Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Brabus G63 - 620 Widestar: upravené Géčko od Mercedesu dostalo 620 koní
1.12.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Navýšení výkonu o 76 koní se promítlo do lepší akcelerace i nejvyšší rychlosti. Mimo to Brabus dekoroval vůz až 23" koly a stavitelným podvozkem.
Pokud přijde řeč na tuningové firmy, jejichž hlavním zájmem je automobilka Mercedes-Benz, pak je Brabus vždy na prvním místě. Společnost se ostatně vozům s třícípou hvězdou ve znaku věnuje již od roku 1977, kdy ji založili Klaus Brackman a profesor Bodo Buschmann (jejichž příjmení pak dala značce název). Ještě nikdy však firma neměla tolik práce jako nyní. Zatímco totiž v říjnu se do jejích tuningových spárů dostal model CLS Shooting Brake, nyní přišla řada již podruhé na G 63 AMG.
Upravený off-road se pod názvem B63 - 620 Widestar představuje na motor show v Essenu, kde stejně jako stylový kombík nabídne potenciálním zájemcům 620 koní. Ty má na starosti přeplňovaný 5,5litrový motor V8, který standardně produkuje 544 koní. Brabus ovšem přemapoval řídicí jednotku, navýšil tlak turbodmychadel a optimalizoval sání, výsledkem čehož je kromě nárůstu síly také zkrácení akcelerace z klidu na stovku na 5,1 sekundy a navýšení nejvyšší rychlosti na 230 km/h.
Hrátkám se nevyhnulo ani výfukové ústrojí, které lze ovládat tlačítkem na volantu. V režimu „Coming Home“ se vyznačuje takřka neslyšitelným chodem, při volbě módu „Sport“ naopak patřičně zdrsní a dává o sobě vědět na míle daleko skrze dvojici koncovek vyvedených na každé straně před zadním kolem. Dopřát si je přitom můžete v chromové nebo začerněné úpravě.
Mimo to Brabus Widestar dostal stavitelný podvozek, který tuningová firma vyvinula s německým specialistou Bilstein. K dispozici jsou dva režimy, sportovní a komfortní, mezi nimiž přeskakujete stiskem dalšího tlačítka. To však není umístěno na volantu jako ovladač výfuku, místo toho jej najdete na středovém tunelu. Nechybí přitom patřičné podsvícení.
Po stránce designové Mercedes-Benz třídy G narostl do šířky o 12 centimetrů (6 cm po každé straně), za což mohou rozšířené blatníky. Ty totiž nově musí hostit kola o velikosti až 23 palců, s nimiž ve všech rozích přicházejí pneumatiky o rozměru 305/35. V případě výrobců přitom Brabus doporučuje značky Continental, Pirelli nebo Yokohama.
Další úpravy se pak nevyhnuly čelní masce či přednímu nárazníku, na zadní část střechy lze instalovat spoiler a boční prahy a místo pod nimi nově osvětlují modré diody. V interiéru lze pak volit kůži Mastik či Alcantaru v jakémkoliv odstínu, společnost jim přitom mohou dělat dřevěné či karbonové dekory. Ceny pak závisí na zvolené úpravě, nízké však rozhodně nebudou.
Pod názvem B63 - 620 Widestar se Mercedes-Benz třídy G může chlubit výkonem 620 koní a 23palcovými koly
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
včera - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
17.5.2024 - Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
16.5.2024
Nejnovější články
- Rusové řekli víc k novému vrcholnému Moskviči. Auto větší než Kodiaq může být při ceně základu od 314 tisíc konečně hit
před 4 hodinami - Světu už 5 let chybí největší automobilový manažer všech dob, druhý takový se těžko někdy narodí
včera - Honda i v této době oznamuje, že do elektromobility napěchuje 1,46 bilionu Kč, nevyřeší tím vůbec nic
včera - Nový čínský unikátní osmiválec našel své využití, je podobně fascinující jako motor sám
včera - Porsche 911 Turbo má přejít zpět na manuál a pohon zadních kol. Zdánlivá absurdita dává jistý smysl
včera