Manhart MH3 V8 R Biturbo: BMW M3 dostalo motor z X6 M, jede až 320 km/h

Ani pod novým vedením se firma Manhart nenaučila novým kouskům. Namísto nových plastů tak upravila „jen“ motor, brzdy nebo podvozek.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Manhart MH3 V8 R Biturbo: BMW M3 dostalo motor z X6 M, jede až 320 km/h

3.12.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Manhart MH3 V8 R Biturbo: BMW M3 dostalo motor z X6 M, jede až 320 km/h

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ani pod novým vedením se firma Manhart nenaučila novým kouskům. Namísto nových plastů tak upravila „jen“ motor, brzdy nebo podvozek.

Záplava tuningových novinek v závěru každého roku není v souvislosti s moto show v Essenu ničím neobvyklým. S ohledem na lokalitu, ve které se akce pořádá, pak není překvapením ani favorizace domácích značek. Díky tomu jsme se již mohli podívat na zoubek kouskům jako Brabus B63 - 620 Widestar nebo ACS1 Sport, tedy upravenému Mercedesu třídy G a BMW řady 1. Značku s modrobílou vrtulí ve znaku navíc nebudeme opouštět, neboť pod kapotu s tímto znakem se podívala také firma Manhart. Výsledkem je notně upravený kabriolet M3 E93.

Působivé přitom je, že prakticky veškerá tuningová práce se omezila pouze na výměnu záležitostí ovlivňujících funkci, nikoliv design. Namísto pestrobarevných plastů abnormálních tvarů i velikosti došlo jen na funkční změny, což ostatně platí i pro nová 20palcová kola. I v tomto případě šlo hlavně o jízdní vlastnosti, skrze zadní pneumatiky o rozměru 305/25 ZR20 (vpředu je to 255/35 ZR20) je možné lépe přenášet sílu motoru na silnici.

Při pohledu na čísla popisující výkon motoru, jež produkuje osmiválcový motor, se není čemu divit. Výkon pohonné jednotky činí 664 koní, točivý moment dokonce dosáhl hodnoty 975 Nm. Firma Manhart ovšem tyto cifry nevydolovala z agregátu S65, který BMW M3 pohání standardně. Místo toho se pod kapotou kabrioletu objevil nadvakrát přeplňovaný 4,4litrový osmiválec N63 z modelu X6 M.

Pohonná jednotka má upravený software, s přenastaveným omezovačem dovoluje autu dosáhnout nejvyšší rychlosti 320 km/h. Díky výfukovému systému Akrapovič Evolution Titanium se sportovním katalyzátorem se jí navíc lépe vydechuje, skrze čtveřici koncovek výfuku o 90milimetrovém průměru pak motor překrásně zní.

O bezpečné zastavení by se měly starat další komponenty převzaté z X6 M, tedy odvrtávané kotouče o rozměru 396 mm vpředu a 374 mm vzadu. Mimo to kabriolet Manhart MH3 V8 R Biturbo dostal ještě podvozek KW V3, jenž by mu měl zaručit větší stabilitu při vysokých rychlostech.

O optimalizaci průjezdu zatáčkami se navíc stará mechanický samosvorný diferenciál, který silou motoru zásobuje upravená šestistupňová automatická převodovka. Ta byla rovněž převzata z X6 M. Tím úpravy provedené v německém Wuppertalu končí.

Cena je prozatím neznámá, zástupci firmy v Essenu však dozajista budou sdílnější než tiskové prohlášení. Šanci optat se jich máte až do neděle, kdy motor show končí.


Manhart MH3 V8 R Biturbo: BMW M3 dostalo motor z X6 M, jede až 320 km/h - 1 - Manhart MH3 V8 R Biturbo BMW M3 Cabrio 01Manhart MH3 V8 R Biturbo: BMW M3 dostalo motor z X6 M, jede až 320 km/h - 2 - Manhart MH3 V8 R Biturbo BMW M3 Cabrio 02Manhart MH3 V8 R Biturbo: BMW M3 dostalo motor z X6 M, jede až 320 km/h - 3 - Manhart MH3 V8 R Biturbo BMW M3 Cabrio 03Manhart MH3 V8 R Biturbo: BMW M3 dostalo motor z X6 M, jede až 320 km/h - 4 - Manhart MH3 V8 R Biturbo BMW M3 Cabrio 04Manhart MH3 V8 R Biturbo: BMW M3 dostalo motor z X6 M, jede až 320 km/h - 5 - Manhart MH3 V8 R Biturbo BMW M3 Cabrio 05Manhart MH3 V8 R Biturbo: BMW M3 dostalo motor z X6 M, jede až 320 km/h - 6 - Manhart MH3 V8 R Biturbo BMW M3 Cabrio 06Manhart MH3 V8 R Biturbo: BMW M3 dostalo motor z X6 M, jede až 320 km/h - 7 - Manhart MH3 V8 R Biturbo BMW M3 Cabrio 07
Po stránce vizuální se kabriolet Manhart MH3 V8 R Biturbo liší od standardního BMW M3 jen jinými koly a dekorativními pruhy na bocích. Pod kapotou je však naprosto odlišná technika z BMW X6 M

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.