Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Hartge BMW X3 xDrive35d: náhradník za neexistující X3 M50d
20.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Německý úpravce Hartge dotlačil sériový motor se sekvenčním přeplňováním téměř na úroveň nového dieselu s trojicí turbodmychadel.
U BMW dnes můžete nakupovat špičkový dieselový šestiválec vybavený trojicí turbodmychadel pouze v modelech M550d xDrive a X5 M50d a X6 M50d. Hartge má patrně dojem, že jde o poněkud nespravedlivé rozhodnutí a stvořil si něco jako vlastní X3 M50d.
Tuningová firma z německého Beckingenu, jejichž 1 M Coupe jsme vám představili jen před pár dny, má totiž další pozoruhodnou novinku. Tři turba v jednom motorovém prostoru zatím sice neumí, ale naučili se celkem obstojně ladit bi-turbo jednotku N57, které má původně 313 koní při 4 400 otáčkách a nejvyšší točivý moment 630 newtonmetrů v rozmezí od 1 500 do 2 500 ot./min.
Pomocí malé černé skříňky přecpané zakázkovým hardwarem a softwarem a vedené pod spisovým číslem 11 35 0313 J se Hartge dopracovalo k výkonu 362 koní při 4 400 otáčkách a točivému momentu 730 newtonmetrů. Takže za nejsilnějším firemním naftovým třílitrem zaostává jen o 19 koní a skoro zanedbatelných 10 Nm.
To všechno dostanete zabalené do poměrně decentně upravené karoserie X3 xDrive35d stojící na typických kolech s průměrem devatenáct až jedenadvacet palců, přičemž výkonová hmotnost 196 koní na tunu vychází jen o hlup hůře, než 201 koní na tunu BMW M550d, které zvládne stovku za 4,7 sekundy.
Hartge čas akcelerace na 100 km/h neuvádí. Můžeme se ale domnívat, že by to mohlo být pod pět vteřin. Místo toho tunignová firma zveřejnila dobu potřebnou ke zrychlení z 0 na 200 km/h a srovnání se sériovým vozem. X3 od Hartge to podle interního měření zvládne za 22,75 sekundy, oproti běžné verzi xDrive35d o 6,15 vteřiny rychleji.
Maximální rychlost se zvýšila jen nepatrně - pravděpodobně aerodynamický odpor a původní zpřevodování se postaraly o minimální nárůst z 244 na 248 km/h. Hartge přitom slibuje zachování původní spotřeby jen 6,1 litru na 100 km, ačkoli tomu může věřit asi jen bruselský úředník zahleděný do svých tabulek.
Hartge s párem turbodmychadlem zaostalo za tri-turbem BMW jen o devatenáct koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
před 11 hodinami - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
včera - Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
16.5.2024
Nejčtenější články
- Propuštění zaměstnanci Tesly se o svém vyhazovu dozvěděli tak, že jim druhý den ráno přestala jít vstupní karta
18.4.2024 - Kontroverzním Mercedesům-AMG s víc jak 400koňovými dvoulitry odchází motory, přesto jsou velmi drahé
18.4.2024 - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
18.4.2024 - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
18.4.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva