I Bugatti Veyron lze ladit, tohle má dostat 1 620 k a nový design

Zdánlivě nedotknutelný Veyron může být podle některých ještě lepší. U Oakley Design mají ambiciózní cíle, 200 koní na litr není běžných.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

I Bugatti Veyron lze ladit, tohle má dostat 1 620 k a nový design

29.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

I Bugatti Veyron lze ladit, tohle má dostat 1 620 k a nový design

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Zdánlivě nedotknutelný Veyron může být podle některých ještě lepší. U Oakley Design mají ambiciózní cíle, 200 koní na litr není běžných.

Bugatti Veyron se už nějakou dobu nevyrábí a automobilka pracuje na nástupci, kterého už perspektivní klienti měli možnost si prohlédnout i objednat. To ovšem tunerským firmám nebrání stále na Veyronu pracovat. Jednou z nich je Oakley Design, která se úpravami supersportů zabývá už pěkných pár pátků a za sebou má například úpravu Lamborghini Aventador.

Avšak zatímco většina ostatních tunerů se u Veyronu omezí na vzhled, Oakley Design chce z původně tisícikoňového motoru dostat mnohem více výkonu - údajně až 1 620 koní. To by znamenalo lehce přes 200 koní na litr, což není hodnota, kterou by bylo snadné dosáhnout, jak zjišťuje i Ferrari. Ovšem, není to nereálné, např. Carlsson se dostal na 225 koní na litr, nicméně životnost je také důležitá.

Oakley začal měřením výkonu na brzdě, která ukázala očekávaných 1 001 koní a 1 250 Nm na kolech. A pokračuje rozebráním vozu tak, aby ho mohl řádně upravit. Motorový prostor musí být co nejlépe přístupný, když na něm chcete pracovat, pochopitelně. Také karoserii nicméně čekejme upravenou, jak naznačují dvě ilustrace níže. Krásy nicméně moc nepobraly.

Kabina dostane karbonové obložení místo kůže, což by mohlo znamenat i nějakou tu úsporu hmotnosti a pokud auto váží 1,9 tuny, každá troška dobrá. Koženého čalounění se ale kabina pochopitelně nezbaví zcela. Zda bude vypadat nějak výrazně jinak než v sérii, zatím brzy odhadovat, tímto směrem ilustrace nehovoří.

Jak moc se nárůst výkonu a případné snížení hmotnosti projeví na jízdních výkonech, se zatím nechme překvapit, ale přes 1 600 koní v každém případě bude znamenat brutální zrychlení. Těšme se na souboj tohoto upraveného Veyronu třeba s Koenigseggem One:1...


I Bugatti Veyron lze ladit, tohle má dostat 1 620 k a nový design - 1 - oakley design veyron priprava 01I Bugatti Veyron lze ladit, tohle má dostat 1 620 k a nový design - 2 - oakley design veyron priprava 02I Bugatti Veyron lze ladit, tohle má dostat 1 620 k a nový design - 3 - oakley design veyron priprava 03
Zatím jsou úpravci u rozebraného auta

I Bugatti Veyron lze ladit, tohle má dostat 1 620 k a nový design - 4 - oakley design veyron 01I Bugatti Veyron lze ladit, tohle má dostat 1 620 k a nový design - 5 - oakley design veyron priprava 01aI Bugatti Veyron lze ladit, tohle má dostat 1 620 k a nový design - 6 - oakley design veyron 02I Bugatti Veyron lze ladit, tohle má dostat 1 620 k a nový design - 7 - oakley design veyron 03
A takhle nějak by měl hotový Oakley Veyron vypadat

Zdroj: Auto Evolution

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše