Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Kdysi nejrychlejší SUV světa je ještě rychlejší, zpátky na trůn ho vrátili Němci
13.6.2019 | Petr Prokopec
Jeho 305 km/h svého času stačilo na titul absolutní jedničky, teď je ale „jen” dvojkou za Bentley Bentayga. Pokud se s tímto faktem a Urusem před domem nejste schopni smířit, tuning jej umí zvrátit.
V posledních měsících jsme se dočkali poněkud žabomyší války mezi dvěma značkami sdruženými v koncern u VW. Nejprve se totiž představilo Bentley Bentayga, které s nejvyšší rychlostí 301 km/h zamířilo na absolutní vrchol mezi SUV. Nicméně posléze Lamborghini přišlo s modelem Urus, který pomyslnou laťku navýšil o čtyři kilometry v hodině. Z toho měla řada lidí v britském Crewe nejspíše špatné spatní, pročež se začalo pracovat na verzi Speed, jenž italského příbuzného o 1 km/h překonala.
Je samozřejmě otázkou, zda se vůbec najdou nějací zákazníci, kteří přemýšlí, jestli vybrat Bentley či Lambo. A pokud ano, pak jaký vliv na jejich rozhodování má maximálka lišící se o 1 km/h. Britové ale nejspíš byli toho názoru, že bez onoho světového prvenství by jejich snahy o návrat do ziskových vod vyšly vniveč. A proto zkrátka zaštrachali v motorovém prostoru, díky čemuž dvanáctiválce verze Speed produkuje 635 koní namísto 608 u regulérního provedení.
Oficiální odpověď Lamborghini zatím nepřišla, dle spekulací má ale značka pracovat na provedení Performante, jenž přijde s vyšším výkonem (již standardní Urus britského sourozence překonává, jeho osmiválec totiž dává 650 koní), nižší hmotností a upravenou aerodynamikou. Bentley by tak mohlo být překonáno opravdu razantně, na což již v Crewe odpověď nejspíše mít nebudou (Bentayga Top Speed?). Vše ale záleží na tom, zda Urus Performante skutečně dorazí, což mimo automobilku nyní nikdo neví.
Pokud máte na Urus spadeno - nebo tento vůz dokonce vlastníte - a na příchod rychlejší továrnív erze nechcete čekat, můžete už nyní dostat vítězství zpět na svou stranu tuningem. Německá společnost ABT totiž oznámila, že Urus je prvním Lamborghini, na kterém zanechala svůj otisk. A ten rozhodně není malý, jakkoliv prozatím došlo pouze na instalaci Power modulu. Výkon vozu díky tomu vzrostl na 710 koní, zatímco u točivého momentu došlo k nárůstu z 850 na 910 Newtonmetrů.
Co přesně tento posun znamená v rámci jízdní dynamiky? ABT říká, že na stovku to vozu teď trvá už jen 3,4 sekundy. Tedy o dvě desetiny méně než u série. Vyšší je pak i maximální rychlost a třebaže ABT neuvedl, o kolik přesně, za situace, kdy stačí dohnat 1 km/h, to není zase tak podstatné. A dá se čekat, že 60 koní navrch bude stačit na více než 2 km/h.
Můžeme tím ale onu žabomyší válku uzavřít? Velmi pravděpodobně nikoliv, zvláště když dosud jsme hovořili pouze o souboji Bentley a Lamborghini. Existuje však ještě minimálně jeden vůz, který může vše zvrátit ve svůj prospěch, a tím je chystané Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid, které bude chtít ukazovat záda Britům i Italům. Toto SUV pak navíc může čekat ještě bratrovražedný souboj s obecně ještě rychlejším Coupe.
Lamborghini Urus dostalo u firmy ABT do vínku 710 koní, stovku tak zvládá za 3,4 sekundy, maximálka přesahuje 305 km/h
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 5 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před hodinou - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 2 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 4 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 5 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva