v aerodynamickém tunelu. Hamann Hawk disponuje předním nárazníkem s novým spojlerem. Díky této změně dokázal snížit vztlakovou sílu na přední nápravu. Nová LED světla společně se zvětšenými nasávacími otvory dodávají tomuto dvousedadlovému vozu dynamičtější vzhled a zároveň nově tvarované otvory poskytují motoru lepší přívod vzduchu k motoru. Velmi působivý dojem má i zadní přítlačné křídlo a to i v moment, kdy se vozidlo nepohybuje. Rozšířené boky vozu zdůrazňují efektní litá kola a zároveň tímto okřídlený vůz vypadá nižší a protáhlejší. Aby se dokonale vyvážil přítlak na přední a zadní nápravu, nabízí Hamann zadní křídlo z karbonu. Nový zadní spojler s difuzorem zvyšuje proudění vzduchu pod vozidlem a poskytuje prostor pro čtyři enormní koncovky výfuku o průměru 90 milimetrů.
Aby se co nejlépe zkombinoval komfort a ovladatelnost novinky, používá Hamann speciální jednadvacetipalcová kovaná kola. Na přední nápravě jsou obuty pneumatiky o rozměru 245/30, na zadní 345/25. Podvozek je vybaven čtyřmi výškově nastavitelnými tlumiči a čtyřmi pružinami s progresivní charakteristikou, díky nimž může být těžiště vozu sníženo až o 30 milimetrů.
Německý tuner přeměnil i interiér Mercedesu SLS AMG. Nejjemnější kůže, semiš, aplikace a výšivky nahrazují seriově vyráběný interiér a dodávají majiteli pocit jako by seděl ve VIP salonku určeného pro motoristické sportovce. Hamann navíc zdobí vzduchové otvory, chrániče prahu a středovou konzoli karbonem se vzorem šachovnicové vlajky. Uvnitř je pak novinka vybavena hliníkovými pedály a do ruky lépe padnoucím tříramenným volantem. Jedním slovem, krása.
Ptáte se na cenu? Tak ta je zatím neznámou. Jisté ale je, že vůz se poprvé veřejnosti představí již tento týden v Ženevě odkud vám přineseme i jeho živé fotografie.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané po zkopírování Bugatti a Rolls-Royce měli obšlehnout také Bentley, nedivili bychom se už ničemu
včeraVtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
18.10.2025Nový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025
Nejnovější články
Volbu německého auta roku asi ovládli zahraniční novináři. Z pěti nejlepších vozů není německý ani jeden
před hodinouSpalovací motory zdaleka neřekly poslední slovo, říká vývojový šéf Ferrari, dostane z nich prý ještě daleko víc
před 3 hodinamiOpuštěný luxusní hotel skrývá i 9 let po svém zavření flotilu zanedbaných luxusních aut, tady se zastavil čas
před 4 hodinamiDnes už zapomenutá francouzská silniční stíhačka se dá koupit ve stavu nového auta, majitel z ní udělal muzejní kus
včeraZkušený mechanik chtěl opravit nabourané Bugatti, ceny náhradních dílů mu vyrazily dech
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva