Jaguar XF 3,0 SDV6 od 2M-Designs: 340 dieselových koní pokoří stovku za 5,4 s

Za necelý půlmilion můžete dieselový sedan vybavit vyšším výkonem, komponenty z modelu XFR-S, 21palcovými koly nebo speciální bílou fólií.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Jaguar XF 3,0 SDV6 od 2M-Designs: 340 dieselových koní pokoří stovku za 5,4 s

28.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Jaguar XF 3,0 SDV6 od 2M-Designs: 340 dieselových koní pokoří stovku za 5,4 s

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Za necelý půlmilion můžete dieselový sedan vybavit vyšším výkonem, komponenty z modelu XFR-S, 21palcovými koly nebo speciální bílou fólií.

Modely britské automobilky nepatří mezi produkty, po kterých tuningové společnosti sahají nejčastěji. Svým způsobem se tak na Jaguar zaměřuje především německý úpravce Arden, kterému občas leze do zelí společnost Loder1899. Ta se podepsala i na stávajícím sedanu XF, ovšem ve spolupráci s firmou MB-Individual Cars. Taktovku nad vším pak držela společnost 2M-Designs, která je proslulá zejména svou nabídkou fólií.

Celá práce začala v motorovém prostoru, kde se nachází třílitrový turbodiesel. Ten se dočkal přeprogramování řídicí jednotky a nového výfuku, díky čemuž výkon poskočil z 275 na 340 koní. Akcelerace z klidu na stovku tak poklesla na 5,4 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost vystoupala k 280 km/h. Působivé je ovšem také pružné zrychlení z 60 na 100 km/h, jež vůz zvládne za 3,3 s, jen čtyři sekundy pak vyžaduje na disciplínu 80-120 km/h.

Po stránce designové trio úpravců „vyloupilo“ sklady Jaguaru, kde byly nakoupeny hlavně díly z modelu XFR-S, a to především přední nárazník, čelní maska a kapota motoru s ventilačními otvory. Zadní difuzor byl již vymodelován na zakázku, stejně jako boční „žábry“. Kromě toho se pak pozměnila i záď, která dostala dvoubarevné lakování a zvýrazněnou odtrhovou hranu zavazadlového prostoru.

Mimo to byl díky pružinám Eibach o 35 milimetrů snížen podvozek, obě nápravy pak tuneři osadili 21palcovými koly s dutými paprsky a pneumatikami o rozměru 255/30 vpředu a 295/35 vzadu. Celý komplet pak zahalila bílá folie PWF Diamond White, zatímco zelená halí okna. Nechybí pak ještě černé pozadí světlometů, tím ale veškeré změny končí.

Po stránce cenové přitom tato proměna nevychází extrémně draze. Firma 2M-Designs si totiž za celý vůz účtuje 68 917 Eur (cca 1 882 000 Kč), zatímco samotný Jaguar XF 3,0 SDV6 je u našich západních sousedů naceněn na 53 900 Eur (1 472 000 Kč). Dané úpravy tak vycházejí na 15 017 Eur (410 tisíc korun).


Jaguar XF 3,0 SDV6 od 2M-Designs: 340 dieselových koní pokoří stovku za 5,4 s - 1 - Jaguar XF 2M-Designs 01Jaguar XF 3,0 SDV6 od 2M-Designs: 340 dieselových koní pokoří stovku za 5,4 s - 2 - Jaguar XF 2M-Designs 02Jaguar XF 3,0 SDV6 od 2M-Designs: 340 dieselových koní pokoří stovku za 5,4 s - 3 - Jaguar XF 2M-Designs 03Jaguar XF 3,0 SDV6 od 2M-Designs: 340 dieselových koní pokoří stovku za 5,4 s - 4 - Jaguar XF 2M-Designs 04Jaguar XF 3,0 SDV6 od 2M-Designs: 340 dieselových koní pokoří stovku za 5,4 s - 5 - Jaguar XF 2M-Designs 05Jaguar XF 3,0 SDV6 od 2M-Designs: 340 dieselových koní pokoří stovku za 5,4 s - 6 - Jaguar XF 2M-Designs 06Jaguar XF 3,0 SDV6 od 2M-Designs: 340 dieselových koní pokoří stovku za 5,4 s - 7 - Jaguar XF 2M-Designs 07Jaguar XF 3,0 SDV6 od 2M-Designs: 340 dieselových koní pokoří stovku za 5,4 s - 8 - Jaguar XF 2M-Designs 08Jaguar XF 3,0 SDV6 od 2M-Designs: 340 dieselových koní pokoří stovku za 5,4 s - 9 - Jaguar XF 2M-Designs 09Jaguar XF 3,0 SDV6 od 2M-Designs: 340 dieselových koní pokoří stovku za 5,4 s - 10 - Jaguar XF 2M-Designs 10
Jaguar XF se díky třem úpravcům proměnil k obrazu verze XFR-S. Jeho turbodiesel pak nabízí 340 koní, s nimiž lze zrychlit z klidu na stovku za 5,4 sekundy

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.