Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
M1 Turbo Tallini Competizione: Fiat 500 dostal 250 koní, stovku dá za 6,2 s
5.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Kalifornští tuneři dodali italskému prckovi kromě vyššího výkonu také karbonový bodykit, kevlarovou spojku a podvozek Bilstein.
Úpravami Fiatu 500 se zabývá celá řada tuningových firem, jen málokterá ovšem zachází tak daleko jako Road Race Motorsports (RRM). Ta sídlí v Kalifornii, přičemž italskému hatchbacku nadělila nejen název M1 Turbo Tallini Competizione, ale také rozšířený karbonový bodykit. Jeho funkce přitom nespočívá pouze v potlačování vztlaku, ale rovněž v optimalizaci aerodynamiky. Kromě toho se pak stará o snížení hmotnosti, neboť po jeho instalaci vůz váží o 55 kilogramů méně.
Oproti této dietě stojí posílený motorový prostor, kde sice nadále pracuje přeplňovaná jedna-čtyřka, ta však nově produkuje 250 hp neboli 253 koní. K tomu lze počítat s 340 Nm točivého momentu, čas potřebný k akceleraci na stovku tak poklesnul o sekundu na 6,2 s. Úpravce RRM přitom pamatoval i na navýšení brzdné síly, v tomto případě je ovšem zmiňována pouze redukce brzdné dráhy o 20 procent.
Z dalších modifikací můžeme jmenovat tlumiče Bilstein, samosvorný mechanický diferenciál, kevlarovou spojku nebo zesílené rozpěry, pod klenutými blatníky se pak nachází 16palcová litá kola obutá do pneumatik Toyo Proxes o rozměru 225/40 na obou nápravách. Opomenout ovšem nesmíme ani skořepiny v interiéru, kterým společnost dělá ochranná klec a zakázkové spínače a ovládání.
Zajímavé je pak cenové rozpětí úprav. Tisková zpráva zmiňuje částky 15 000 až 100 000 USD (300 000 Kč až 2 000 000 Kč), což jsou opravdu doširoka rozevřené mantinely. Dá se přitom předpokládat, že nižší suma je spojena pouze s pořízením bodykitu, zatímco ta vyšší vám umožní koupi kompletně upraveného vozu. K mání přitom bude pouze 50 exemplářů.







Fiat 500 upravený firmou RRM nabízí 253 koní. K mání je s karbonovým bodykitem, který může být lakovaný či transparentní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
včera
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
26.10.2025 (1)
Nové na MotoForum.cz
- Petronas Honda: Velké změny se blíží včera 16:00
- Konec Michaela Rinaldiho v MS-Superbike včera 14:51
- Kdy bude Bulega testovat Ducati MotoGP? včera 09:43
- Zbude jedno místo pro Salače? 27.10.2025
- Update Noah Dettwiler 27.10.2025
Nejnovější články
Německé automobilky chtějí nařídit povinné dobíjení hybridů, smysl pro realitu je pořád dalece míjí
včera
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
včera
Muž si koupil v roce 1975 nové Porsche 911 Turbo. Jezdí s ním dodnes, kdy může, po 50 letech má najeto už 1,33 milionu km
včera
Kia chce vyrazit proti autům jako VW Golf R s tímhle. Přejeme hodně zdaru, už vzhledem bude odrazovat
včera
Porsche je v obrovské krizi, přiznal končící šéf. „Chybí nám peníze ze dvou třetin klíčových trhů,” říká
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
