Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Mazda 3 Super 185: zvýšit výkon jde i bez turba, 187 koní z dvoulitru je lákavých
8.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Atmosférické plnění motoru u běžného auta je dnes vzácností, firma BBR je ale u nové Mazdy 3 zachovala. Zlepšily se hodnoty výkonu i průběh křivek.
Když upravujete auto, je lepší začínat s přeplňovaným motorem, protože tam stačí „jen” zvýšit tlak turba a dostanete se relativně snadno ke slušným výkonům. Chcete-li se přeplňování vyhnout, je to mnohem složitější a výsledky nejsou na papíře tak markantní. Přesto ale existuje spousta motorů, u kterých stojí za to zachovat atmosférické plnění.
Můžeme se bavit o osmiválci ve Ferrari 458 Italia nebo šestiválci v Porsche 911, ale existují i auta pro běžné smrtelníky, která mají ještě dnes skvělé atmosférické motory. A značka Mazda s motory SkyActiv je jedním z příkladů. Proto se britský tuner BBR, specializující se na tuhle značku, zdržel přeplňování pro „svou” Mazdu 3.
Základem byl stroj s dvoulitrem SkyActiv-G o 165 koních a 210 Nm, který jsme testovali a který byl jízdně blízko dokonalosti, minimálně mezi běžnými hatchbacky za půl milionu. Pod kapotu se nastěhovalo lepší sání s filtrem K&N, čímž přibyly 4 koně, a také nový výfukový systém od svodů po koncovky. Zachovává systém svodů 4-2-1, jako má tenhle motor v sérii.
A samozřejmě, také se změnila elektronika - je tu nová řídící jednotka BBR Starchip a díky ní má motor celkem 187 koní a 234 Nm, o 22 koní, resp. 23 Nm víc než v sérii. Nárůst to není velký, zejména když je člověk zvyklý na stovky koní navíc u přeplňovaných motorů, ale znát bude. Navíc se zlepšil průběh točivého momentu, křivka je téměř plochá mezi třemi a šesti tisíci otáček.
I s prací tahle úprava přijde na 1 795 liber, tedy asi 65 tisíc korun; pravděpodobně už s lízátkem a prahy, které bychom jinak prosili vynechat. Můžete si přiobjednat také devíticentimetrové koncovky výfuku za 395 liber (cca 14 tisíc korun) nebo tlumiče a pružiny Koni snižující světlou výšku za 877 liber, tedy téměř 32 tisíc korun. A dost pravděpodobně bude tuning pasovat i na auta s volantem na "naší" straně.


BBR se mnoho fotkami nepochlubilo, za křivky průběhu výkonu a točivého momentu však buďme vděčni
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
před hodinouPříplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
včeraLevnější verze nových Mercedesů dají ostatním lidem na palubě jasně najevo, jak moc jste na nich šetřili
9.9.2025
Nejnovější články
BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
před hodinouAudi zařízlo svůj ostrý elektrický kombík, konečně chápe, že takové auto nikdo nechtěl a nechce
před 3 hodinamiMuselo to přijít: Škoda zvažuje, jestli zařízne spíš Octavii, nebo skončí Superb
včeraPříplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
včeraKdyž už, tak už: Ford ohlásil svou už 110. letošní svolávací akci. Týká se skoro 1,5 milionu aut, firma o problému ví už 10 let
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva